Narrow your search

Library

DocAtlas (4)

KU Leuven (4)

Odisee (4)

UCLouvain (4)

UAntwerpen (3)

UGent (3)

ULiège (3)

UNamur (2)

VUB (2)

AP (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

English (3)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2011 (1)

2009 (1)

1978 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Bilingual education in the 21st century : a global perspective
Authors: ---
ISBN: 9781405119948 9781405119931 1405119934 1405119942 Year: 2009 Publisher: Malden: Wiley-Blackwell,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tweetalig onderwijs is een controversieel onderwerp voor gemeenschappen, beleidsmakers en mensen uit het onderwijs... Misvattingen over wat tweetaligheid en wat tweetalig onderwijs zou moeten doen hebben geleid tot een reeks aan visies en toepassingen. In dit boek bekijkt de auteur de geschiedenis en huidige situatie van tweetalige onderwijsprogramma's over de hele wereld. Dit boek wil een nieuw theoretisch kader voorstellen samen met een alternatieve kijk op de onderwijs- en assessmentpraktijk.


Book
Foundations of bilingual education and bilingualism
Author:
ISBN: 9781847693563 9781847693556 1847693563 1847693555 Year: 2011 Volume: 79 Publisher: Buffalo, N.Y.: Multilingual matters,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt een uitgebreide inleiding tot tweetaligheid en tweedetaalonderwijs. In negentien hoofdstukken worden alle belangrijke onderwerpen in verband met tweetaligheid behandeld. De auteur hanteert een heldere, bondige schrijfstijl waardoor het boek ook voor niet Engelstalige lezers toegankelijk is. In de eerste acht hoofdstukken komen fundamentele onderwerpen aan bod die de bespreking van tweedetaalonderwijs voorafgaan en bepalen, zoals: Wie is tweetalig/meertalig?, Hoe sluit tweedetaalonderwijs aan bij het behoud van de taal van minderheden?, Hoe verloopt de ontwikkeling van tweetaligheid bij kinderen?, Welke invloed heeft de omgeving op de ontwikkeling van twee- en/of meertaligheid?, Wat weten we over tweetaligheid en de hersenen?, Heeft tweetaligheid een positieve of negatieve invloed op denkvaardigheden? De volgende hoofdstukken focussen op de vele aspecten van tweede, derde,... taalverwerving. Allereerst worden de verschillende soorten tweedetaalonderwijs besproken, gevolgd door een evaluatie van hun effectiviteit. Vervolgens beschouwt men de twee- en/of meertalige klasgroep: de belangrijkste kenmerken, de benaderingswijzen, de voornaamste problemen en moeilijkheden. De voorlaatste twee hoofdstukken staan stil bij de politieke en culturele dimensies rond tweetaligheid in de samenleving (en rond tweedetaalonderwijs in het bijzonder). Verschillende visies op de waarde en het doel van tweetaligheid/meertaligheid brengen veel voorafgaande onderwerpen samen. Het laatste hoofdstuk bekijkt het heden en werpt een blik op de toekomst met onderwerpen als meertaligheid en internet, massamedia, tewerkstelling, economie en toerisme. Op het einde van elk hoofdstuk werden praktische opdrachten voor studenten toegevoegd die door de docent/studenten kunnen aangepast worden naargelang de situatie.


Book
CLIL : Content and Language Integrated Learning
Authors: --- ---
ISBN: 9780521130219 9780521112987 0521112982 0521130212 9783125338876 3125338875 9781009024549 100902454X Year: 2021 Publisher: Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

CLIL (Content and Language Integrated Learning) has emerged since the millennium as a major trend in education. Written by Do Coyle, Philip Hood and David Marsh and drawing on their experience of CLIL in secondary schools, primary schools and English language schools across Europe, this book gives a comprehensive overview of CLIL. It summarises the theory which underpins the teaching of a content subject through another language and discusses its practical application, outlining the key directions for the development of research and practice. This book acknowledges the uncertainty many teachers feel about CLIL, because of the requirement for both language and subject knowledge, while providing theoretical and practical routes towards successful practice for all.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by