Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Filosoferen met beelden is een lesmethode die de kans biedt om op een andere manier naar kunst te kijken. Het gaat daarbij niet om kunsthistorische feiten, maar om de vragen en gevoelens die een werk kan oproepen. Het persoonlijk ervaren en beleven van kunst staat centraal. Filosoferen met beelden leidt kinderen (vanaf 7 jaar) en hun begeleiders langs zeven kunstwerken in de beeldentuin van het Kröller-Müller Museum. Het lespakket bestaat uit twee delen. Het eerste deel, een handleiding voor de leerkracht of begeleider, bevat doe-opdrachten en prikkelende filosofische vragen die bij de kunstwerken aan de kinderen kunnen worden gesteld en twee uitgeschreven lessen ter voorbereiding en ter afsluiting van het museumbezoek. Het tweede deel bestaat uit kopieerbare werkbladen waarmee kinderen in het museum aan de slag kunnen. Ieder kunstwerk heeft een eigen thema en werkblad. Het is mogelijk zelf keuzes te maken of bladen te combineren met materialen uit een ander deel van de serie, Filosoferen met schilderijen. Op de website van het museum vindt u meer activiteiten en materialen voor het onderwijs. Het lespakket kan ook als inspiratiebron dienen voor wie een les filosoferen over (andere) kunst wil uitwerken.
Didactic strategies --- Didactics of the arts --- Primary education --- sculpture [visual works] --- outdoor sculpture --- art appreciation --- audiences
Choose an application
Overgaan naar een duurzame samenleving is noodzakelijk en uitdagend. Het is de gang van de economie van de uitputting naar een rechtvaardige economie geïnspireerd door levende systemen. Het economisch wereldbeeld wordt vervangen door een ecologisch wereldbeeld. Het hoeft niet 'minder en minder'. We gaan naar 'anders en beter'. De hedendaagse avant-garde van ontwerp en industrie laat ons zie hoe duurzaam ook wenselijk kan zijn. Leren beklijft alleen met metaforen om het nieuwe wereldbeeld aan op te hangen. Daarbij helpen algemene begrippen als de 'Paradox van Jevons', de 'natuur als leermeester' en de 'wieg tot wieg economie'. Leren van de natuur geeft ook heel praktische referentiepunten als de 'boodschap van de mieren', de 'eco-tapijttegel', de 'droomboerderij', de 'eco-herstelschool' en het nut van de schooltuin.
Duurzame ontwikkeling --- Ecosystemen --- Recyclage --- 330.34 --- 614.6 --- Afval --- Ecologie --- Economie --- Energie --- Klimaat --- Milieu --- milieubeleid (lt) --- Economische ontwikkeling. Regionale economische ontwikkeling --- Milieubeheer --- 330.34 Economische ontwikkeling. Regionale economische ontwikkeling --- groene economie --- Didactics of biology --- ecologie --- natuureducatie --- outdoor education
Choose an application
"With a preface by Mark Blaisse, author of Before They Passed Away, this book picks out one street in 200 different cities across the 7 continents. By means of infographics and a short text, the street becomes a symbol for a culture, a country in its entirety. Seven years of travel were needed to make this book. With a focus on detailed street knowledge, this is the perfect gift for travelers and photography enthusiasts alike"--Publisher's description. 200 countries; one street each; seven years of travelling and collecting photos, stories, facts and figures about each country. This is not just another photography book. It reveals everything that a street means to society: education, wisdom, youth, experience, happiness, stories, food, and so much more. This is the raw material of life, drawn directly from the experiences of the Belgian photographer Jeroen Swolfs. Seeing the street as a unifying theme, he travelled in search of that one street in each place - sometimes by a harbour or a railway station - that comprised the country as a whole. Each stunning image conveys culture, colours, rituals, even the history of the city and country where he found them. Swolfs sees the street as a universal meeting place, a platform of crowds, a centre of news and gossip, a place of work, and a playground for children. Swolfs's streets are a matrix for community; his photographs are published at a time when the unique insularity of local communities everywhere has never been more under threat.
Travel photography. --- Street photography. --- Straatfotografie --- Cityscape photography --- Outdoor photography --- Photography --- Swolfs, Jeroen. --- Travel photography --- Street photography --- Didactics of social education --- Didactics of geography --- Europe --- Asia --- Africa --- America --- Oceania with Australia
Choose an application
Vroeger gingen kinderen met een schepnetje de sloot verkennen. Nu verklappen slootjes al hun geheimen als je ook een digitale camera, je GPS en Google Earth inzet. Met je smartphone maak je een foto van een vogel, het geluid neem je op en met een speciale app determineer je de vogel. Plaats een schaal met slakken onder een documentcamera, en de slakken kruipen ineens over het digibord. Zo breng je de natuur in de klas. De tv, pc, games en de mobiel vragen steeds meer tijd en aandacht van onze kinderen. Hoe zorgen we dat ze meer interesse krijgen voor de natuur? Kunnen we daarvoor diezelfde apparaten en technologie gebruiken? Praktische tips en lesideeën In het boek staan praktische voorbeelden van apps, sites en ander digitaal materiaal die je als leerkracht, ouder of andere natuurliefhebber in kunt zetten. Voldoende inspiratie om zelf op pad te gaan en de natuur te zien, ruiken, proeven, horen en voelen en ondertussen nieuwe media in te zetten. Het eerste boek dat de link legt tussen kinderen, natuur en technologie. (Bron: uitgever)
Onderwijs en internet --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Digitale leermiddelen --- Smartphones --- Natuur --- Sociale media --- Wereldoriëntatie --- Techniek --- Didactics of social education --- toegepaste informatica --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- apps --- mediawijsheid --- natuureducatie --- WO (wereldoriëntatie) --- Smartphone --- Techniek (wetenschap) --- outdoor education
Choose an application
Met het project 'Bij-buurten op het Kiel' (2006-2009) wil het Middelheimmuseum zijn rol als bemiddelaar tussen beeld en toeschouwer verder uitdiepen door een intensieve samenwerking aan te gaan met het Kiel. Deze publicatie bevat zowel teksten over de ontstaansgeschiedenis en de filosofie van het gelijknamige project, als een verslaggeving over de verschillende deelprojecten. Het bijhorende fotoboek geeft een uitgebreide fotoreportage van het project.
publiekswerving --- buurtwerk --- Sociology of cultural policy --- museumbezoek --- Open-Air Museum of Sculpture Middelheim [Antwerp] --- anno 2000-2009 --- Antwerp --- #SMV:museum --- #SMV:sociologie --- #SMV:agogiek --- Sociology of minorities --- Museology --- Sculpture --- outdoor sculpture --- museology --- art appreciation --- public art --- audiences --- youth [people] --- Ransbeeck, van, Bert --- Soom, van, Luk --- Breedam, van, Camiel --- Hetfeld, Andreas --- Jespers, Tom --- Caeckenbergh, van, Patrick --- Breedam, Van, Camiel
Choose an application
S.E. van ZonneveldDe vrije natuur biedt tal van mogelijkheden voor avontuurlijke, leerzame en creatieve ervaringen. Dit veelzijdige doeboek geeft ouders, leerkrachten en groepsleiders volop ideeën voor allerhande buitenactiviteiten. Deze kunnen variëren van elfenfeestjes, hinderlaag- en camouflagespellen, nachtspelletjes, spoorzoeken en buiten overnachten tot verhalen vertellen rond een kampvuur, beeldverhalen maken met natuurlijke materialen, hoofdtooien en maskers ontwerpen, dieren observeren en schatten opgraven. Er zijn activiteiten voor diverse gelegenheden in uiteenlopende omgevingen die voor meerdere leeftijdsgroepen geschikt zijn en eenvoudig kunnen worden aangepast. Het boek is opgesplitst in zes hoofdthema?s (outdoor feestjes en dito spelen, verhalen, theater, speuren en actie) die een keur aan groepsactiviteiten bieden, puntsgewijs uitgewerkt en voorzien van duidelijke actiekleurenfoto?s. Met inhoudsopgave, inleiding, tips over veiligheid en respect voor de natuur, verwijzingen naar internetsites en een alfabetisch register. De tekst is gericht op volwassenen, terwijl o.a. 'Het slecht weer boek:...' (2013) en 'Het bos boek:...' (2012)* van dezelfde auteur zich meer op kinderen richten. Voor iedereen die werkt met kinderen in de leeftijd van ca. 4 t/m 12 jaar.© NBD Biblion
Buitenhuisspelen --- 433.6 --- 379.83 --- Buiten spelen --- Natuur --- Verhalen --- Drama --- Feesten --- Kind, spel en speelgoed --- Didactics of biology --- buitenspelen --- natuureducatie --- basisonderwijs --- outdoor education --- Buitenspelen --- Spelen --- Spelmateriaal --- Spelactiviteiten --- Speelomgeving --- Dieren --- knutselen --- Spel --- Spelactiviteit --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Didactics of social education --- WO (wereldoriëntatie) --- buiten spelen --- buiten leren
Choose an application
Nathalie De Martelaere gebruikt haar online aanwezigheid dagelijks om duizenden ouders en leerkrachten te inspireren met creatieve tips. Een van haar stokpaardjes zijn out of the box speeltips. Volgens Nathalie hoef je geen creatieve duizendpoot te zijn om kinderen te entertainen - maar dat kinderen spelen is wel heel belangrijk voor hun ontwikkeling. Omdat ze dagelijks talloze vragen krijgt, besloot Nathalie al haar praktische, creatieve en informatieve tips op een laagdrempelige manier te bundelen in een ware speelbijbel: SPEEL! Een doeboek om te spelen, knutselen én iets bij te leren met jonge kinderen.SPEEL! staat garant voor:- Sensopathische activiteiten: prikkel alle zintuigen- Plezier verzekerd: proefjes, DIY, knutselopdrachten en meer- Eenvoudig & authentiek: 80% huis-, tuin- en keukenbenodigdheden- Educatief: speel je slim!- Laat het los: trust the process en geniet!(https://www.pelckmansuitgevers.be/speel.html#gref)
Spelen --- Spelontwikkeling --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spelen ; basisonderwijs --- Spelen ; kleuteronderwijs --- outdoor education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Affective and dynamic functions --- Didactics of sports and games --- Didactics of the arts --- aandacht --- executieve functies --- emoties --- sensomotorische ontwikkeling --- creatieve therapie --- spelen --- Spel --- Spelend leren --- Creativiteit --- Knutselen --- Sensopathisch spel
Choose an application
Helen Tovery brengt in dit boek belangrijke elementen bij elkaar over wat het betekent om tijdens en door buitenspel te leren. Ondanks pogingen om de eis wettelijk te verankeren dat aan kinderen rijke mogelijkheden worden geboden om 'buiten' te leren, is dat tot nu toe niet gebeurd. Het boek wil in afwachting daarop - ondersteuning geven aan beroepskrachten die met kinderen van anderen werken. Zij worden aangemoedigd om kinderen op rijke en gevarieerde manieren ervaringen van hoge kwaliteit aan te bieden op buitenspeelterreinen.
Spelen --- Natuurbeleving --- Didactiek. --- Kinderen (0-12 jaar). --- Didactics of sports and games --- buitenspelen --- Games --- Outdoor recreation --- spelen --- 433.6 --- kinderen --- 458.2 --- 622.1 --- Bosspelen --- Buitenhuisspelen (Buitenspelen) --- Milieueducatie --- Seizoenen --- Speelplaatsen --- Speeltuinen --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelend leren --- Buitenspelen --- 379.83 --- Buiten spelen --- Kinderen --- Natuur --- Ruimte --- 120171.jpg --- Natuurbeleving ; kinderen --- Spelen ; didactiek --- kind, spel en speelgoed --- Inrichting van scholen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Kind, spel en speelgoed --- Gezondheid --- Risico's --- Veiligheid --- Kind --- Risico --- Voeding --- Gedrag --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Drank --- Thuis --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
"An enormous and completely fascinating collection of 'anti-sartorial' photographs of street life by the Dutch conceptual artist/street photographer. From Amsterdam to New York and Paris to Shanghai, these photographs, taken over a period of more than twenty years, provide a cumulative portrait of the people of the twenty-first century. Over the course of the last two decades, the Dutch photographer worked methodically on his monumental Photo Notes project. First he would select a busy pedestrian area, his favourite spots were often near shopping centres, where he would stay for 30 minutes up to a few hours. He then spent time observing passers-by before recognizing a common type, normally based on a garment, sometimes a behaviour: people in band T-shirts, fur caps or beige trench coats; young couples walking arm-in-arm; women in suit dresses; men with gelled hair or pushing shopping trolleys. He snapped them with a camera hung around his neck, attached to a trigger in his pocket. Back in the studio, the images were laid into grids called Photo Notes. Their simplicity of form and presentation belies their complex anthropological, social and artistic commentary"--Publisher's description.
Street photography --- Photography, Artistic --- Clothing and dress --- Fashion photography. --- Fashion --- 77.092.07 --- Eijkelboom, Hans °1949 (Arnhem, Nederland) --- Thema's in de fotografie ; mensen in de stad --- Thema's in de fotografie ; mode ; street fashion --- Straatfotografie --- Fotografie ; verzamelen ; (her)ordenen van associatieve beelden --- Photography, Fashion --- Advertising photography --- Apparel --- Clothes --- Clothing --- Clothing and dress, Primitive --- Dress --- Dressing (Clothing) --- Garments --- Beauty, Personal --- Manners and customs --- Undressing --- Artistic photography --- Photography --- Photography, Pictorial --- Pictorial photography --- Art --- Cityscape photography --- Outdoor photography --- History --- Fotografen A-Z --- Aesthetics --- Eijkelboom, Hans --- Eykelboom, Hans --- commercial portraiture --- anno 1990-1999 --- anno 2000-2009 --- anno 2010-2019 --- Fashion photography
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|