Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Yara (8, ik-persoon) is door de oorlog in Syrie? naar Nederland gevlucht. Ze vertelt over haar land, waar een rivier is met slangen. En ook over haar school, de taal, sporten en geloof. Met foto's en tekeningen in kleur. Vanaf ca. 7 t/m 9 jaar.Hannelore RubieIn dit deel uit de subserie in 'Uitgelicht' binnen de reeks Mini-informatie van het Documentatiecentrum neemt Yara (8, ik-persoon) de lezer mee naar haar geboorteland Syrië. Na een eerste rijk geïllustreerde spread met vooral topografische informatie (inclusief landkaartje) over het land en enkele Syrische woorden vertelt Yara haar verhaal. Door wat ze meemaakt in Nederland te koppelen aan herinneringen aan Syrië wordt de informatie ?als vanzelfsprekend? aangereikt, via Yara leren we Syrië kennen. Duidelijke tekstblokken in grot letters op gelinieerd papier zijn geschikt om samen te lezen met beginnende lezers. Samen met realistische kleurenfoto?s en tekeningen (afkomstig van de Stichting. Vluchtelingenwerk) vormt het een mooie mix van algemene én persoonlijke informatie, van herkenning en verschil. Met achterin: alle weetjes uit het boek op een rij (korte samenvatting), verwijzingen naar boeken, School-tv. Maakt deel uit van een zesdelige serie over families in diverse landen*. Echt (school)biebboek ? belangrijke uitgave om de wereld, zijn bewoners en daardoor ook jezelf te leren kennen! Vanaf ca. 7 t/m 9 jaar.© NBD Biblion
Syrië --- Vluchtelingen --- Midden-Oosten --- Vluchteling --- Didactics of social education --- Regional documentation --- Syria --- Asia
Choose an application
Methode taal en spelling voor groep 4 t/m 8 van het basisonderwijs. De methode hanteert o.m. de volgende uitgangspunten: opbrengstgericht werken en toepassen staan centraal: de kinderen vergaren eerst kennis die ze vervolgens toepassen in een presentatie of publicatie; een realistische context: kinderen werken met levensechte bronnen en voorbeelden; mondeling: het hardop denkend voordoen door uitleg in het werkboek, instructiefimpjes op het digibord en voorbeeld van de leerkracht; expliciete aandacht aan woordenschat volgens de didactiek van Verhallen en Van den Nulft; instructie volgens het interactief, gedifferentieerd, directe instructiemodel (IGDI); verdere differentiatie door extra lessen in het werkboek, plusbladen en opdrachten op drie niveaus, waarbij leerlingen aan de hand van de toets op hun eigen niveau beginnen. De methode kent een leerlijn taal en een leerlijn spelling. De leerlijn taal is concentrisch opgebouwd rondom een bepaald thema. Elk thema vorm een afgerond geheel, waardoor de volgorde zelf te bepalen is. De leerlijn spelling is lineair en dient volgens de vastgestelde volgorde te worden behandeld. In de leerlijn spelling worden spelling en grammatica gecombineerd aangeboden.
Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|