Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Overgaan naar een duurzame samenleving is noodzakelijk en uitdagend. Het is de gang van de economie van de uitputting naar een rechtvaardige economie geïnspireerd door levende systemen. Het economisch wereldbeeld wordt vervangen door een ecologisch wereldbeeld. Het hoeft niet 'minder en minder'. We gaan naar 'anders en beter'. De hedendaagse avant-garde van ontwerp en industrie laat ons zie hoe duurzaam ook wenselijk kan zijn. Leren beklijft alleen met metaforen om het nieuwe wereldbeeld aan op te hangen. Daarbij helpen algemene begrippen als de 'Paradox van Jevons', de 'natuur als leermeester' en de 'wieg tot wieg economie'. Leren van de natuur geeft ook heel praktische referentiepunten als de 'boodschap van de mieren', de 'eco-tapijttegel', de 'droomboerderij', de 'eco-herstelschool' en het nut van de schooltuin.
Duurzame ontwikkeling --- Ecosystemen --- Recyclage --- 330.34 --- 614.6 --- Afval --- Ecologie --- Economie --- Energie --- Klimaat --- Milieu --- milieubeleid (lt) --- Economische ontwikkeling. Regionale economische ontwikkeling --- Milieubeheer --- 330.34 Economische ontwikkeling. Regionale economische ontwikkeling --- groene economie --- Didactics of biology --- ecologie --- natuureducatie --- outdoor education
Choose an application
Vroeger gingen kinderen met een schepnetje de sloot verkennen. Nu verklappen slootjes al hun geheimen als je ook een digitale camera, je GPS en Google Earth inzet. Met je smartphone maak je een foto van een vogel, het geluid neem je op en met een speciale app determineer je de vogel. Plaats een schaal met slakken onder een documentcamera, en de slakken kruipen ineens over het digibord. Zo breng je de natuur in de klas. De tv, pc, games en de mobiel vragen steeds meer tijd en aandacht van onze kinderen. Hoe zorgen we dat ze meer interesse krijgen voor de natuur? Kunnen we daarvoor diezelfde apparaten en technologie gebruiken? Praktische tips en lesideeën In het boek staan praktische voorbeelden van apps, sites en ander digitaal materiaal die je als leerkracht, ouder of andere natuurliefhebber in kunt zetten. Voldoende inspiratie om zelf op pad te gaan en de natuur te zien, ruiken, proeven, horen en voelen en ondertussen nieuwe media in te zetten. Het eerste boek dat de link legt tussen kinderen, natuur en technologie. (Bron: uitgever)
Onderwijs en internet --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Digitale leermiddelen --- Smartphones --- Natuur --- Sociale media --- Wereldoriëntatie --- Techniek --- Didactics of social education --- toegepaste informatica --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- apps --- mediawijsheid --- natuureducatie --- WO (wereldoriëntatie) --- Smartphone --- Techniek (wetenschap) --- outdoor education
Choose an application
S.E. van ZonneveldDe vrije natuur biedt tal van mogelijkheden voor avontuurlijke, leerzame en creatieve ervaringen. Dit veelzijdige doeboek geeft ouders, leerkrachten en groepsleiders volop ideeën voor allerhande buitenactiviteiten. Deze kunnen variëren van elfenfeestjes, hinderlaag- en camouflagespellen, nachtspelletjes, spoorzoeken en buiten overnachten tot verhalen vertellen rond een kampvuur, beeldverhalen maken met natuurlijke materialen, hoofdtooien en maskers ontwerpen, dieren observeren en schatten opgraven. Er zijn activiteiten voor diverse gelegenheden in uiteenlopende omgevingen die voor meerdere leeftijdsgroepen geschikt zijn en eenvoudig kunnen worden aangepast. Het boek is opgesplitst in zes hoofdthema?s (outdoor feestjes en dito spelen, verhalen, theater, speuren en actie) die een keur aan groepsactiviteiten bieden, puntsgewijs uitgewerkt en voorzien van duidelijke actiekleurenfoto?s. Met inhoudsopgave, inleiding, tips over veiligheid en respect voor de natuur, verwijzingen naar internetsites en een alfabetisch register. De tekst is gericht op volwassenen, terwijl o.a. 'Het slecht weer boek:...' (2013) en 'Het bos boek:...' (2012)* van dezelfde auteur zich meer op kinderen richten. Voor iedereen die werkt met kinderen in de leeftijd van ca. 4 t/m 12 jaar.© NBD Biblion
Buitenhuisspelen --- 433.6 --- 379.83 --- Buiten spelen --- Natuur --- Verhalen --- Drama --- Feesten --- Kind, spel en speelgoed --- Didactics of biology --- buitenspelen --- natuureducatie --- basisonderwijs --- outdoor education --- Buitenspelen --- Spelen --- Spelmateriaal --- Spelactiviteiten --- Speelomgeving --- Dieren --- knutselen --- Spel --- Spelactiviteit --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Didactics of social education --- WO (wereldoriëntatie) --- buiten spelen --- buiten leren
Choose an application
Nathalie De Martelaere gebruikt haar online aanwezigheid dagelijks om duizenden ouders en leerkrachten te inspireren met creatieve tips. Een van haar stokpaardjes zijn out of the box speeltips. Volgens Nathalie hoef je geen creatieve duizendpoot te zijn om kinderen te entertainen - maar dat kinderen spelen is wel heel belangrijk voor hun ontwikkeling. Omdat ze dagelijks talloze vragen krijgt, besloot Nathalie al haar praktische, creatieve en informatieve tips op een laagdrempelige manier te bundelen in een ware speelbijbel: SPEEL! Een doeboek om te spelen, knutselen én iets bij te leren met jonge kinderen.SPEEL! staat garant voor:- Sensopathische activiteiten: prikkel alle zintuigen- Plezier verzekerd: proefjes, DIY, knutselopdrachten en meer- Eenvoudig & authentiek: 80% huis-, tuin- en keukenbenodigdheden- Educatief: speel je slim!- Laat het los: trust the process en geniet!(https://www.pelckmansuitgevers.be/speel.html#gref)
Spelen --- Spelontwikkeling --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spelen ; basisonderwijs --- Spelen ; kleuteronderwijs --- outdoor education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Affective and dynamic functions --- Didactics of sports and games --- Didactics of the arts --- aandacht --- executieve functies --- emoties --- sensomotorische ontwikkeling --- creatieve therapie --- spelen --- Spel --- Spelend leren --- Creativiteit --- Knutselen --- Sensopathisch spel
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|