Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek handelt over de levensbeschouwelijke vorming van jongeren in een interculturele context. Er wordt in dit boek op algemene vragen een antwoord gezocht: Hoe beïnvloeden normen en waarden van andere culturen het leven van elk van ons? Hoe gaan we met elkaar om en is er daarbij sprake van echt samenleven? Vele vragen spitsen zich toe op de school. Wat zou de school moeten doen om de interculturele relatie en dialoog te bevorderen? Is de school wel voldoende actief op intercultureel gebied? Langs welke ervaringen, die min of meer op school te organiseren zijn, komen jongeren tot een eigen levensbeschouwing? Geeft de school veilige kansen aan jongeren om tot een eigen verhaal te komen met respect voor het verschil tussen leerlingen? Wat kan de school doen opdat alle leerlingen zich er 'thuis' voelen? Is het waar dat jongeren anno 2005 het 'leven in deze multiculturele wereld' anders ervaren dan ouderen? Is het mogelijk dat zij een adequater antwoord geven op de uitdagingen van levensbeschouwelijke en interculturele aard? Zijn zij vaardiger in de constructieve dialoog en de actieve verdraagzaamheid met en ten opzichte van anderen? Deze stelling impliceert dat in dit boek de scholieren zelf ook aan het woord komen. (Bron: www.academiapress.be)
Intercultureel onderwijs. --- Sociale agogiek --- Jeugdwerk- en beleid. --- levensbeschouwing --- intercultureel onderwijs --- Teaching --- culturele diversiteit --- onderwijsfilosofie --- multiculturele samenleving --- Aanwinstenlijst november 05 --- 734 Multicultureel onderwijs --- 073677.jpg --- Interculturele opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Diversiteit --- Multiculturele samenleving --- Jeugd --- Inclusie --- Maatwerk --- Jongere --- Nederland
Choose an application
Denk- en doepistes voor een toegankelijk jeugdwerk in Vlaanderen, Brussel en Wallonië Jeugdwerk: het jonge volkje lust er nog steeds pap van! Een bloeiend jeugdwerklandschap in Vlaanderen, Brussel en Wallonië biedt een bonte waaier aan werkvormen waar zij elkaar geregeld ontmoeten en hun vrije tijd op een(ont)spannende manier samen doorbrengen. Toch blijkt deze vorm van participatie niet gelijk verdeeld over alle jongeren en blijven een aantal groepen opvallend afwezig in dit jeugdwerkverhaal. Deze vaststelling bracht de Stichting P&V ertoe het project "Beter samen? Jongeren voor toegankelijk jeugdwerk!"op de rails te zetten. Een meerjarenproject dat het debat rond het toegankelijkheidsvraagstuk over de verschillende jongeren-relevante sectoren heen wil aanzwengelen en jongeren zelf hierrond aan het werk wil zetten. Op 10 december 2004 werd ter voorbereiding van dit project een studiedag georganiseerd, waar recent onderzoek uit België, Nederland en Frankrijk werd aangevuld met bevindingen uit de concrete jeugdwerkpraktijk. Er werd nagegaan welke jongeren uitgesloten worden van sociale participatie, hoe dit komt en of er ook iets aan te doen valt. In dit boek vindt u de neerslag van deze tweetalige studiedag.
Age group sociology --- Sociology of cultural policy --- Wallonia --- Brussels --- Flanders --- jeugdwerk --- Jeugdwerk ; België --- Jeugdbeleid ; België --- #SBIB:316.8H22 --- 187.2 Kinderrechten en sport --- #SBIB:316.8H51 --- #SBIB:316.7C317 --- aanwinstenlijst november 05 --- 663 Jeugd --- Brussel --- S2006236.JPG --- Vlaanderen --- Wallonië --- Welzijnsorganisatie: sociale dienstverlening voor specifieke groepen --- Sociaal beleid: inspraak en participatie --- Verenigingsleven --- 493.23 --- 493.8 --- 493.9 --- 362.8 --- Jeugdbeleid --- Jeugdwerk --- internationaal --- Jeugdbeleid. --- Vlaanderen. --- internationaal. --- Internationaal. --- #gsdbP
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|