Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Functioneel georiënteerd oefenboek dat inzicht wil bieden in een aantal pragmatische nuances van het Nederlands. De auteurs leren hoe je met een aantal kleine woordjes (particles e.d.) een gesprek of een tekst levendiger, genuanceerder, beleefder, enz. kan maken. Het boek is in de eerste instantie bedoeld voor gevorderde studenten Nederlands als Tweede of als Vreemde Taal (meer dan 2000 woorden). Dit leerboek is zo opgevat dat het als aanvulling bij elke cursus Nederlands gebruikt kan worden, in klasverband of bij zelfstudie.
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Nederlands --- Néerlandais (langue) --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Problems, exercises, etc. --- Problèmes et exercices --- 803.93-07 --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- Nederlands: anderstaligen --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- schrijfvaardigheid --- oefeningen --- spreekvaardigheid --- leermiddelen --- oefeningen. --- leermiddelen. --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Néerlandais (Langue) --- Problèmes et exercices --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Spreekvaardigheid --- Leermiddelen.
Choose an application
Dit leerboek met de veelzeggende titel Grammatica is niet moeilijk heeft als uitgangspunt dat het onder de knie krijgen van de Nederlandse grammatica niet zo veel moeite hoeft te kosten zolang de regels maar in eenvoudige taal worden uitgelegd. Deze grammatica is in tegenstelling tot de traditionele grammatica's contextgericht. De gebruiker krijgt voorbeelden aangereikt in een context. Het boek is in eerste instantie gericht op hen die het Nederlands als tweede taal leren, in klassenverband of door zelfstudie. Het gaat in op de belangrijkste regels, die de student vervolgens kan toepassen in oefeningen (die ook met een bijgeleverde cd-rom te maken zijn).
Didactics of Dutch --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Textbooks for foreign speakers --- Grammar --- Problems, exercises, etc --- Manuels pour allophones --- Grammaire --- Problèmes et exercices --- Nederlands voor anderstaligen --- Nederlandse taal --- grammatica --- oefeningen --- #KVHA:Grammatica; Nederlands --- #KVHA:Kantoor Van de Mieroop --- Nederlands voor anderstaligen. --- oefeningen. --- grammatica. --- Néerlandais (Langue) --- Textbooks for foreign speakers. --- Composition and exercises. --- Self-instruction. --- Composition et exercices --- Auto-enseignement --- Problèmes et exercices
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor docenten aan basisscholen en remedial teachers die werken met kinderen met leerstoornissen, individueel of in groepen. Steeds meer kinderen hebben extra hulp nodig bij het leren op school. Hierbij wordt steeds vaker gebruik gemaakt van alternatieve methoden zoals brain-gym en kinesiologie. Daarbij gaat het met name om dyslexie, dyscalculie, stotteren, ADHD en concentratieproblemen. In dit praktische handboek wordt een uitgebreid programma van bewegingsoefeningen aangeboden die een gunstige invloed op het leerproces hebben. De oefeningen zijn gebaseerd op de brain-gym oefeningen van Dennison, maar worden hier in een breder kader geplaatst: met voorbereidende oefeningen voor kinderen die er nog moeite mee hebben, en aanvullende oefeningen voor kinderen die al verder kunnen. elke oefening wordt uitgebreid toegelicht en heel precies uitgelegd, met de noodzakelijke achtergrondinformatie voor de docent; elke oefening begint met enkele voorbereidende oefeningen, om ze vooral voor jongere kinderen gemakkelijker te maken; elke oefening bevat een aantal variatiemogelijkheden; elke oefening is voorzien van duidelijke tekeningen en foto's. Christina Buchner heeft deze methode in de afgelopen 30 jaar op diverse basisscholen geïntroduceerd, en onderwijst haar tegenwoordig op docentenopleidingen. (Bron: covertekst)
Kinesiologie --- Leerproblemen --- 464 --- Basisonderwijs --- Schrift --- Schrijven --- 376.5 --- Leerstoornissen --- Oefeningen --- Hersenen --- 111417.jpg --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Kinderen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Leerprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
In het boek staan alle belangrijke het-woorden op een rij, verdeeld in een basiswoordenlijst en een uitgebreide woordenlijst. Het bevat een stappenplan waarin de cursist door middel van regels voor het-woorden in tien stappen de het-woordenlijst 'kleiner' maakt. Verder vindt u de digitale versie van de het-woordenlijsten op cd-rom en oefeningen voor het juist toepassen van de grammaticale regels voor de- en het-woorden. Voor gevorderde cursisten.
Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlandse taal --- het-woorden. --- lidwoorden --- oefeningen. --- Didactics of Dutch --- taalvaardigheid --- Nederlands --- Orthography --- PXL-Education 2015 --- Nederlandse taalkunde --- Nederlands: didactiek --- Het-woorden --- Secundair onderwijs --- Cours de langue (néerlandais) Taalcursus (Nederlands) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Vocabulaire (néerlandais) Woordenschat (Nederlands) --- Het-woord
Choose an application
Werken met groepen is uitdagend: het vereist, naast kennis en ervaring, veel improvisatie en creativiteit van de begeleiders om de juiste interventies te plegen. Dit werk beschrijft 150 kortdurende oefeningen. Via een zoeksysteem kan eenvoudig die oefening gekozen worden die het beste aansluit bij het doel, het proces, de cultuur en de sfeer van de groep op een bepaald moment. De indices achter in het boek en het zoeksysteem op de bijbehorende website helpen daarbij. De website bevat bovendien alle oefeningen en printbare versies van onder andere scoringslijsten, tekeningen en foto's. Bij een aantal oefeningen is extra voorbeeldmateriaal opgenomen van rolomschrijvingen en situatieschetsen. Oefeningen met een ingesproken instructie zijn direct te gebruiken in de groep. Verder bevat de website muziek ter ondersteuning van een aantal oefeningen. Dit boek wil het werken met groepen eenvoudiger, effectiever en plezieriger maken
Groepswerk (groepsdynamica) --- 305.2 --- groepswerk --- groepstherapie (gez) --- 316.45 --- Groepen --- Groepsdynamica --- Groepswerk --- Opleidingen --- Training --- Oefeningen --- groepsdynamica --- groepstherapie --- 361.13 --- 615.86 --- rollenspelen --- Primary groups --- Social psychology --- communicatie --- Social welfare methods --- Didactic strategies --- Groepsbegeleiding --- Werkvormen --- Rollenspel --- Therapie --- Creativiteit --- 304 --- 305.8 --- 493.6 --- gesprek --- gesprekstechnieken --- gevallenstudie --- trainen --- trainingen --- trainingstechnieken --- Werkvorm --- Musiceren --- Secondary education --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
In dit handboek wordt het proces van schrijven herleid tot een reeks deeltaken, beginnend bij de oriëntatie en eindigend bij de afwerking. Bij elk van die rondes sluiten specifieke adviezen en opdrachten aan, zodat men gericht en efficiënt kan oefenen. Het boek biedt realistische schrijfoefeningen op tekstniveau. De oefencases zijn stap voor stap opgebouwd, en bieden voorbereidende tekstanalyses, checklists, becommentarieerde teksten en herschrijfadviezen. De terminologie en het kader hiervoor komen in het eerste deel aan bod. Het tweede deel van het boek bevat uitsluitend teksten, die zich goed lenen tot vergelijkende analyses. Deze teksten dienen ook als bronnenmateriaal voor de schrijfopdrachten in het derde deel. Dit boek is in de eerste plaats bedoeld voor studenten hoger onderwijs in taal- en communicatiegerichte opleidingen, maar richt zich daarnaast tot iedereen die functioneler en strategischer wil leren schrijven.
Nederlandse taal --- Schriftelijke communicatie --- Tekstanalyse. --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Schrijfvaardigheid. --- Nederlandse taal. --- #PBIB:2004.1 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- 803.93 -06 --- 82.081 --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Science --- teksten schrijven --- schrijfvaardigheid --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Mass communications --- Communicatief taalonderwijs --- Schrijven --- Zakelijk schrijven --- Zakelijke communicatie --- Tekst
Choose an application
'Nederlands in structuren' is geen gewoon grammaticaboek. Het is bestemd voor iedereen die een stevige basiskennis van het Nederlands als tweede taal heeft, maar zich onwennig voelt met complexe zinnen of niet helemaal zeker is van de juiste grammatica. De auteur vertrekt telkens van een korte informatieve of humoristische tekst rond één bepaalde taalstructuur. Door middel van 'vragen en antwoorden' wordt de lezer uitgenodigd om na te denken over die structuur en zijn passieve kennis van het Nederlands te activeren. Hierna volgen klassieke én creatieve oefeningen die de lezer helpen de actieve kennis te consolideren. In de bijlagen achteraan in het boek staan de correcties bij de oefeningen, een overzicht van de grammaticatermen en -theorie, de belangrijkste conjuncties en de belangrijkste 'het'-woorden in het Nederlands.
Nederlandse taal; grammatica; oefeningen. --- Grammatica NT2. --- Nederlands als tweede taal. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Didactics of Dutch --- didactiek --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Cours de langue (néerlandais) Taalcursus (Nederlands) --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands) --- Nederlands als tweede taal --- Spraakkunst --- Nederlands --- * 838.5 --- grammatica --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- Grammatica --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dysorthografie (problemen hebben met spellen) en dyslexie (problemen hebben met lezen) komen vaak samen voor en worden daarom samen behandeld. Dit boek licht recente visies op de behandeling van dysorthografie en dyslexie toe. Via in detail uitgeschreven therapeutische sessies komen de therapeut, het kind en ook de ouders in beeld. De auteur geeft aan hoe ouders als cotherapeut kunnen worden ingeschakeld, zowel tijdens de sessies als thuis, door bijvoorbeeld dagelijks een korte oefenperiode in te lassen met hun kind. Een andere troef is de grote domeinspecificiteit van de sessies. De oefeningen zijn stap voor stap uitgewerkt en gekaderd binnen specifieke doelstellingen. Ze zijn erop gericht zo veel mogelijk in te oefenen, vooral van de metafonologe kennis en het snel serieel (letter) benoemen. De therapeutische sessies kunnen worden toegepast bij kinderen vanaf het eerste leerjaar/groep 3 tot en met bij volwassenen.
leesproblemen --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- schrijfproblemen --- dyslexie --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Schrijfstoornissen --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Schrijfproblemen --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- Dyslexie --- Dysorthografie --- Oefeningen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Dyslexic children --- Ability testing --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- Case studies --- Dyslexia --- Treatment --- departement Gezondheidszorg 10 --- dysorthografie --- Therapie
Choose an application
Kinderen leven in een drukke, rumoerige en snelle wereld. Ze krijgen veel indrukken te verwerken en moeten presteren. Er wordt echter te weinig gedaan om kinderen te leren omgaan met al die prikkels en spanning. Kindermindfulness is een methode die kinderen leert stilte en veiligheid in zichzelf op te zoeken en meer voeling te krijgen met hun eigen lichaam. Het helpt kinderen psychologisch flexibeler zijn en op die manier hun welbehagen en weerbaarheid te vergroten.Een stille plek niet ver hier vandaan laat therapeuten kennis maken met de principes van mindfulness en is een voorbeeld van hoe de mindfulnesstechnieken geïntegreerd kunnen worden in het werk met kinderen. Dit boek beschrijft een volledig uitgewerkte training in mindfulness voor kinderen van 6 tot 12 jaar. In elke sessie wordt een thema uitgewerkt en een techniek aangeleerd waar kinderen in een moeilijke situatie op kunnen terugvallen. De training wordt progressief opgebouwd en bestaat uit een grote variatie aan oefeningen: multi-sensorische oefeningen, cognitieve oefeningen, korte meditaties, doeopdrachten,? in combinatie met de axenroos-methode. Kinderen leren zo om meer bewust te worden van hun gedachten, gevoelens en lichaamsgewaarwordingen zonder deze te oordelen. Kindermindfulness kan in aangepaste vorm gebruikt worden voor alle kinderen, rekening houdende met hun specifieke behoeften.
Meditatie --- Mindfulness --- Kinderen. --- kinderpsychologie --- kinderpsychotherapie --- Social psychology --- kinderpsychiatrie --- zelfontplooiing --- mindfulness --- Ergotherapy --- Children --- Handbooks, manuals, etc. --- Child psychotherapy --- 172 --- 607.3 --- Mindfulness ; kinderen --- Meditatie ; kinderen --- axenroos --- kinderen --- oefeningen --- psychotherapie --- trainingen --- Levenskunst --- Individuele psychotherapie --- Psychotherapie --- Kinderen --- Provincie West-Vlaanderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Muziek
Choose an application
Richtingsmoeilijkheden en spiegelen komen zeer vaak voor, maar krijgen niet de aandacht die ze verdienen. Wat als je kind consequent van 'tak' een 'kat' maakt en de s blijft spiegelen? Of sommen altijd van rechts naar links oplost, in plaats van omgekeerd? Ieder kind maakt al eens een fout. Maar als je kind voortdurend moeilijkheden heeft met richtingen en letters en cijfers blijft spiegelen, is er misschien meer aan de hand. Richtingsmoeilijkheden komen zeer vaak voor. Indien ze niet tijdig worden opgemerkt, kunnen ze tot hardnekkige lees-, schrijf-, reken- en leerproblemen leiden. In dit overzichtelijke boek helpt Marc Litière ouders en leerkrachten om richtingsmoeilijkheden tijdig op te merken. Hij legt uit hoe ze ontstaan en hoe je op een positieve manier op zoek kunt gaan naar een oplossing. Met veel praktische tips, voorbeelden en oefeningen.
Leer- en gedragsproblemen. --- Orthopedagogics --- leerstoornissen --- orthodidactiek --- lateralisatie --- #PBIB:+105.61 --- leerproblemen --- schrijfproblemen --- Leerproblemen --- 464 --- Schrijfproblemen --- Rekenproblemen --- Leesproblemen --- ruimtelijk --- richtingsmoelijkheden --- 376.5 --- Leerstoornissen --- Spiegelen --- Richtingsmoeilijkheden --- Ruimtelijk-visuele problemen --- Oefeningen --- 112715.jpg --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- Learning disabilities --- Research --- Behavior disorders in children --- Handbooks, manuals, etc. --- Motorische ontwikkeling --- Leerstoornis --- Kind
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|