Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In het aanbod van de Pedagogische begeleidingsdienst van het GO! zien we een duidelijke trend: scholen geven aan dat zij hun onderwijs op een innoverende manier willen organiseren. Co-teaching is daar een prominent aspect van.Co-teaching helpt om een krachtige leeromgeving te creëren, niet alleen voor leerlingen maar ook voor leerkrachten. Verschillen worden als een troef uitgespeeld: leerkrachten kunnen elkaar perfect aanvullen met hun eigen talenten en competenties en fungeren als rolmodel voor verbindend leren in de klas. Met twee voor de klas staan biedt meer kansen om te differentiëren en dat maakt dat leerlingen beter bij de les zijn. Door samen te werken word je sterker! De auteur geeft concrete tips en goede praktijkvoorbeelden om co-teaching op school te implementeren, ongeacht of je het klein of groot aanpakt op klas- en beleidsniveau. Het boek begint bij de redenen om aan co-teaching te doen, analyseert de verschillende modellen van co-teaching, om uiteindelijk te landen bij de succesfactoren en de infrastructuur. Heel handig zijn ook de checklists voor co-teaching achteraan in het boek. Met deze tools bouw je met je team zelf aan een schooleigen visie en organisatie van co-teaching.
Leraren ; samenwerking --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- 454.23 --- didactiek --- samenwerken --- geïntegreerd onderwijs --- co-teaching --- Teamwerk --- 454.22 --- Co-teaching --- 454.21 --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Onderwijsstijlen --- teamwork --- PXL-Education 2019 --- onderwijskunde --- begeleiding --- lerarenbegeleiding --- leeromgevingen --- duo-teaching --- onderwijsstijlen --- teamwerk --- Geïntegreerd onderwijs --- innovatie --- Leeromgeving --- Differentiatie --- 370.02 --- School management --- onderwijsvormen --- SO (secundair onderwijs) --- onderwijsmethoden --- onderwijsvernieuwing --- lager onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen
Choose an application
Co-teaching is brandend actueel na de invoering van de Wet op Passend Onderwijs in Nederland en het M-decreet in Vlaanderen 'Meer handen in de klas' is een effectieve strategie om beter om te gaan met de steeds toenemende diversiteit in de klas en een meer inclusieve leeromgeving te creëren.Centraal in dit boek staan 12 unieke portretten van krachtige co-teaching teams. Het zijn goede praktijkvoorbeelden van teams uit het basis-/lager onderwijs en het voortgezet/secundair onderwijs. Zowel ervaringen van beginnende als ervaren co-teachers worden beschreven. We leren wat voor hen goed samenwerken en goed lesgeven is.Dit boek geeft concrete handvatten voor het nadenken over en vormgeven van de eigen co-teaching praktijk. Daarnaast biedt het een kijk in de dagelijkse praktijk van co-teachers en de literatuur. Een praktijk waarin het samen lesgeven inspireert om zowel leerlingen als leraren in hun kracht te zetten.(Bron: https://www.pelckmanspro.be)
School management --- Didactic strategies --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Leraren ; samenwerking --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland --- 454.22 --- #PBIB:+110.10 --- Geïntegreerd onderwijs --- Onderwijs : samenwerking --- 454.23 --- duo-teaching --- co-teaching --- differentiatie --- 454.2 --- Didactische principes --- Differentiatie --- samenwerking --- geïntegreerd onderwijs --- didactiek --- samenwerken --- 454.21 --- Onderwijsstijlen --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Onderwijsstrategieën --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- PXL-Education 2019 --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- inclusief onderwijs --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Co-teaching --- Lesgeven --- Inclusief onderwijs --- Passend onderwijs --- Didactische werkvorm --- Internationalisering --- leraarschap --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|