Listing 1 - 10 of 162 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Maak je eigen filmpjes met je smartphone en projecteer ze op de muur! Bezorg je vrienden en familie een onvergetelijke avond.Bron: https://www.lannoo.be/nl/smartphone-filmstudio
Smartphones --- Film --- Audiovisuele media --- Fotografie --- Beeldopvoeding --- Smartphone --- Film (cinematografie) --- Beeldeducatie --- Didactics of the arts --- Primary education
Choose an application
Korte speelfilmfragmenten kunnen een hulpmiddel zijn om de betrokkenheid van deelnemers te vergroten zodat ze de stof beter onthouden, beter toepassen en beter overdragen. In dit boek vind je de beste filmfragmenten voor het verduidelijken van thema's als discriminatie, leiderschap, teambuilding, sales en nog veel meer. Bij elk fragment staan de speeltijd, een korte samenvatting van de inhoud, de context van de scène en belangrijke discussieonderwerpen.
filmeducatie --- film --- Didactics of social education --- Film --- didactiek --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- 454.51 --- bedrijfsopleidingen --- trainingen --- Audiovisuele leermiddelen
Choose an application
Wie schuilt er achter de lach van Ronald McDonald? Wat ligt er onder de mooi gevormde schelp van Shell? Nog maar zelden werd de invloed van multinationals zo grondig onder de loep genomen als in deze film. The Corporation onthult in een met zorg vormgegeven documentaire de bijproducten van de geldhonger van 's werelds machtigste multinationals. Met humor, intelligentie en een goed gevoel voor stijl analyseren de filmmakers hun gedrag, als waren de multinationals patiënten bij de psychiater. ---------------- OPGELET! Deze film kan enkel ontleend worden voor educatieve doeleinden en in combinatie met andere educatieve materialen. Voor elke vertoning met publiek karakter neem je contact op met Bevrijdingsfilms.
Choose an application
In zijn vorige boek 'Reel bad Arabs' bestudeerde Shaheen de stereotypering van Arabieren in Hollywoodfilms als "de vijand" en "de andere". In dit nieuwe boek over films gemaakt na 9/11 vindt hij dezelfde stereotypes terug. Bijna alle films brengen Arabieren in beeld als schurkachtige sheikhs, terroristen, ... Verder becommentarieert Shaheen een aantal maatschappelijke verschijnselen die zich sinds 9/11 in de Amerikaanse samenleving voordoen: de campagne van de regering om "harten en geesten" te winnen, en de impact van 9/11 op burgers en op de verbeelding. Hij pleit ook voor een andere aanpak binnen de filmindustrie.
International movements --- Polemology --- Film --- United States --- Arabs in motion pictures --- Motion pictures --- 791.43 --- 9/11 --- Arabieren --- film --- film en politiek --- Hollywood --- islam --- racisme --- Verenigde Staten --- United States of America
Choose an application
Door middel van verschillende praktische opdrachten, de DyslexieSleutels, krijgen leerlingen met dit werkboek inzicht in hun dyslexie.Ze ontdekken hun sterke kanten en hoe ze die kunnen inzetten bij het leren. Ze ervaren hoe ze lange teksten kunnen leren, mindmaps kunnen maken én woorden en grammatica kunnen onthouden.Ook is het belangrijk om te weten hoe ze met toetsstress kunnen omgaan. Bij veel stress werkt het werkgeheugen minder goed, en geleerde informatie is dan moeilijk op te roepen. Leerlingen leren hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ze ontspannen een toets kunnen maken en hoe ze toetsvragen kunnen lezen en beantwoorden.Uiteindelijk maken ze hun eigen DyslexieSleutel, waarmee ze succesvol hun schoolcarrière kunnen vervolgen.Naast het werkboek is er ook een handleiding voor begeleiders, zoals docenten, remedial teachers, dyslexiecoaches en ouders. (https://www.swpbook.com/boek/2250/dyslexiesleutels-werkboek)
Didactic strategies --- leermoeilijkheden --- dyslexie --- Dyslexie --- Jongeren --- Leerstrategieën --- Secundair onderwijs --- Jongere --- Leerstrategie --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Film
Choose an application
Nederlandse films stimuleren de taalvaardigheid, woordenschat en cultuurkennis van cursisten en zijn daarom bij uitstek geschikt als lesmateriaal voor het NT2-onderwijs. In dit cahier laat Dietha Koster u zien hoe u films op gestructureerde en effectieve wijze inzet in de les.Het cahier reikt u 12 motiverende werkvormen aan, die volledig worden uitgewerkt voor de film Alles is liefde. De getoonde aanpak kunt u eenvoudig toepassen op andere films. Ook zijn de werkvormen gemakkelijk in te zetten op verschillende niveaus en aan te passen aan de tijd die u beschikbaar hebt.Dit boek maakt deel uit van de reeks NT2-Cahiers. Deze reeks vormt een gereedschapskist voor (beginnende) NT2-docenten waarmee zij kunnen zorgen voor een professionelere aanpak van hun alledaagse lespraktijk.https://www.nt2.nl/nl/101-38_NT2-Cahiers/100-419_NT2-Cahier-Films-in-de-les
Films --- NT2 --- didactiek --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- didactische werkvormen --- * 838.5 --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- Beginners --- Film --- Werkvormen --- Didactiek --- Beginner --- Film (cinematografie) --- Werkvorm
Choose an application
In een tijd toen koloniale ambities nog tot de officiële politiek van vele landen hoorden, trokken duizenden Belgen naar het midden van Afrika. Over Belgisch Congo werd niet alleen geschreven, maar ook gefilmd. Op deze twee dvd's bekijken we Belgisch Congo vanuit de blik van drie van de meest prominente 'koloniale cineasten'. Pionier Ernest Genval maakte zijn eerste films rond 1925, Gérard De Boe bouwde een omvangrijk en veelzijdig oeuvre uit vanaf 1937, André Cauvin ten slotte maakte in 1955 zijn meest bekende film Bwana Kitoko, het meeslepende verslag van koning Boudewijns eerste reis naar het zwarte continent. Vijf jaar later was Congo onafhankelijk. Op de dvd's staan 15 documentaires van het filmarchief Cinematek, het boekje bevat meer informatie over de koloniale film, over de drie cineasten en over de documentaires zelf.
Colonisation. Decolonisation --- Didactics of social education --- Film --- Regional documentation --- Cauvin, André --- Genval, Ernest --- Boe, de, Gérard --- Congo
Choose an application
In het veld van de professionele begeleiding, zoals coaching, training en advisering, wordt steeds meer gebruik gemaakt van allerlei vormen van spel. Er is de afgelopen twintig jaar enorm veel praktijkliteratuur op dit terrein verschenen. Het aanbod varieert van dramawerkvormen tot coachen met paarden, van labyrintlopen tot simulatiespelen en van strategieontwikkeling met lego tot creatieve expressie met klei en karton. De wetenschappelijke reflectie en theorievorming blijft echter ver achter bij de ontwikkeling van al deze praktische methoden, waardoor het gevaar van ongefundeerd handelen bestaat. In dit boek wordt daarom onderzoek gedaan naar de waarde en werking van begeleidingskundige spelvormen. Ook wordt onderzocht over welke vaardigheden de begeleider moet beschikken om effectief gebruik te maken van spel. In deze studie worden concrete richtlijnen gepresenteerd die een fundament geven aan de inzet van speelse werkvormen in de begeleidingskundige praktijk. Speelruimte voor ervaring en reflectie is bedoeld voor coaches, trainers en adviseurs die willen begrijpen wat ze doen als ze speelse werkvormen inzetten. Het boek kan ook gebruikt worden als een diepgaande en concrete kennismaking met nieuwe werkvormen.
begeleidingsmethodieken --- spelen --- Didactics of sports and games --- groepsontwikkeling --- Operational research. Game theory --- speltheorie --- film --- spelbegeleiding --- psychodrama --- speltherapie --- simulatiespel --- speelgoed --- spel --- didactiek --- Spel --- Didactiek --- 366.41 --- 607.53 --- 379 --- 371.3 --- Leidinggeven --- Beeldende expressie als therapie --- Theses --- Coaching --- Training --- Hulpverlening --- Spelen --- Dramaspelen --- Drama --- Simulaties --- Simulatiespelen --- Creatieve expressie --- Kennisontwikkeling --- Film --- Speelgoed --- Begeleiding --- Werkvormen --- Dramaspel --- Simulatie --- Simulatiespel --- Film (cinematografie) --- Werkvorm
Choose an application
Net als vroegere koloniale propagandafilms getuigen recente films over Afrika nog altijd van een rauw kolonialisme waarin openlijk racisme aan bod komt. Bovendien komen films waarin Afrikaanse filmmakers met racistische stereotypen afrekenen, amper of niet in onze bioscopen en op onze tv- schermen. 'Het publiek wil dat niet zien en het is niet commercieel genoeg', zeggen de grote bioscoophouders en tv-programmatoren. Nochtans gaat het om een continent waarmee wij, via de koloniale geschiedenis of via de Magrebijnse migranten vandaag, dagelijks te maken hebben.Bij de onafhankelijkheid van de Afrikaanse landen beseften weinige beleidsmakers dat voor de '(mentale) gezondheid en de onafhankelijkheid' films even belangrijk zijn als waterputten. Vaak in de onmogelijkste omstandigheden probeerden Afrikaanse cineasten aan deze miskende behoefte tegemoet te komen: Med Hondo, Sembene Ousmane, Haile Gerima, Bassek Ba Kobhio en tal van anderen. Zij behoren tot diegenen die voor een eigen koers opteerden, wars van het (neo-)kolonialisme. Het ging erom 'de geesten te dekoloniseren', zoals N'gugi wa Thiongo zei. Afrikaanse filmmakers willen in hun eigen verteltraditie, zoals griots, met filmbeelden hun inzichten en verhalen brengen. Zo helpen zij bij de verspreiding van hun cultuur en van hun kijk op de werkelijkheid en op hun dagelijkse leven. Dat wij hiervan verstoken blijven omdat het niet 'commercieel' genoeg zou zijn, is een ernstig democratisch deficit. Want film is meer dan een 'product', het is een hoeksteen van de informatiemaatschappij.Westerse informatieconcerns overspoelen de wereld met audiovisuele producties. Die zijn dikwijls doordrenkt met een koloniale cultuur en met 'eurochauvinisme' ten overstaan van alles wat met Afrika te maken heeft. De waardemeter is de blanke westerling, waarbij voor dialoog met Afrikanen en hun cultuur geen plaats is. Het is de negatie van een continent en zijn inwoners.
Film --- Colonisation. Decolonisation --- Africa --- Afrika --- Afrique --- Dekolonisatie --- Décolonisation --- Films --- Films cinématographiques --- #SBIB:032.AANKOOP --- #SBIB:309H1320 --- #SBIB:309H1313 --- 798.43 --- De filmische boodschap: algemene werken (met inbegrip van algemeen filmhistorische werken en filmhistorische werken per land) --- Geschiedenis en/of organisatie van het filmwezen: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van het filmwezen in de ontwikkelingsproblematiek) --- film, geschiedenis der filmkunst, overige landen --- Motion pictures --- History. --- History --- Cinema --- Feature films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- History and criticism --- In motion pictures. --- 780 --- Afrika film --- dans, toneel, film --- danse, théâtre, cinéma --- Afrikaanse cultuur --- dekolonisatie --- film --- filmsociologie --- filmkunde --- kolonisatie (mensen)
Choose an application
'Meer is altijd beter' is gebaseerd op de taalcursus 'Vanzelfsprekend'. Met minder dan 1000 frequente Nederlandse woorden wordt in deze film een wereld gecreëerd die herkenbaar is voor nieuwkomers. Studenten Nederlands van alle niveaus realiseren zich dat ze meer begrijpen dan ze denken. Het boekje bevat de teksten van de film, en enkele lessuggesties.
Didactics of Dutch --- Dutch literature --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Nederlands als tweede taal --- Toneel --- Intercultureel onderwijs --- Komedies --- NT2 --- Komedie --- Film --- Theater
Listing 1 - 10 of 162 | << page >> |
Sort by
|