Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Realiseer je droomschoolLeer structureel tijd maken voor veranderingGebruik teamcoaching als hefboomHeel wat scholen staan de komende jaren voor een veranderingstraject. Tegelijk zijn schooldirecties bezorgd over de slaagkans en de duurzaamheid van zo'n transformatie. Hoe zorg je dat elk teamlid meestapt in het verhaal? Op welke manier creëer je een schoolcultuur die innovatie en transformatie structureel maakt?In De ultieme gids voor transformatie van je school van EduNext leer je hoe je een diepe transformatie in je school aanpakt. Het deelt het veranderingstraject op in drie essentiële fasen en biedt via een nieuwe pedagogisch concept oplossingen voor vele onderwijsuitdagingen.Het boek is geïllustreerd met heel wat casussen van scholen die aan hun transformatietraject bezig zijn. Daarnaast is het de ideale inspiratiebron voor elke onderwijsvernieuwer.https://www.academiapress.be/nl/de-ultieme-gids-voor-transformatie-van-je-school
School management --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Veranderingsmanagement --- Veranderingsproces --- Schoolmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- 450.46 --- vernieuwing --- theoretische onderwijsvernieuwing --- 741 Schoolorganisatie
Choose an application
In een tijdsgewricht waarin er op vragen als: Wat is goed onderwijs? Welke inhouden zijn belangrijk? Welke rol spelen de vragen van lerenden? Wat moet de relatie lerende - leraar zijn? geen eenduidige antwoorden lijken te bestaan, is het lectoraat op een zoektocht gegaan. Een van de uitkomsten van die zoektocht is de gedachte dat het er in het onderwijs om gaat de lerenden in staat te stellen steeds slimmere vragen te stellen. Die lerenden kunnen kinderen, hbo-studenten, beroepsbeoefenaren of beroepsopleiders zijn. Vraaggerichtheid is iets anders dan een u-vraagt-wij-draaien-benadering of een zoek-het-zelf-maar-uit-benadering. Vraaggerichtheid betekent niet dat de kennis verkwanseld moet worden, dat resultaten er niet toe doen en dat de leraar als joker wordt ingezet. Vraaggerichtheid is ook iets anders als ik-weet-wat-goed-voorje- is en ik-zal-je-leren-om-de-goede-vragen-te-stellen. Naast de neoliberale logica van het kiezen en de belerende logica van het onderrichten, staat de zorgzame logica van het vraaggericht leren. De logica van het vraaggericht leren vertrekt vanuit de gemeenschap. Ze neemt niet het individu als uitgangspunt, niet de lerende en niet de leraar. Ze grijpt niet aan in een leertheorie. Ze begint niet bij de inhoud of bij een didactisch stappenplan. Het interesseert de logica van het vraaggericht leren wel, maar het is niet haar beginpunt. De logica van het vraaggericht leren begint bij de vraag: Wat hebben we hier nodig? (Bron: covertekst)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- competenties --- Didactische werkvormen --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Professionele ontwikkeling --- Vraaggericht leren --- onderwijsvernieuwing --- vraaggestuurd onderwijs --- 450.46 --- 104393.jpg --- Didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Studiemethoden --- Probleemgestuurd leren --- Leren --- Studiemethode
Choose an application
Wist je dat miljoenen mensen hun huis verlaten omdat er in hun land oorlog is, omdat ze arm zijn, geen eten hebben of hun oogst mislukt is? Wist je dat niet iedereen dezelfde taal spreekt of er hetzelfde uitziet? Wist je dat er in alle landen feest gevierd wordt? Wist je dat ... we er niet allemaal hetzelfde uitzien maar wel hetzelfde kunnen wensen?Ontdek in dit liedjesboek 'Samen over de grens', in samenwerking met 11.11.11 en Levende Muziek, dertien liedjes over migratie en vluchten.http://www.abimo.net/educatieve_uitgaven/index.php?doelgroep=edu&ct=99&pg=detail&rid=1426http://www.11.be/kom-in-actie/op-school/basis-onderwijs/item/liedjesboek-over-migratie-samen-over-de-grens
Migration. Refugees --- 11.11.11.-projecten --- Migratie --- Liederenbundels --- Kinderliederen --- Diversiteit --- Vluchtelingen --- Andere culturen --- 477.7 --- 788.2 --- 471.46 --- vluchtelingen --- Muzikale opvoeding --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- 11.11.11 --- Liedboek --- Kinderlied --- Vluchteling --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics of social education
Choose an application
Dit boek, inclusief cd, bevat letterliedjes van alle letters. Deze zijn gecategoriseerd in korte klinkers, lange klinkers, medeklinkers en tweeklanken. In de liedjes wordt het belangrijkste kenmerk van de betreffende letter bezongen. Dit wordt visueel gemaakt in een bijpassende lettertekening. Doordat meerdere zintuigen geprikkeld worden kunnen kinderen de aangeboden letters beter onthouden. Hierdoor is het boekje bijzonder geschikt voor kleuters in de aanloop naar groep 3/ eerste leerjaar en kinderen in hogere groepen waarbij het automatiseren van de letterkennis moeilijk verloopt.
471.41 --- 471.46 --- alfabet --- Aanvankelijk lezen --- Ontluikende geletterdheid --- Kinderliederen (Liedjes) --- Taal en verbale expressie --- Muzikale opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
A la nanita nana nanita ella, nanita ella? Slaap kindje, slaap kennen we allemaal, maar hoe worden baby?s in andere landen in slaap gewiegd? In De mooiste wiegeliedjes van hier en elders maak je kennis met onder andere de Spaanse, Italiaanse, Turkse, Marokkaanse en Duitse slaapliedjes. Dertien liedjes in dertien verschillende talen om samen met je baby naar te luisteren en daarna ook zelf mee te zingen.Met QR-code om de muziek te beluisteren Maaike LandmanLief boekje met dertien wiegeliedjes in allerlei talen van het Vlaamse muziektheater duo Bos en Voet. In de bundel staan de teksten van de liedjes. Op de bijgevoegde cd worden de liedjes, eerst ingezongen, daarna volgt een karaokeversie. De liedjes komen uit alle windstreken: van Afghanistan via Italië langs Rusland, tot ten slotte Nederland en Vlaanderen. De liedjes zijn echte wiegeliedjes, die door warme, melodieuze stemmen worden gezongen. Naast het duo werkten ook andere zangeressen en zangers mee. De begeleiding is rustig, met steeds een paar instrumenten. De prachtige sfeervolle en soms ook grappige verfillustraties van Martijn van der Linden zijn beeldvullend en aantrekkelijk om te zien. Steeds zien we dezelfde twaalf dieren in een landschap dat refereert aan het liedje op de pagina. Bij elk nieuw landschap zien we de twaalf kleine beesten weer, waarbij er elf slapen en eentje wakker is en een muziekinstrument bespeelt. Muziek, tekst en kleurrijke illustraties vullen elkaar goed aan. Er is geen muzieknotatie opgenomen. Leuke eerste introductie van muziek en liedjes in verschillende talen. Achterin staan de vertalingen van alle nummers. Voor kinderen van ca. 0 t/m 4 jaar.© NBD Biblion
Zonder onderwerpscode: muziek --- Literature --- berceuses --- liederen --- Slapen gaan --- Kinderliederen (Liedjes) --- 471.46 --- Muzikale opvoeding --- contains audio-visual material --- PXL-Education 2018 --- kinderliedjes --- Slaapliedjes --- Boekstart --- Liederenbundels --- Slapengaan --- Dieren --- Diversiteit --- Meertaligheid --- Slaaplied --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Inclusie --- Maatwerk --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep
Choose an application
Het Notenpaleis wil de hand reiken aan leerkrachten kleuter- en lager onderwijs die op zoek zijn naar nieuwe muzikale activiteiten en invalshoeken. De auteurs geloven sterk in een verbinding tussen muziek, beweging en taal. De nadruk ligt op het vocaal musiceren, kortweg het zingen. De map is opgedeeld in drie delen: lessuggesties, liedjes en tekeningen om de lessen te illustreren. De activiteiten werden opgedeeld per leeftijdsgroep. Toch kunnen de meeste activiteiten ook vertaald worden naar andere leerjaren. De bijgeleverde cd brengt een gezongen en instrumentale versie van alle liedjes uit de map.
Didactics of the arts --- kleuters --- muzikale vorming --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- liedjes --- muzikale opvoeding --- 632 --- 471.46 --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Muzikale opvoeding --- Schoolboeken --- Zingen --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- CD --- kleuterliedjes --- kleuteronderwijs --- 477.7 --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- mondelinge expressie --- manuele expressie
Choose an application
Bevat : 10 liedjes voor de 2de kleuterklas, speltips, bewegingstussendoortjes en kleurplaten.
genre-thema"">
Choose an application
'Een maatje meer' is de opvolger van 'Het Kleinste maatje'. Met 'Een maatje meer' willen we opnieuw begeleiders, ouders en leerkrachten van de jongste kinderen bijzonder blij maken. Het concept blijft behouden: eenvoudige, op maat gemaakte liedjes en versjes voor peuters en kleuters, activiteitentips en een prachtige cd. Maar 'Een maatje meer' heeft veel meer te bieden: meer liedjes, meer versjes en niet alleen activiteitentips maar ook thuistips, speciaal voor ouders, grootouders... We laten ook iets oudere kinderen meegenieten en de activiteitentips kregen een extra boost met nog meer ideeën en nog meer voorbeelden. In het hoofdstuk 'Liedjeskalender' doorkruisen we het ganse kinderjaar vanaf de eerste schooldag tot en met de grote vakantie. In 'Kleine klanken' geven we ideeen en middelen om samen met de kinderen actief te musiceren en daarbij te leren. Bij 'Eventjes rust', voorzien we tijd en ruimte om, ook voor de kleinsten, de nodige rustmomenten in te bouwen.RedactieDit vervolg op 'Het kleinste maatje'* begint met uitgebreide informatie over het belang van muziek en beweging in de ontwikkeling van jonge kinderen. Muzische vorming zorgt voor plezier en ontspanning, en vergroot de intelligentie en de sociale vaardigheden. In dit boek staan 55 liedjes, verdeeld over drie hoofdstukken: Liedjeskalender (van eerste schooldag via de jaargetijden en -feesten naar de zomervakantie), Kleine klanken (liedjes over muziek en beweging) en Eventjes rust (liedjes om tot rust te komen). Elk liedje krijgt twee bladzijden: op de linker staan uitgebreide lessuggesties plus activiteiten voor thuis, op de rechter ? die een fel gekleurde ondergrond heeft ? staan in een wit kader de melodie met akkoordsymbolen en de tekst van het liedje, een gekleurde tekening en andere versjes (zonder muziek). De akkoordaanduidingen zijn ook uitgeschreven en uitgetekend voor toetsinstrumenten. Met cd waarop alle liedjes door damesstemmen duidelijk worden gezongen, plus de karaokeversie. Geslaagde uitgave voor ouders en opvoeders van kinderen vanaf ca. 2 t/m 6 jaar. Vanaf graad 1. 136 blz. Abimo.
kleuters --- liedjes --- muzikale opvoeding --- peuters --- 471.46 --- Kinderliederen (Liedjes) --- 788.2 --- Kinderliederen --- Liederen --- 472.6 --- Muzikale opvoeding --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2014 --- kleuteronderwijs --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzikale vorming --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- kinderopvang --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Kinderliedjes --- Zingen ; kinderopvang --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Liederenbundels --- mondelinge expressie --- bladmuziek --- Kinderlied
Choose an application
Ruim dertig liedjes rond vijf thema's, waaronder fantasie en beginnende geletterdheid. Met liedtekst, muzieknotatie, lessuggesties en kleurentekeningen. Op de cd staan gezongen liedjes en een karaokeversie. Vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.Annie Beullens, 22 januari 2015De 32 liedjes in dit boek sluiten direct aan bij belangstellingscentra die in het kleuteronderwijs vaak aan bod komen, zoals kriebeldieren, muziek (vier hoofdstukjes), Kerstmis, winter, Pasen, pech hebben, anders zijn, reizen/vliegen, toveren, overgang lagere school en sprookjes. Daarnaast zijn er ook zeven liedjes over fantasie, zes liedjes rond beginnende geletterdheid, liedjes rond klasrituelen (onthaal en opruimen) en twee bewegingsliedjes. Het boek besluit met een partituurkaart en een partituurspel.Dit is een liedjesboek met zeer praktische activiteitentips. Je voelt dat hier auteurs aan het woord zijn die de kleuterklas kennen. Niekol Molemans is docent muziek en expressie en Marleen Mesotten is docent Nederlands en expressie, beiden verbonden aan de Hogeschool Limburg. De liedjes en suggesties ontstonden uit veelvuldig stagebezoek.De illustraties van An Melis sluiten goed aan bij de tekst. Alle liedjes hebben ook een partituur en ze staan ook op de bijhorende cd. Dit is een handig werkinstrument voor elke kleuterschool.22 januari 2015© Pluizer90http://www.pluizer.be
Didactics of the arts --- Music --- liederen --- kinderliederen (genre) --- Muzikale opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Kinderliederen --- Liederenbundels --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- muzische vorming --- kleuterliedjes --- kleuters --- liedjes --- muzikale opvoeding --- 788.2 --- 471.46 --- Kinderliederen (Liedjes) --- kinderliedjes --- Liederen --- Liedjes --- 477.7 --- Muzische opvoeding --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Muzikale vorming ; basisonderwijs --- Kinderliedjes --- Didactics of Kindergarten --- muziekonderwijs --- Kinderlied --- Zonder onderwerpscode: muziek --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
Thema's : Vliegen - Op stap - Slapen - Dromen - Kribbel-krabbel - Groeien - Dozen - Tegenstellingen - Gaatjes - Spetters - Boek - Rood - Spiegel - Stoppels en borstels - Feest - Vijf.
Feesten --- Gaatjes --- Geluiden --- Groei --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+117.10 --- C6 --- kleuteronderwijs --- muziek --- beeldopvoeding --- bewegingsopvoeding --- dansexpressie --- dramatische expressie --- leerboeken --- muzikale opvoeding --- muzische vorming --- taal --- theater --- 471.46 --- didactiek --- kleuters --- 471.45 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Bewegingsopvoeding --- Boeken --- Dansen --- Dozen --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Dromen --- Muzische vorming --- Slapen gaan --- Spiegels --- Tegenstellingen --- Vliegen (werkwoord) --- 477 --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 471.46 ) Muzische vorming --- boeken --- borsels --- dieren --- dozen --- dromen --- eerste kleuterklas --- feesten --- gaatjes --- groeien --- kleuren --- slapen --- spiegels --- tegenstellingen --- vliegen --- voorbereidend schrijven --- water --- 083417.jpg --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Muzische vorming : Algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Taal --- Beeldopvoeding --- Dans --- Dansante vorming --- Peuters --- Beeldeducatie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Peuter --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|