Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vijf korte, herkenbare verhaaltjes waarin bang zijn centraal staat. Deze spannende en vaak ook grappige vertellingen helpen kinderen hun eigen angsten beter een plaats te geven en er soms zelfs een beetje om te lachen! Beetje bang is het eerste deel in een voor kleuters bedoelde serie over emoties.
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Bang zijn --- Angst --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- 415.3 --- Uitvoerende functies
Choose an application
In iedere klas zitten gemiddeld drie leerlingen die last hebben van faalangst. Dit praktijkboek biedt leraren inzicht en concrete handvatten om deze leerlingen op tijd in de les te signaleren en hen op een effectieve manier te begeleiden.
faalangst --- Faalangst --- 415.3 --- Uitvoerende functies --- Sociology of education --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Dit boek is geschreven voor kinderen en jongeren en voor de mensen om hen heen. De rode draad in het boek is de Acceptatie en Commitment Therapie (ACT), een nieuwe therapievorm waarvan de leertheorie (onder andere Cognitieve Gedrags Therapie) en recent onderzoek naar gedachten en taal de basis vormen. De binnenwereld is alles wat er van binnen gebeurt: gedachten, gevoelens, lichamelijke sensaties, beelden, muziek, herinneringen, fantasieën, het Ik. Onze gedachten en gevoelens hebben veel invloed op ons gedrag en de keuzes die we maken. Ze bepalen daardoor voor een groot deel ons leven. Soms zit de binnenwereld ons in de weg. Dan hebben we nare gedachten en nare gevoelens en verliezen we de controle over ons gedrag. In dit boek wordt uitgelegd wat er in de binnenwereld gebeurt en hoe dat werkt. Je leert daarmee je gedachten en gevoelens beter te begrijpen en je leert er woorden aan te geven, waardoor je er makkelijker over kan praten. Je kan het boek lezen als je nieuwsgierig bent naar de binnenwereld en je kan het lezen als je wilt leren omgaan met nare gedachten of gevoelens. Naast informatie en voorbeelden vind je veel praktische oefeningen om mee aan de slag te gaan. Je wordt aan het denken gezet over wie je wilt zijn en wat je belangrijk vindt in jouw leven.
415.3 --- 607.33 --- gedrag --- Gevoelens --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- Gedragstherapie --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Lach & leer is een reeks over volwassen-onderwerpen die bevattelijk aan kinderen worden uitgelegd. In dit deel wordt uitgelegd wat stress is en worden tips gegeven voor hoe kinderen met stress kunnen omgaan. De auteur werkte voor het maken van dit boek samen met kinderen.
604.6 --- 415.3 --- Stress --- Werkdruk --- hersenen --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Personality development --- stress --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep)
Choose an application
Omdat Klaar mij niet uitgenodigde voor haar feestje, nodig ik haar ook niet uit! Twintig verhalen van kinderen over gevoelens als angst, verliefd, jaloers en verlegen zijn. Met uitleg en ook aandacht voor de ideeën van historische personen en kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 12 jaar.
emoties --- filosofie --- gevoelens --- 415.3 --- Emoties(Gevoelens) --- Filosoferen met kinderen --- Uitvoerende functies --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Het 'Nieuwe Leefboek voor Kinderen' is het vervolg op het succesvolle 'Leefboek voor Kinderen' (2007). Opnieuw komt een groot aantal onderwerpen aan bod, waarmee kinderen over zichzelf kunnen nadenken. Daarnaast bevat ook dit deel praktische tips om direct toe te passen. (Bron: covertekst)
Levenskunst --- Zelfvertrouwen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele problemen --- 415.3 --- Kinderen --- Geluk --- Zelfvertrouwen ; kinderen --- Uitvoerende functies --- Sociaal-emotioneel probleem --- Onderwijs --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
In het boek worden zes basisemoties uitgebreid besproken: angst, blijdschap, verbazing, verdriet, walging en woede. Maar ook spijt, schaamte en jaloezie komen aan bod. En hoe komt het dat je niet alleen van verdriet, maar ook van geluk in huilen uit kan barsten? Of dat je soms een gigantische eetbui hebt en dan weer geen hap door je keel krijgt? Voor iedereen vanaf 10 jaar.
415.3 --- 10+ --- Anorexia --- Blij --- Boos --- Eetstoornissen --- Emoties --- Geluk --- Lichaamstaal --- Recht --- Schaamte --- Spijt --- Verdriet --- Uitvoerende functies --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Dit interactieve zelfhulpboek leert kinderen en hun ouders cognitieve gedragstechnieken aan om slaapproblemen op te lossen. Angsten, een druk hoofd, een rusteloos lichaam en het te afhankelijk zijn van ouders worden allemaal aangepakt als de kinderen wordt geleerd hoe ze beter kunnen slapen.
Bang zijn --- Slapengaan --- Kinderen --- Lager onderwijs --- Zelfhulpboeken --- Nachtmerries --- Slaapproblemen --- Angsten --- 415.3 --- 433 --- gedrag --- opvoeding --- slaapproblemen --- Uitvoerende functies --- Opvoeding in de praktijk --- Angst --- Kind --- Zelfhulp --- Nachtmerrie --- Slaapprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Het doel van het bordspel 'Ik ben STEENgoed' is om kinderen op een speelse manier te laten ontdekken hoe zij zelf kunnen omgaan met zelfvertrouwen en een gebrek daaraan. Faalangst komt bij veel kinderen in meer of mindere mate voor. Met dit spel kunnen kinderen onjuiste gedachten, gedachten die lang niet altijd overeen komen met de werkelijkheid, ombuigen naar vervangende gedachten, waarbij kinderen zich wel prettig voelen en die hen verder helpen.
#PBIB:+105.93 --- Bordspelen --- Faalangst --- Zelfvertrouwen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 415.3 --- faalangst --- zelfvertrouwen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Faalangst --- Uitvoerende functies --- Games --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
In "het lukt toch niet..." laat Tamar Chansky zien hoe negatief denken bij kinderen ontstaat en hoe je er samen mee aan de slag kunt. Met behulp van eenvoudige, maar zeer doeltreffende strategieën leren kinderen hun emotionele veerkracht te vergroten. Door een positievere denkwijze kunnen zij zich beter wapenen tegen negatieve gedachten en effectiever omgaan met teleurstelling, mislukking en frustratie.
Faalangst. --- faalangst --- ontwikkelingspsychologie --- emotionele opvoeding --- Developmental psychology --- emoties --- kinderen --- Depressies ; kinderen --- Faalangst --- 606.4 --- 415.3 --- depressie --- depressieve kinderen --- frustratie --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Uitvoerende functies --- Pessimisme --- Depressie --- Kinderen --- Positief denken --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|