Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Leren door ervaring is een oud principe dat nog altijd werkt bij mensen van alle leeftijden: niet alleen om een beroep te leren, maar ook om tot ander gedrag te komen. Het ervaringsleren ofwel learning by doing kan met positief gevolg worden ingezet bij jeugdigen met probleemgedrag. In Nederland heeft het nog niet de plaats gekregen die het wél heeft verworven in landen als Amerika, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Groot-Brittannië en België. Experimenten met survivaltochten en leerwerkprojecten zijn bij ons te oppervlakkig en te kortstondig geweest om wortel te schieten. Dat is jammer, omdat dergelijke projecten wel degelijk effectief zijn bij de hulp aan probleemjongeren, mits het programma is afgestemd op de doelgroep en theoretische inzichten.
Cognitive psychology --- probleemkinderen --- didactische processen --- Age group sociology --- praktijksituatie --- Orthopedagogics --- ervaringsleren --- orthopedagogiek --- Didactic strategies --- didactiek --- gedragsproblemen --- probleemjongeren --- 467 --- outward bound --- Ervaringsleren --- Orthopedagogiek --- Outward Bound School (overlevingstocht) --- Outward bound schools --- Probleemgedrag --- 37.02 --- Orthopedagogie --- Ervaringsleren ; jeugdzorg --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 376 --- PHL-Healthcare 12 --- jeugdpsychiatrie --- probleemgedrag --- probleemhantering --- Leren --- Gedragsproblemen --- Outward Bound School --- Didactische principes --- Jeugd --- Jeugdzorg --- Gedragsprobleem --- Outward Bound --- Didactisch principe --- Jongere
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|