Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Growing up with three languages : birth to eleven
Author:
ISBN: 1281878537 9786611878535 1847691080 9781847691088 1847691072 1847691064 9781847691064 9781847691071 9781847695673 1847695671 Year: 2008 Publisher: Bristol, [UK] ; Buffalo : Multilingual Matters,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book is based on an eleven-year observation of two children who were simultaneously exposed to three languages from birth. It tells the story of two parents from different cultural, linguistic, and ethnic-racial backgrounds who joined to raise their two children with their heritage languages outside their native countries. It also tells the children’s story and the way they negotiated three cultures and languages and developed a trilingual identity. It sheds light on how parental support contributed to the children’s simultaneous acquisition of three languages in an environment where the main input of the two heritage languages came respectively from the father and from the mother. It addresses the challenges and the unique language developmental characteristics of the two children during their trilingual acquisition process.


Book
How to teach an additional language : to task or not to task?
Author:
ISBN: 9789027210968 9789027210951 9789027257888 9027210950 9027257884 Year: 2022 Publisher: Amsterdam ; Philadelphia : John Benjamins Publishing Company,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book provides a comprehensive, research-based account of how people learn a second/foreign language and shows how classroom practice can be organised around research-based principles. In the first part, the book provides up-to-date insights into the cognitive, motivational, and emotional dimensions of learning an additional language. In the second part, ten principles of high-quality additional language teaching are introduced and illustrated by a wealth of authentic, classroom-based examples. The book also explores implications for curriculum design and the assessment of additional language competences. A separate chapter is devoted to the ways in which innovation in language education can be fostered. Throughout the book, the question is addressed whether additional language teaching should primarily focus on meaningful tasks, form-based practice, or the integration of both. This book is a must-read for all those who are interested in improving the quality of second and foreign language education.


Book
In de ban van het schrift : over analfabetisme en alfabetisering in een tweede taal.
Authors: ---
ISBN: 9026511396 Year: 1990 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger


Book
Gezocht M/V in de les : een uitgewerkt lessenpakket gendereducatie voor leerkrachten
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789054876571 Year: 2011 Publisher: Brussel Vubpress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De gelijkheid van man en vrouw en het verwerpen van discriminatie op basis van gender, zijn fundamentele waarden die in de vakoverschrijdende eindtermen staan ingeschreven. Met dit handige boek kunnen leerkrachten meteen de daad bij het woord voegen. Het is bedoeld voor leerkrachten in de derde graad van het ASO-onderwijs. Het biedt enkele kan-en-klare lessenreeksen voor de vakken geschiedenis en Nederlands. Aan alle lessen werden concrete eindtermen en lesdoelen gekoppeld. Extra is de bijbehorende cd-rom met printbaar lesmateriaal. Dit boek maakt leerkrachten vertrouwd met de voornaamste begrippen uit de genderstudies en levert ideeën om zelf met het thema 'vrouwen en mannen' aan de slag te gaan. Het boek is in de eerste plaats bedoeld voor leerkrachten geschiedenis, Nederlands en humane wetenschappen in de derde graad van het ASO-onderwijs, maar kan ook een inspiratiebron zijn voor lesgevers die in andere graden en onderwijsvormen rond het thema gendergelijkheid willen werken. Het boek bevat enkele kant-en-klare lessenreeksen om de leerlingen zelf te laten onderzoeken op welke wijze gender vorm geeft aan het dagelijkse leven, de geschiedenis en de taal. Op de cd-rom staat printbaar lesmateriaal.


Book
Nederlands als tweede taal in het onderwijs : praktijkbeschrijvingen uit Nederland en Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9012081696 9789012081696 Year: 1994 Volume: 46 Publisher: 's-Gravenhage SDU

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er zijn nauwelijks empirische gegevens beschikbaar over de praktijk van NT2-onderwijs. Dit boek wil in die leemte voorzien via praktijkbeschrijvingen van NT2-onderwijs in Nederland en Vlaanderen. Praktijken van NT2-onderwijs in het kader van specifieke NT2-projecten in verschillende sectoren van het onderwijs worden beschreven : basisonderwijs, voortgezet onderwijs en volwassenenonderwijs. Deze beschrijvingen zijn gebaseerd op aan de hand van welbepaalde parameters opgezet onderzoek.


Book
The Routledge handbook of instructed second language acquisition
Authors: ---
ISBN: 9780367141387 0367141388 Year: 2018 Publisher: New York: Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek komen 45 experten aan het woord rond verschillende aspecten van tweedetaalverwerving. Aan bod komen onder andere: taakgerichte en inhoudsgerichte aanpak, grammatica-onderwijs in tweedetaalverwerving, individuele verschillen bij taalverwerving,... In het boek vind je een overzicht van de recentste literatuur over deze onderwerpen maar ook de inzichten van de schrijvers. En telkens opnieuw wordt de link gelegd tussen theorie en praktijk.

Analytical comparison of the Sanskrit, Greek, Latin and Teutonic languages, shewing the original identity of their grammatical structure
Authors: ---
ISSN: 1877346X ISBN: 9789027207180 9789027207173 9789027290281 9027290288 9027208743 9789027208743 1283051516 9781283051514 9786613051516 6613051519 9027207178 9027207186 Year: 1974 Volume: v. 3 Publisher: Amsterdam : Benjamins,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The publication in 1816 of Bopp's Über das Conjugations system can be considered the beginning of a systematic comparison of Indo-European languages, and thus as having led too the development of the study of language as a science, distinct from philology. The Analytical Comparison (1820) represents not merely a translation into English, as has been claimed in the literature, but a significant advance in theoretical clarity and methodological soundness. This reprint is accompanied by a bio-bibliographical account of Bopp by J. D. Guigniaut, an introduction to Analytical C


Book
Exploring language pedagogy through second language acquisition research
Authors: ---
ISBN: 9780415519700 9780415519731 9780203796580 9781135136024 9781135136093 9781135136161 0415519705 041551973X 0203796586 Year: 2014 Publisher: London ; New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Routledge Introductions to Applied Linguistics is a series of introductory level textbooks covering the core topics in Applied Linguistics, primarily designed for those beginning postgraduate studies, or taking an introductory MA course as well as advanced undergraduates. Titles in the series are also ideal for language professionals returning to academic study. The books take an innovative 'practice to theory' approach, with a 'back-to-front' structure. This leads the reader from real-world problems and issues, through a discussion of intervention and how to engage with these concerns, before finally relating these practical issues to theoretical foundations. Additional features include a glossary of key terms, and discussion questions. Following the back-to-front approach of the series, the book takes problematic issues in language pedagogy as its starting points. These are then examined in terms of second language acquisition. Each chapter begins with a look at the pedagogical proposals found in teacher guides and then asks 'Do these proposals accord with what we know about how languages are acquired?' Pedagogical topics covered include teaching methods, syllabus design, explicit instruction, comprehension versus production-based instruction, task-based instruction, authentic materials, the role of the learners' first language in the classroom, error correction and catering for individual differences. Including a glossary of key terms and questions for discussion at the end of each chapter, and assuming no prior knowledge of second language acquisition, this is the ideal text for all students studying language teaching methods, language teacher education, English teaching methodology and second language acquisition modules in advanced undergraduate and postgraduate/graduate TESOL and Applied Linguistics courses.


Book
Dictoglos : samenwerkend leren in het tweede- en vreemde-taalonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9062832156 9789062832156 Year: 2000 Publisher: Bussum : Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dictoglos is een werkvorm voor taalonderwijs, waarbij interactie tussen taalleerders centraal staat en verschillende taalvaardigheden tegelijkertijd worden geoefend. De werkvorm is te gebruiken voor alle soorten taalonderwijs, ongeacht de doeltaal en de moedertaal, en is zowel geschikt voor hoger- als voor lageropgeleiden. In dit boek worden de gebruiksmogelijkheden en didactische voordelen van dictoglos aan de hand van praktische voorbeelden belicht.


Book
Babybabbels : methodiek voor het beschrijven van vroege spraakontwikkeling
Authors: ---
ISBN: 9789033480867 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat in op de mogelijkheden om de spraakontwikkeling van een baby vanaf de geboorte te beschrijven en te onderzoeken. De nadruk ligt daarbij op de methode waarmee deze spraak-in-ontwikkeling vastgelegd en voor onderzoek toegankelijk gemaakt kan worden. Het boek is bedoeld voor allen die zich bezighouden met de ontwikkeling van de spraak en communicatie van baby's vanaf de geboorte.

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by