Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Culturele verschillen spelen niet alleen een rol door de internationalisering en globalisering van het zakenleven. Ook op nationaal niveau krijgen bedrijven te maken met culturele diversiteit. Dit boek biedt managers practische inzichten die de omgang met culturele diversiteit bij klanten, werknemers, leveranciers en andere vergemakkelijken.
Business management --- organisatiecultuur --- internationale samenwerking --- Management --- Cultuur --- Marketing --- Personeelsmanagement --- Financiewezen --- Veranderingsmanagement --- Organisatieculturen --- Internationalisering --- Organisatiecultuur --- 658 --- Culture Cultuur --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- Relations internationales Internationale betrekkingen --- #SBIB:309H250 --- Internationaal management --- Team personeel Social media network cultuur Change verandering --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Toerisme
Choose an application
De Nederlandse consultant Fons Trompenaars is één van de grote namen in de wereld van het intercultureel management en 'Riding the waves of culture' is een internationale bestseller. Er is - zo stelt de auteur - niet één juiste manier van zaken doen. Verschillende culturen hebben verschillende waardensystemen die hun invloed hebben op het bedrijfsleven. In het boek wordt een model voorgesteld met zeven dimensies van cultuurverschillen en vier basistypes van bedrijfsculturen. Het boek is gebaseerd op een grootschalig statistische onderzoek door middel van vragenlijsten.
#KVHA:Tolkwerk --- Comparative management --- Management --- -Corporate culture --- -Social values --- -Intercultural communication --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:309H023 --- Cross-cultural communication --- Communication --- Culture --- Cross-cultural orientation --- Cultural competence --- Multilingual communication --- Technical assistance --- Values --- Culture, Corporate --- Institutional culture --- Organizational culture --- Corporations --- Organizational behavior --- Business anthropology --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Cross-cultural studies --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Interculturele en internationale communicatie --- Anthropological aspects --- Sociological aspects --- interculturele communicatie --- Sociology of organization --- organisatiecultuur --- internationale handel --- internationale marketing --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- Diversity in the workplace. --- Enterprise --- Globalizacija --- Gestion. --- Sociological aspects. --- čustva --- medosebni odnosi --- kultura --- narava --- človeška kultura --- spol --- upravljanje --- podjetništvo --- uspešnost poslovanja --- medkulturna komunikacija --- narod --- združevanje --- pogajanje --- poslovna pogajanja --- pregledi --- management --- vodenje --- predstava --- kultura podjetja --- mednarodno poslovanje --- poslovno sodelovanje. --- Interculturele communicatie --- Medosebni odnosi --- Kultura --- Narava --- Spol --- Upravljanje --- Podjetništvo --- Uspešnost poslovanja --- Medkulturna komunikacija --- Narod --- Združevanje --- Pogajanje --- Poslovna pogajanja --- Pregledi --- Vodenje --- Predstava --- Kultura podjetja --- Mednarodno poslovanje --- Poslovno sodelovanje.
Choose an application
Dit boek was in 1993 het eerste dat managers leerde intercultureel te managen, inmiddels pure noodzaak in de huidige globale economie. Sindsdien is het een everseller die al tienduizenden lezers heeft geholpen duidelijkheid te scheppen in culturele verschillen - tussen maar ook binnen bedrijven. De auteurs leren ons dat er zeven aandachtspunten zijn die invloed hebben op hoe wij zakendoen en elkaar leiding geven. Het zijn onder meer status, tijd, individualisme en formalisme: hoe wij daar persoonlijk mee omgaan bepaalt onze omgang met anderen. Het doel dat in dit boek wordt nagestreefd is de transnationale organisatie, waarin van elke cultuur de pluspunten overgenomen worden. Wie hierop inspeelt en de pluspunten kan samenbrengen, heeft ongekende mogelijkheden in de (internationale) markt.
Communication interculturelle --- Communication interethnique --- Communications interculturelles --- Comparative management --- Dialogue interculturel --- Gestion comparée --- Intercultural communication --- Interculturalité --- Interculturele communicatie --- Vergelijkende beheer --- Zakendoen --- management --- Cultuur --- Cultuurverschillen --- Intercultureel management --- Management Management --- Culture Cultuur --- organisatiecultuur --- Sociology of culture --- Organization theory --- interculturele communicatie --- Philosophy and psychology of culture --- cultuurverschillen --- Management --- Cross-cultural studies --- Corporate culture --- Social values
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|