Listing 1 - 10 of 80 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Met Het Communicatiespel leer je op een speelse en spannende manier je communicatiekennis en -vaardigheden vergroten. Een hele effectieve manier om communicatie te verbeteren is 'doen', en dat is precies wat dit spel van je vraagt. Hoe vaker je het spel speelt, des te groter wordt je kennis en des te effectiever je vaardigheden.
communicatievaardigheden --- leidinggeven --- Mondelinge communicatie --- Communicatiespelen --- Communicatie --- Teamcommunicatie --- Games --- Communiceren --- Teamspellen --- Team
Choose an application
Meestal wordt als vanzelfsprekend aangenomen dat in goede loopbaangesprekken alles draait om cognitieve reflectie. In de gesprekken die in het onderwijs met leerlingen worden gevoerd, is van een dergelijke reflectie meestal geen sprake. Studenten en loopbaanbegeleiders zijn veelal gefocust op 'reflectie doen' en niet op 'reflectief zijn'. Reflectief zijn is het vermogen om open te staan voor nieuwe inzichten en ervaringen. Dit betekent eerst en vooral stil staan bij concrete ervaringen die ons raken en ruimte maken voor de ideeën en intuïties die daaruit kunnen groeien. Studenten noch loopbaanbegeleiders hebben de ervaring dat ze reflectie stoelen op - in de woorden van Norman E. Amundson - "embeddedness in being". Paradoxaal genoeg zijn het vaak onzeker makende gebeurtenissen in het leven, zogenoemde grenservaringen, die ons kunnen verleiden tot openheid en receptiviteit. Grenservaringen maken ons kwetsbaar. Het is een natuurlijke reactie om deze kwetsbaarheid zowel voor onszelf als voor anderen te verbergen, maar het is ook een potentiële bron van kracht. Kwetsbaarheid wordt kracht wanneer men de moed heeft om niet meteen te vluchten voor de onzekerheid dan wel ze te overschreeuwen. Deze moed wordt ontwikkeld in een dialoog met begeleiders die de negatieve gevoelens durven te accepteren die onzekerheid veroorzaakt, en die nieuwe en creatieve manieren kunnen aanbieden om de kwetsbaarheid te laten uitgroeien tot een nieuw inzicht, tot inspiratie en tot daadkracht. Om te zorgen dat reflectie niet slechts een activiteit is die met wilskracht moet worden uitgevoerd, is het belangrijk om ruimte en tijd te scheppen voor een meer contemplatieve vorm van reflectie. Daarvoor is openheid en receptiviteit nodig, zowel aan de kant van de leerling als aan de kant van de begeleider of coach. Er moet letterlijk en op een intentionele manier tijd en ruimte zijn voor angst en pijn en het 'nog niet weten'.
Leerlingbegeleiding --- Loopbaanbegeleiding --- mondelinge communicatie --- gespreksmodellen --- loopbaanontwikkeling --- Personnel management --- Lerarenopleiding : CVO --- reflectie --- 37.04
Choose an application
TOPOI staat voor Taal, Ordening, Personen, Organisatie, en Inzet. Het zijn de vijf gebieden waar zich in de communicatie cultuurverschillen en misverstanden kunnen voordoen. het TOPOI-model omvat een praktisch analyse- en interventiekader om deze cultuurverschillen en misverstanden in de gespreksvoering op te sporen en aan te pakken. Het boek bevat naast theorie tal van voorbeelden en verwerkingsopdrachten. Dit is een herziene editie van de uitgave uit 2002.
Social psychology --- Sociology of culture --- Mass communications --- interculturaliteit --- mondelinge communicatie --- interculturele communicatie
Choose an application
Dit boek helpt om verschillen en misverstanden in de interculturele gespreksvoering op te sporen en aan te pakken. Het is geschikt voor het hoger beroepsonderwijs, voor het wetenschappelijk onderwijs, en voor de nascholing van professionals.Interculturele gespreksvoering, Theorie en Praktijk van het TOPOI-model is gebaseerd op het TOPOI-model. TOPOI is een praktisch analyse- en interventiekader en staat voor Taal, Ordening, Personen, Organisatie en Inzet: de vijf gebieden in de communicatie waar zich diverse verschillen en misverstanden kunnen voordoen. Het TOPOI-model gaat uit van een systeemtheoretische benadering. De kern: interculturele communicatie is interpersoonlijke communicatie. Het is de interactie tussen unieke personen met eigen specifieke contexten, en met mogelijke verschillen die divers en multidimensionaal zijn. Divers omdat verschillen kunnen samenhangen met de cultuur van andere collectieven dan alleen het land, de etnische groep of de religie. Meerdimensionaal: omdat verschillen behalve cultureel, ook persoonlijk karakteristiek, sociaal, biologisch, organisatorisch, psychologisch, juridisch, of anderszins kunnen zijn.Deze vierde druk van Interculturele gespreksvoering is drastisch herzien. Het boek is flink ingekort, geactualiseerd en toegankelijk geschreven zonder afbreuk te doen aan het theoretische fundament en de praktische toepasbaarheid van het TOPOI-model. Het boek is aantrekkelijk door praktijktheoretische inzichten, talloze praktijkvoorbeelden en de toepassing van het TOPOI-model op verschillende praktijksituaties. Dit boek heeft een begeleidende website met extra verwerkingsopdrachten en extra toepassingen van het TOPOI-model op praktijksituaties.Dr. Edwin Hoffman is zelfstandig trainer, adviseur en onderzoeker interculturele communicatie en diversiteitscompetentie. Daarnaast geeft hij onder meer les aan de Alpen Adria Universiteit in Klagenfurt, Oostenrijk. TOPOI staat voor Taal, Ordening, Personen, Organisatie, en Inzet. Het zijn de vijf gebieden waar zich in de communicatie cultuurverschillen en misverstanden kunnen voordoen. Het TOPOI-model omvat een praktisch analyse- en interventiekader om deze cultuurverschillen en misverstanden in de gespreksvoering op te sporen en aan te pakken. Het is geschikt voor het hoger beroepsonderwijs, het wetenschappelijk onderwijs en voor de nascholing van professionals. Deze vierde druk is drastisch herzien. Het boek is flink ingekort, geactualiseerd en toegankelijk geschreven zonder afbreuk te doen aan het theoretische fundament van de praktische toepasbaarheid van het TOPOI-model. De begeleidende website biedt extra verwerkingsopdrachten en extra toepassingen van het TOPOI-model op praktijksituaties. De website is enkel toegankelijk via een unieke toegangscode, maar je kan hem bekijken in docAtlas Antwerpen. Vraag aan de balie om in te loggen.
Social psychology --- Sociology of culture --- Mass communications --- interculturaliteit --- mondelinge communicatie --- interculturele communicatie
Choose an application
Echt eenvoudig is het niet, van mening verschillen. En het lijkt wel alsof we het steeds moeilijker vinden. Gooi een stelling over om het even welk maatschappelijk thema in een groep en de kans is groot dat ze elkaar als een bende overstresste chimpansees met uitwerpselen beginnen te bekogelen. Net als een verbitterd koppel dat enkel nog samenblijft voor de kinderen bekvechten we over alles. Over zwarte Piet, vluchtelingen en kernenergie, over de hoofddoek, seksisme en de vraag of het allemaal de schuld is van de sossen. Die debatten zijn zelden constructief. We luisteren niet maar blijven onverdroten op de enorme nagel van ons eigen grote gelijk kloppen. De lijm die onze samenleving bij elkaar houdt lijkt zijn kleefkracht te verliezen. Maar wat doe je eraan ? Stel dat je daar zelf staat voor die ene tierende nonkel, hoe kan je er dan voor zorgen dat die discussie eindigt zonder slaande deuren en wenende tantes ? Hoe kan je met elkaar praten zonder dat het schreeuwen wordt, overtuigen zonder de ander te beledigen, toegeven zonder plat op je buik te gaan ? Bestaat daar een handleiding voor ? Nu wel. Doe er uw voordeel mee. Bron : http://www.bol.com
Discussietechnieken --- mondelinge communicatie --- Bee Collection --- Discussie --- vergadertechnieken --- Conflicten --- Psychologie: emoties --- 007.1 --- Communicatiepsychologie --- Gesprekstechnieken --- Argumenteren --- Emoties --- Mondelinge communicatie --- Philosophical anthropology --- Social psychology --- PXL-Music 2018 --- sociale psychologie --- maatschappijkritiek --- communicatietechnieken --- discussietechnieken --- Gesprekstechniek --- Emotie
Choose an application
'Creating conversation in class' biedt uitdagende activiteiten om de studenten te doen spreken in de klas. De activiteiten proberen onmiddellijk interesse te wekken, echte interactie uit te lokken en proberen op deze manier het zelfvertrouwen van de leerder op te bouwen. Verschillende leerstrategieën en duidelijke instructies bieden een handige leidraad die flexibel ingezet kan worden bij zowel volwassen als jongere studenten, vanaf beginnersniveau.
mondelinge communicatie --- Didactic strategies --- Didactics of English --- taalgebruik --- Engels --- Anglais (langue) --- Etude et enseignement --- Étude et enseignement
Choose an application
Luisteren en communiceren, kunnen we dat niet allemaal al? Tenslotte zijn we er voortdurend mee bezig. Dat betekent echter niet dat we ook écht met elkaar in gesprek gaan. Want luisteren we wel oprecht naar elkaar? Vullen we misschien soms te veel voor de anderen in, zonder hun standpunt in overweging te nemen? Geven we niet vaak te veel goedbedoeld advies?Als (toekomstige) hulpverlener zijn het belangrijke vragen om bij stil te staan. In gesprek gaan is meer dan dagelijkse kost: het is een heuse vaardigheid waar je inzicht en ervaring voor nodig hebt.In gesprek geraakt geeft je handvatten en methodieken die je helpen communiceren en reflecteren binnen het superdiverse sociaal-agogische domein. Het boek is theoretisch onderbouwd maar hands-on en praktisch toepasbaar dankzij de vele voorbeelden, oefeningen en reflectievragen.Een verhelderende en confronterende uitnodiging voor hulpverleners (in wording) om bewuster te communiceren en zich in gesprek daadwerkelijk te laten raken.https://www.standaardboekhandel.be/p/in-gesprek-geraakt-9789072201447
Gespreksvoering --- Gesprekstechniek --- Communicatie --- Hulpverlening --- Luisteren --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Didactic strategies --- mondelinge communicatie --- communicatie --- hulpverlening --- Social psychology --- sociale psychologie --- Hulpverlener
Choose an application
De basis van elk gesprek is luisteren, samenvatten en doorvragen. Deze vaardigheden beschreef de auteur in 'Praktische gespreksvoering' (2007). Dit werk gaat verder waar het eerste boek eindigt. Het is bestemd voor iedereen die verantwoord kennis wil maken met een reeks van gesprekstechnieken voor gevorderden. Op basis van kennis en praktijkervaring van experts realiseerde hij een staalkaart van methodes die ervaren coaches gebruiken. In elk hoofdstuk worden de theorie en de belangrijkste vaardigheden toegelicht. Aan de hand van oefeningen kan de lezer er zelf ervaring mee opdoen
Sociology of work --- Labour market --- Communicatieve vaardigheden --- Gesprekstechniek --- Coaching --- Coaching. --- Gesprekstechnieken. --- Mass communications --- mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- coaching --- conflictbemiddeling
Choose an application
Het voeren van een effectief en prettig tweegesprek is lastiger dan veel mensen denken. Waar moet je op letten en welke vaardigheden zijn van belang? Deze en andere vragen komen uitgebreid aan de orde in Tweegesprekken. In deel 1 worden diverse gesprekstechnieken behandeld, zoals doorvragen, luisteren en het geven van feedback. In deel 2 wordt uitgebreid ingegaan op de voorbereiding, uitvoering en nazorg van een tweegesprek. Deel 3 gaat over functionerings-, beoordelings- en selectiegesprekkken. In deel 4 staan de verkoop- en sollicitatiegeprekken centraal. In het 5e en laatste deel bespreken de auteurs het slechtnieuwsgesprek, het exitgesprek en het Socratische gesprek. Tweegesprekken is door de heldere schema's, checklists en praktische aanpak zeer geschikt als naslagwerk. De oefeningen achter in het boek stimuleren studenten om zelf aan de slag te gaan en gesprekstechnieken en -vaardigheden te oefenen.
Dutch language --- gesprekstechnieken --- linguïstiek --- Mass communications --- #KVHB:Gesprekstechniek --- 305.8 --- 499.4 --- Begeleidingsgesprek --- Communicatie --- Evaluatiegesprekken --- Exitgesprekken --- Functioneringsgesprekken --- Gesprekstechnieken --- Slecht-nieuwsgesprekken --- Socratische gesprekken --- Solliciteren --- Tweegesprekken --- Communicatie in organisaties --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- acquisitiegesprekken --- adviesgesprekken --- basisgesprekstechnieken --- begeleidingsgesprekken --- beoordelingsgesprekken --- coachingsgesprekken --- exitgesprekken --- functioneringsgesprekken --- relatiebeheersgesprekken --- selectiegesprekken --- slechtnieuwsgesprekken --- socratische gesprekken --- sollicitatiegesprekken --- tweegesprekken --- verkoopsgesprekken --- mondelinge communicatie --- Communicatie ; algemeen --- Mondelinge communicatie --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Coaching --- Sollicitatiegesprekken --- Slechtnieuwsgesprekken --- Gesprekstechniek --- Functioneringsgesprek --- Sollicitatiegesprek --- Slechtnieuwsgesprek --- Dialoog --- gesprekken
Choose an application
Dit boek is bedoeld als een eerste kennismaking met de logopedie als de klinische wetenschap die communicatie en communicatiestoornissen bestudeert. Het introduceert een aantal fundamentele inzichten, begrippen en termen en beschrijft ook hoe men in de logopedie te werk gaat bij het onderzoek en de behandeling van patiënten. In een eerste deel (logopedie en communicatie) wordt de logopedie als discipline voorgesteld, worden verschillende vormen van communicatie besproken (spraak, schrift en visueel-manuele communicatie) en worden linguïstische en neurolinguïstische aspecten van communicatie belicht.
lezen --- schriftelijke communicatie --- mondelinge communicatie --- logopedie --- schrijven --- Physiology: movement organs, voice and skin --- communicatie --- schrift --- spraakvermogen --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Algemene logopedie --- 093156.jpg --- Logopedie --- Communicatie
Listing 1 - 10 of 80 | << page >> |
Sort by
|