Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Deze handleiding geeft een inleiding en overzicht van hoe commerciële spelletjes kunnen ingezet worden in het onderwijs, o.a. bij verschillende soorten leerlingen met leerproblemen zoals onderpresteren, faalangst, of een gebrek aan organisatie of motivatie. Het verwijst hierin ook voornamelijk naar theorieën als die van executieve functies en mindset. Enkele van de spelletjes zijn beschikbaar in de spelkoffers executieve functies voor kleuter, lager en secundair ontleenbaar in docAtlas.
Denkspelen --- Hoogbegaafde kinderen --- Didactiek --- Denkspel --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Orthopedagogics --- Executieve functies --- Werkgeheugen --- Concentratie --- Mindset
Choose an application
Dit werkboek gaat over het omgaan met gedachten en gevoelens. Aan de orde komen onder andere positief denken, relativeren en de invloed van je eigen stemming en die van anderen. Blokken tekst worden afgewisseld door opdrachten. Aan het einde van elke paragraaf wordt datgene wat in de tekst is behandeld in de praktijk toegepast door middel van een individuele opdracht en een groepsopdracht. Afhankelijk van de beschikbare tijd en de gewenste werkvorm kan er ook voor worden gekozen alleen de individuele opdracht of alleen de groepsopdracht te doen. Het werkboek is erop gericht om leerlingen zelfstandig te laten werken. Achter in het werkboek staan wel nog suggesties waarmee dieper op het thema kan worden ingegaan. In de lijst met suggesties staan boeken, spellen en activiteiten. Voor deze opdrachten is wel vaak extra materiaal nodig.
Choose an application
Wil je wel leren, of is leren iets dat moet? Hoe kun je leren handig aanpakken? Om deze vragen draait het werkboek Leren leren. Het staat vol met weetjes en trucjes waarmee je leren makkelijker en leuker kunt maken. Het werkboek is geschikt als verrijkingswerk voor het 4e t/m 6e leerjaar en is erop gericht om leerlingen zelfstandig te laten werken. De leerlingen hebben daarvoor geen toegang tot internet of een bibliotheek nodig. Geschikt als verrijkingswerk voor het vierde tot en met zesde leerjaar. In de beknopte handleiding lees je meer over de aanpak, het soort opdrachten en de bedoeling van de opdrachten.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|