Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Nutritionary hygiene. Diet --- Hygiene. Public health. Protection --- gezondheidszorg --- voeding --- voedingshygiëne --- voedingsleer --- beweging --- lichaamsbeweging
Choose an application
Kinderen bewegen van nature vaak en graag, maar op school moeten ze vaak urenlang stilzitten. En toch heeft beweging een uiterst belangrijke invloed op het verwerken van kennis en bijgevolg op de ontwikkelingskansen van elk kind. Hoe bevordert beweging dan de ontwikkeling, motivatie, betrokkenheid en schoolprestaties van kinderen? Dit boek legt het uit aan de hand van wetenschappelijke inzichten en talrijke praktijkvoorbeelden.Bij bewegend leren staan drie hoekstenen centraal: automatisatie, cognitie en beweging. Die hoekstenen versterken elkaar en ondersteunen het leerproces. Elke hoeksteen wordt uitvoerig besproken in een apart hoofdstuk met een bijhorende ?onthoudkaart?. Uniek voor dit boek zijn de talloze oefeningen die leerlingen én leerkrachten hebben uitgetest en goedgekeurd. Zowat elke oefening is aanpasbaar aan leeftijd en niveau van de leerling. Bovendien kunnen de oefeningen ingezet worden bij remediëring of als differentiatie.Dankzij jarenlange praktijkervaring van de auteur in en buiten het klaslokaal is dit boek een onmisbare ondersteuning voor leerkrachten, opvoeders, directie, sporttrainers en ouders die beweging willen inzetten in het leerproces.(https://gompel-svacina.eu/product/gesmeerd-geleerd-over-bewegend-leren/)
Bewegend leren --- Bewegen --- Didactiek --- Leerstrategieën --- Bewegingsopvoeding --- Educational psychology --- Teaching --- differentiële opvoeding --- remediërend onderwijs --- 454.23 --- bewegingsopvoeding --- differentiatie --- beweging --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Beweging --- Leren --- Basisonderwijs --- Differentiatie --- bewegend leren --- gezinsopvoeding --- Leerstrategie --- Plezier --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs
Choose an application
Dit boek behoort tot een informatieve reeks over de ontwikkeling en de verzorging van het menselijk lichaam voor kinderen van 8 tot 12 jaar. In 'Waarom moet ik regelmatig sporten' lees je waarom je hart sneller slaat tijdens het sporten, waarom je sportschoenen moet dragen, waarom sporten soms pijn doet en nog veel meer... De informatie wordt verduidelijkt door foto's en illustraties en het boek bevat een verklarende woordenlijst en register.
Sport ; gezondheid --- Beweging --- Ziek- gezond --- Gezondheid --- 476.13 --- Didactics of social education --- Didactics of medicine --- Primary education
Choose an application
De reeks WO-theek biedt bouwstenen voor de aanpak van wereldoriëntatie in de basisschool. Iedere WO-theekmap bevat activiteiten en leuke werkvormen rond een thema, voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar. Zowel talige, muzische en sociaal-emotionele aspecten, als experimenteren, waarnemen en bewegen komen aan bod. Deze WO-theekmap biedt allerlei bewegingsspelletjes, knutselactiviteiten, proefjes en techniek. Spelenderwijs ontdekken en onderzoeken leerlingen visjes die in het water zwemmen, eenden en boten die op het water drijven, auto's, bussen en fietsen in de straat ...
371.67 --- 373.5 --- basisonderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- didactiek --- Beweging (verplaatsing) --- Dieren --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Ruimtevaart --- Snelheid --- Speelgoed --- Techniek --- Thematisch werken --- Vliegen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie --- Wind --- 471.43 --- Beweging --- Proeven-wetenschappen --- Vliegen --- beweging --- techniek --- 476 --- 476.11 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Mobiliteit --- Orthopedagogics
Choose an application
Dit boek gaat na wat de Vlaamse beweging in het verleden heeft betekend en wat ze vandaag nog voorstelt. Het uitgangspunt hierbij is dat de Vlaamse beweging een nationalistisch verschijnsel is dat in zijn context moet geplaatst worden. Het eerste deel schetst enkele elementen van een theoretisch kader ove natievorming en nationalisme. In het tweede deel worden een aantal Vlaamse 'geschiedenissen' zoals 'de strijd om de Belgische natie van 1830' of 'de Vlaamse beweging tot 1945' vanuit dat kader toegelicht en geïnterpreteerd.
Mouvement flamand --- National characteristics, Flemish. --- Flemish movement. --- Flanders (Belgium) --- History. --- nationalisme --- history [discipline] --- Vlaamse Beweging --- geschiedenis --- History of Belgium and Luxembourg --- National movements --- anno 1200-1799 --- anno 1800-1999 --- Flanders --- Flemish movement --- History --- Histoire --- Nationalism --- #SBIB:949.3H3 --- 949.3.09 --- #KVHA:Geschiedenis; Vlaanderen --- #KVHA:Geschiedenis; Belgie --- culturele autonomie --- politieke geschiedenis --- vlaanderen --- 934.91 --- Vlaamse beweging --- 949.3.09 Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- Politieke geschiedenis van België --- autonomie culturelle --- histoire politique --- flandre --- Geschiedenis --- Vlaanderen --- België --- #GBIB:SMM --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Emigratie --- historiografie --- FLANDRE (BELGIQUE) --- NATIONALISME --- MOUVEMENT FLAMAND --- IDENTITE CULTURELLE --- CONFLITS LINGUISTIQUES --- BELGIQUE --- VLAANDEREN --- HISTOIRE --- MYTHES --- FLANDRE --- GESCHIEDENIS --- IDENTITEIT
Choose an application
Wiebelkonten, extreme dromers, driftkikkers, moeilijke slapers, kinderen met absences of kinderen die zich zo bedreigd voelen dat je niet eens naar ze mag kijken.Deze kinderen lopen vast. Via het bewegen, lichaamstaal en emoties laten ze weten dat het niet goed met hen gaat. Het zijn reddingsacties om zich staande te houden, aangestuurd door het brein en zijn beschermende, primaire reflexen.Dit wordt niet altijd herkend waardoor er alleen hulp wordt geboden voor datgene wat er aan de buitenkant zichtbaar is. Het kind wordt geholpen om zijn emoties te reguleren, prikkels beter te verwerken of het krijgt ondersteuning voor schoolse taken. Maar er is meer.Prachtig lastig gaat over de onlosmakelijke verbinding tussen de ontwikkeling van het kinderbrein en het bewegen. Het beschrijft hoe je aan de manier van bewegen van het kind kunt zien waar het vastloopt, waarom het vastloopt en wat er nodig is om het makkelijker te maken. Liefdevolle aanraking en bewegen zijn hierbij van groot belang.Dit boek is bedoeld als inspiratie. Er zijn ouders en professionals die zich afvragen: Hoe kan ik mijn kind nog meer ondersteunen? Wat zou ik nog meer kunnen betekenen voor dit kind? Voor die groep is dit boek.Bron: https://www.swpbook.com/boek/2207/prachtig-lastig?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=mailing_9054
Developmental psychology --- psychomotoriek --- gedragsstoornissen --- kinderpsychologie --- Zorgverbreding --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Bewegen --- Ontwikkelingspsychologie --- 159.987 --- lichaamstaal --- reflexen --- gedrag --- Gedragsprobleem --- Kind --- Beweging --- Plezier --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- motorische ontwikkeling
Choose an application
De grondgedachte van dit boek is dat talen eigenlijk niet bestaan, maar in de negentiende eeuw werden 'uitgevonden' om de Europese natiestaten te construeren en te legimiteren. Aan de hand van enkele polemische stellingen worden de relaties tussen talen in de wereld, Europa, nederland en Vlaanderen belicht. Centraal staat de toenemende rol van het Engels als de taal van de globalisering. Bijzondere aandacht wordt besteed aan de 'verengelsing' van Europa en het hoger onderwijs, met als focus Nederland en Vlaanderen.
Sociolinguistics --- Historical linguistics --- Historische linguïstiek --- Historische taalwetenschap --- Linguistics [Historical ] --- Linguistique historique --- Linguïstiek [Historische ] --- Taalwetenschap [Historische ] --- 930.85 <493-17> "18/19" --- 949.3.09 --- Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België--19e-20e eeuw. Periode 1800-1999 --- Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- 949.3.09 Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- Language and culture --- History --- Language policy --- Belgium
Choose an application
Deze methode voor de begeleiding van ouders is bedoeld voor beroepskrachten in de thuiszorg en voor maatschappelijk werkers in de eerstelijns hulpverlening. Zij en ook andere welzijnswerkers zoeken vaak naar concrete antwoorden op de vragen en spanningen die ouders ondervinden in de omgang met jonge kinderen (0-6 jaar). Vaak hebben beroepskrachten weinig tijd ter beschikking voor uitvoerige begeleidingsgesprekken met ouders bij wie preventief ingrijpen nog mogelijk is. Om toch - ter voorkoming van het oplopen van spanningen - in korte tijd steun te kunnen bieden bij de opvoeding van met name kinderen die moeilijk slapen, eten, veel huilen, driftig of lang onzindelijk zijn, biedt dit boekje een handige, efficiënte werkmethode. Bruikbare informatieblokken en relevante signaleringschecklijsten voor het opsporen van opvoedingszorgen bij ouders completeren het geheel. De methode is ontstaan als resultaat van een vruchtbaar gezamenlijk onderzoeksproject tussen een hogeschool en een aantal werkveldinstellingen.
STAPPENPLAN -- 159.920.5 --- 433 --- Huilen --- beweging --- driftaanvallen --- eten --- koppigheid --- opvoedingsondersteuning --- opvoedingsproblemen --- ouderbegeleiding --- pedagogiek --- slaap --- spelen --- zindelijkheidstraining --- Opvoeding in de praktijk --- kleuters --- differentiële opvoeding --- Educational sciences --- baby's --- peuters
Choose an application
Acrobatische spelletjes voor het hele gezin! Nelson wil volgende kerst een acrobatennummer tonen. Na de kalkoen en voor het dessert. Samen met mama en papa oefent hij elke week salto's en piramides. Oefen jij mee? Nelsons acrobatenboek bundelt 24 acrobatische spelletjes in gezinsverpakking. Van eenvoudige oefenspelletjes tot acrobatische kunstjes. Van simpel naar spectaculair. Puur plezier met oog voor motorische ontwikkeling. Rika Taeymans richtte 20 jaar geleden de allereerste Vlaamse circusschool op. Laura Van Bouchout was een van haar eerste leerlingen. Hun boek groeide uit de wekelijkse circomotorieklessen die ze geven, een plezierige mix van acrobatie en bewegen voor ouders en kinderen. Het potlood van Emma Thyssen zorgt ervoor dat je alle spelletjes en bewegingen stap voor stap kunt volgen. In dit boek worden 24 acrobatische spelletjes gebundeld om samen met je kind uit te voeren. Van eenvoudige oefenspelletjes tot acrobatische kunstjes, van simpel naar spectaculair. De bewegingen steunen allemaal op de bewegingsfilosofie van Sherborne, die achterin het boek wordt toegelicht. In een voorwoord onderstreept Peter Adriaenssens de positieve effecten van het stimuleren van verbeelding en beweging bij kinderen, en hoe het zelfvertrouwen van kinderen groeit door dit soort oefeningen. Het boek is gericht naar ouders maar kan ook inspirerend zijn voor medewerkers in de kinderopvang en kleuterleid(st)ers.
Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- acrobatie --- bewegingsopvoeding --- circussen --- Acrobatie --- Bewegingsoefeningen --- Circus --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- kleuteronderwijs --- motorische ontwikkeling --- vanaf 3 jaar --- PXL-Education 2018 --- Circussen --- muzische vorming --- lichamelijke opvoeding --- dansexpressie --- Didactics of medicine --- sport --- beweging --- Bewegingsoefening --- Sherborne-therapie
Choose an application
In deze methode staan 25 lesbeschrijvingen bewegingsexpressie voor 4- en 5-jarigen. Telkens in een ander thema dat nauw aansluit bij hun leefwereld en met een ander lesdoel. Ritme, ruimtelagen, tijd, ruimte, kracht, spiegelen, zelf dansen verzinnen, ... Het komt allemaal aan bod in dit lijvig boek met +/- 100 bladzijden en een schat aan informatie om vernieuwende lessen bewegingsexpressie te geven.
471.47 --- Kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- 472.7 --- bewegingsexpressie --- didactiek --- expressie --- Bewegingsopvoeding --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Nursery schools --- Belgium --- Lichamelijke opvoeding --- Sport --- Beweging --- Bewegingsexpressie --- Plezier --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Didactics of medicine --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|