Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De snelste manier om jezelf te ontwikkelen is door feedback te vragen. Wat kan ik meer/minder/beter/anders doen? Daar kunnen anderen jou in adviseren. Deel 2 helpt om dat op een laagdrempelige en aangename manier te doen. Het spel bevat individuele vragen (Stel dat ik een robot zou zijn. Ik moet terug naar mijn programmeur voor een update van mijn software. Wat is de grootste verbetering in de nieuwe versie?) en teamvragen (Stel, we mogen een aantal sessies doen met een teamcoach, om nog beter te gaan functioneren als team. Welke thema?s zouden op tafel moeten komen?) Het is daarmee zeer geschikt om te gebruiken in trainingen en voor teams. Met dit spel gaan de spelers/teamleden op een constructieve manier met elkaar in gesprek over aandachtsgebieden en ontwikkelpunten.Bron: https://www.thema.nl/spel-feedbackkaarten-deel-2/
Didactic strategies --- sociale psychologie --- feedback --- didactische werkvormen --- Feedback --- Teambuilding --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Mondelinge communicatie --- Groepsdynamiek --- Training --- Advies --- Spellen --- Games --- Feedback. --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Feedback krijgen is een cadeau. Het geeft je de kans te groeien, te veranderen en te verbeteren. Maar vrijwel iedereen vindt feedback moeilijk. Daarom zijn er deze kaarten. Ze zijn uitermate geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) vragen, geven en ontvangen. De teamfeedbackkaarten geven inzicht in de manier waarop mensen hun eigen team zien en waar de sterke punten liggen. De feedbackkaarten zijn geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) geven en ontvangen. http://www.thema.nl
Ontwikkelingsspelen --- Communicatie --- feedback --- psychologie --- 658.32 --- Games --- Didactic strategies --- sociale psychologie --- didactische werkvormen --- Spellen --- Feedback --- Feedback. --- Communicatie ; psychologie --- Teambuilding --- Communicatieve vaardigheden --- Mondelinge communicatie --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Deze activiteitengids is een aanvulling op het kinderboek Feedback is fantastisch. De afwisselende activiteiten en uitdagende werkbladen zullen kinderen vanaf 8 jaar zeker aanspreken en motiveren om stapsgewijs te leren omgaan met kritiek en complimenten. Alle activiteiten in deze gids zijn makkelijk in te passen in het lesprogramma en geschikt voor grote en kleine groepen. Daardoor zijn de oefeningen en werkbladen ook uitstekend te gebruiken binnen het gezin of in groepsverband. In de gids vindt u duidelijke instructies, handige tips, beloningskaarten en werkbladen. (Bron: covertekst)
Gevoelens --- Complimenten --- Feedback --- Kritiek --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
Het doel van de auteur is het verbeteren van het contact tussen mensen op de werkvloer door inzicht te verschaffen over de werking van feedback, onder andere door vragen (en antwoorden) en door het geven van oefeningen. Na het laten invullen en beoordelen van een checklist (voor zelfonderzoek) stelt de auteur dat het geven en ontvangen van commentaar alles te maken heeft met waarnemen, interpreteren en communiceren. Daarbij onderscheidt ze een zakelijk, een expressief, een relationeel en een appellerend aspect aan communicatie. Voor het beter leren hanteren van de emoties die kunnen optreden bij het gebruik van feedback, maakt ze gebruik van het ABC-model van de RET (rationele effectiviteitstraining) en de kernkwadranten (van ir. D.D. Ofman). Deze uitgave is bedoeld als vervanging van 'Luister! en huiver' (1993) en 'Feedback : commentaar geven en ontvangen' (1996). De auteur geeft globale tips voor het gebruik van feedback tijdens lastige zakelijke gesprekken, zoals functioneringsgesprek, beoordelingsgesprek, en het omgaan met klachten (van klanten) en weerstand en kritiek (van medewerkers en meerderen). (Bron : Biblion)
leidinggeven --- feedback --- Business policy --- interpersonele communicatie --- Communicatie ; psychologie --- Interne communicatie ; ondernemingen --- Feedback Feedback --- S20080128.JPG --- communicatie --- 007 --- 65.012.4 --- Vaardigheden talenten feedback --- 305.8 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Communicatie ; algemeen --- Communicatie --- Feedback --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement --- Sociology of work --- Labour market --- Organization theory --- Mass communications --- communicatievaardigheden
Choose an application
Feedback is een zeer effectief middel om leerlingen en studenten beter te leren schrijven. Maar wanneer in het schrijfproces geef je feedback, waar geef je feedback op en hoe formuleer je je feedback? In het boek Maak er geen punt van! bespreken de auteurs deze kwesties en bieden ze docenten van alle onderwijsniveaus houvast bij het geven van effectieve feedback op schrijfproducten.https://www.coutinho.nl/nl/maak-er-geen-punt-van-9789046908242
Feedback --- Communicatieve vaardigheden --- Schriftelijke communicatie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Leerproces --- Talentontwikkeling --- Feedback. --- schrijven. --- schrijfvaardigheid --- feedback --- Schrijven --- Onderwijs --- Taalvaardigheid --- Evaluatie --- 371.26 --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- teksten schrijven --- Schrijfvaardigheid --- Schrijfonderwijs --- Didactics of Dutch
Choose an application
Een verhaal om samen te lezen met kinderen over omgaan met complimenten en kritiek en hoe je die feedback kunt interpreteren en erop kunt reageren in relaties met vrienden, onaardige mensen, ouders of leerkrachten
feedback --- complimenten --- sociale vaardigheden --- 478.8 --- Gevoelens ; omgaan met --- Feedback --- Gevoelens --- Sociale vaardigheden --- Kritiek --- Diversiteit --- Identiteit --- Anders zijn --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
Professionals in zorg en welzijn voeren regelmatig gesprekken in groepen, bijvoorbeeld gesprekken met cliënten en hun netwerk of gesprekken met vrijwilligers en mantelzorgers. Ook gesprekken tussen professionals onderling vinden steeds vaker in teamverband plaats. Een gesprek in een groep of team heeft een andere dynamiek dan een tweegesprek en vraagt om andere gespreksvaardigheden. 'Gespreksvoering in groepen' is geschreven voor deelnemers aan dergelijke gesprekken en helpt hen om bij te dragen aan de kwaliteit van deze gesprekken. Deel 1 van het boek gaat over de verschillende soorten gesprekken en over wat er speelt in groepen. Deel 2 richt zich op kernvaardigheden die nodig zijn om groepsgesprekken te beïnvloeden. Deel 3 laat vanuit de invalshoeken inhoud, vorm en klimaat zien hoe er vanuit het deelnemersperspectief invloed uitgeoefend kan worden op de kwaliteit van gesprekken. Deel 4 bevat verdieping over non-verbale communicatie en culturele diversiteit. Het boek is opgevat als een werkboek met veel reflectieve en activerende opdrachten, concrete adviezen en voorbeelden uit de praktijk.
Mass communications --- motivatie --- feedback --- luisteren --- leidinggeven --- non-verbale communicatie --- presenteren --- groepsgesprek --- interculturele communicatie --- culturele diversiteit
Choose an application
Bij Didactisch Coachen wordt er van uitgegaan, dat mensen al heel veel kwaliteit in huis hebben en dat je hen kunt helpen die kwaliteit uit te bouwen. Dat is voor mensen een plezieriger en motiverender uitgangspunt dan wanneer uitgegaan wordt van wat ze nog niet kunnen. Dat geldt voor leraren en voor leerlingen.De methode Didactisch Coachen is gebaseerd op de laatste theoretische inzichten over leren en feedback geven en is in de praktijk ontwikkeld en uitgewerkt. De ervaring is dat het docenten een instrument in handen geeft om leerlingen systematisch te coachen en feedback te geven. En daarbij zowel op proces als op inhoud.Daarmee is het een hele concrete en praktische invulling van de coachende rol van de docent. Niet zweverig, maar met gevoel voor realiteit en niet alleen persoonsgericht, maar gericht op leren en de voorwaarden daarvoor. Al vanaf het begin van de jaren zeventig weten we dat leerlingen die leskrijgen van leraren die hoge verwachtingen van hen hebben, beter presteren dan andere leerlingen. Maar hoe doe je dat, hoge verwachtingen hebben van je leerlingen. Rosenthal en Jacobson (1968) toonden aan wat voor gedrag leraren laten zien die vanuit ‘hoge verwachtingen’ aan hun leerlingen lesgeven. Leraren die vanuit die attitude hun leerlingen begeleiden blijken veel activerende vragen te stellen, enkel en alleen aanwijzingen te geven als het echt nodig is en regelmatig leer-bevor-derende feedback te geven over hoe hun leerlingen bezig zijn. In pedagogisch opzicht zijn ze vriendelijk voor hun leerlingen. Didactisch Coachen is gebaseerd op deze principes. Didactisch coachen is een planmatige en doelgerichte wijze van coachen en feedback geven door de leraar, op een manier die motivatie verhogend en leer bevorderend werkt. De ervaring is dat het leraren een instrument in handen geeft om leerlingen systematisch te coachen met feedback. En daarbij niet alleen op proces, maar ook inhoudelijk. Daarmee is het een hele concrete en praktische invulling van de coachende rol van de docent. Niet zweverig, of alleen persoonsgericht, maar gericht op leren en de voorwaarden daarvoor.
Leerlingbegeleiding --- motivatie --- kwaliteitszorg --- coachen --- feedback --- lesgeven --- Relatie leraar - leerling --- Feedback --- Coachen --- Coachend lesgeven --- coaching --- didactische processen --- Didactics --- didactiek --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactische vaardigheden --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische vaardigheid --- Onderwijsstijl --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Veel mensen gaan feedback liever uit de weg. Want het is best lastig om op een goede manier tegen een collega te zeggen dat zijn gedrag of houding u irriteert. Andersom valt het ook niet altijd mee om zelf goed met kritiek om te gaan. En dat is heel jammer want goede feedback is eigenlijk een cadeautje: u leert door feedback wat anderen van uw gedrag vinden en hoe u dat eventueel kunt veranderen. Feedback is niks meer en niks minder dan samen praten over gedrag. En dat is precies wat u met Het Feedbackspel doet. Tijdens het spelen onderzoekt u samen met uw team, met collega's van andere afdelingen, of met wie u maar wilt wat er allemaal komt kijken bij feedback. U krijgt en u geeft inzichten, aan uzelf en aan anderen, en u oefent met allerlei feedbacksituaties. Het spel daagt u uit en laat u in uw waarde. U leert hoe u op een plezierige manier feedback kunt geven en ontvangen, en u ervaart aan den lijve hoe belangrijk het is als we elkaar vertellen waar we goed in zijn en wat we beter anders zouden kunnen doen
Communicatie ; psychologie --- Interne communicatie ; ondernemingen --- feedback --- Feedback --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Gedrag --- Relaties --- Kritiek --- Organisatiecultuur --- Didactics --- Relatie --- Gedragsverandering --- Vaardigheden --- Mondelinge communicatie --- Coaching --- Leiderschap --- Rollenspel --- Educational psychology --- HRM (human resource management)
Choose an application
Hoe kun je als coach het beste halen uit mensen? Hoe kun je ervoor zorgen dat er een duurzame ontwikkeling ontstaat waarin zij hun potentieel optimaal inzetten en hun idealen bereiken? Dit op de coachingspraktijk gerichte boek beschrijft een effectieve coachingsmethode, gericht op het optimaal benutten van het 'psychologisch kapitaal' van mensen. Elementen uit verschillende benaderingen worden gecombineerd tot een aanpak die diepgaand leren en effectief functioneren bevordert. De essentie daarvan is het afstemmen op idealen en kernkwaliteiten, maar ook de bewustwording en het aanpakken van interne belemmeringen. De aanpak wordt wetenschappelijk onderbouwd en met vele voorbeelden en oefeningen geïllustreerd.
Didactic strategies --- Personnel management --- teamwork --- zelfontplooiing --- coaching --- leidinggeven --- Coaching --- Management --- Studentenbegeleiding --- coachen --- feedback --- 366.41 --- Leidinggeven --- E-books --- human resource management --- coachingsmethode --- Coachen. --- Coaching. --- Feedback. --- Leidinggeven. --- Sociology of work --- Labour market --- Coaching ; management
Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|