Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek helpt jongeren (13-14 jaar) bij de keuze van een studierichting. Aan de hand van veel vragen, opdrachten en oefeningen denken ze na over hun mogelijkheden, interesses en persoonlijkheidskenmerken (zelfconceptverheldering) en verkennen ze verschillende studierichtingen en beroepen (horizonverruiming). Hoewel het boek uitgaat van het Nederlandse onderwijssysteem, dat heel helder wordt toegelicht, kan het ook inspiratie bieden voor studiekeuzebegeleiders in Vlaanderen. In de bijlage staan korte omschrijvingen van wat bepaalde vakken inhouden. Leerlingen kunnen die gebruiken om te kijken of een vak ze aanspreekt, of dat het bij een bepaald beroep zou kunnen horen.
430.8 --- studiekeuze --- Zelfkennis --- Interessegebied --- Profiel --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- Netherlands
Choose an application
Maak van je loopbaan je droombaan! Als je mocht optreden in het circus, welke act zou je dan willen doen? Welk spreekwoord of gezegde is jou op het lijf geschreven? Welk werk lijkt je zo leuk dat je het een week onbetaald zou willen doen? Via "Spelen met talenten" ga je op een originele en speelse manier aan de slag met wat je kunt en wat je wilt. In het eerste deel van het spel staat inzicht in je talenten en dromen centraal. In het tweede gedeelte ligt het accent op het formuleren van actiepunten. Met "Spelen met talenten" krijg je glashelder te zien waar je wensen en sterke kanten liggen en vooral hoe je daarmee concreet aan de slag kunt
Adult education. Lifelong learning --- Personnel management --- 430.8 --- beroepskeuze --- spelen --- studiekeuze --- talenten --- Loopbaan --- S20110503.jpg --- loopbaanplanning --- personeelsbeleid --- werklozenwerking --- Beroeps- en Studievoorlichting --- 331.1 --- 658.3 --- 331.66 --- Games --- Spelen --- Talentontwikkeling --- Loopbaanontwikkeling --- Talenten --- Bedrijfspsychologie --- Coaching --- Spel --- Talent
Choose an application
Doelgroep zijn voor jongeren van 14 tot 20 jaar. 'Blik op jong talent' helpt hen bij het maken van een goede studie- en beroepskeuze. Het laat ze nadenken over vragen als: In de zomer wil ik vakantiewerk gaan doen. Welk baantje zou het beste bij mij passen? Waarom? of Teken de plattegrond van je kamer en vertel je medespelers hoe jij je kamer hebt ingericht. - Bespreek met je medespelers wat de inrichting van jouw kamer over jou zegt.Wat levert het spel op?Met de prikkelende vragen uit dit spel ontdekken de spelers op een leuke en laagdrempelige manier waar ze aanleg voor hebben en hoe ze hun toekomst willen vormgeven. Ze kunnen moeiteloos hun talenten, wensen en sterke kanten onder woorden brengen. Als jongerencoach, mentor of ouder heb je met 'Blik op jong talent' een aansprekend instrument in handen waarmee je jongeren effectief kunt begeleiden in hun zoekproces
430.8 --- beroepskeuze --- #PBIB:+105.41 --- spelen --- studiekeuze --- talenten --- Beroeps- en Studievoorlichting --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Algemeen --- Games --- Spelen --- Talentontwikkeling --- Talenten --- Studiekeuze --- Beroepskeuze --- Toekomst --- Jeugd --- Spel --- Talent --- Bewegingsonderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- Jongere
Choose an application
Elk kind ontwikkelt zich dankzij de opvoeding van zijn ouders, maar ook ouders groeien mee tijdens dit proces. Albert Janssens en Emiel van Doorn geloven in een positief ontwikkelingsmodel. In dit basisboek behandelen ze op een heel toegankelijke manier de verschillende ontwikkelingsstadia van het jonge kind (0 tot 6 jaar) en tonen ze hoe je als ouder of (professionele) begeleider op een natuurlijke en speelse wijze de ontwikkeling van je kind kunt stimuleren. Ze introduceren daarbij het concept 'wederkerigheid'. Zowel kinderen als ouders ontwikkelen zich door interactie. Uiteindelijk is het de wens van elke ouder om zijn kind te zien opgroeien tot een warme, zelfstandige en sterke volwassene. (Bron: www.lannoo.be)
ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- kinderen --- communicatie --- opvoeding --- Handbooks, manuals, etc. --- Child psychology --- Child rearing --- Ontwikkeling --- 433 --- 430 --- 37.013 --- Communicatie --- Opvoeding --- Stimulering --- Kinderen ; omgevingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, onderwijs, vorming ; algemeen --- 37 --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen --- Ontwikkelingsgerichte activiteiten --- Opvoeding en onderwijs --- Kind --- Ontwikkelingsgerichte activiteit --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Choose an application
Bibliotheken zijn er volgeschreven over de vraag wat opvoeding nu eigenlijk is, en vooral over de vraag wat het zou moeten zijn. Wat is het doel van de opvoeding, wie is er voor verantwoordelijk, welke middelen zijn geschikt en geoorloofd? De antwoorden op dergelijke vragen blijken zeer sterk te variëren, niet alleen per cultuur of zelfs per subcultuur, maar ook per historische periode, samenlevingsvorm en religie. Opvoeding kan daarom met recht worden opgevat als een spiegel van de beschaving waarin zij gestalte krijgt. Door goed in die spiegel te kijken kunnen we van alles te weten komen over de wisselwerking tussen opvoeding, cultuur en maatschappij.
Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- 430.4 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Antropologie --- Echtscheiding --- Hechting --- Jeugdcriminaliteit --- Kinderen --- Kindermishandeling --- Opvoeding --- Opvoedingsmilieu --- Ouders --- Probleemgedrag --- Rechten van het kind --- Religie --- 432 --- 37 --- 094401.jpg --- Verzamelde opstellen --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Philosophical anthropology --- Educational sciences --- wijsgerige antropologie --- pedagogiek --- History of civilization --- cultuurgeschiedenis --- Pedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- handboeken en inleidingen. --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Provincie West-Vlaanderen --- 37 Education --- Education --- Onderwijs --- Handboeken en inleidingen. --- Catholic Church --- Child abuse --- Childcare --- Teachers --- Migration --- Developmental psychology --- Upbringing --- Religion --- Book --- Anthropology
Choose an application
Caleidoscoop is vooral gericht op leerlingenbegeleiding en geeft informatie over leer- en andere problemen.
leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Flanders --- Périodiques --- Tijdschriften --- 450.4 --- Basisonderwijs --- 25 <05> --- C6 --- onderwijs --- 05 --- 720 Onderwijs --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- CLB --- tijdschriften lerarenopleiding --- 430.8 --- Beroepsoriëntering --- CLB-centra --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Opvoeding --- PMS-centra --- Tijdschriften SAW --- studiebegeleiding --- tijdschrift --- Buitengewoon onderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Pedagogiek --- Secundair onderwijs --- $a36 --- Leerlingenbegeleiding --- PMS --- onderwijspsychologie --- schoolmaatschappelijk werk --- studiebebeleiding --- Onderwijskunde --- Pastoraaltheologie--Tijdschriften --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- periodieken - tijdschriften --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Onderwijskunde) --- tijdschriften --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- Vlaanderen --- E-journals --- Primary education --- Secondary education --- Periodicals --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|