Narrow your search

Library

DocAtlas (3)

KBR (2)

KU Leuven (2)

Odisee (2)

FOD/SPF PO (2)

Vlerick Business School (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EhB (1)

KBC (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2010 (1)

2005 (1)

1998 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Business en cultuur
Authors: ---
ISBN: 9025424058 Year: 2005 Volume: *28 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Culturele verschillen spelen niet alleen een rol door de internationalisering en globalisering van het zakenleven. Ook op nationaal niveau krijgen bedrijven te maken met culturele diversiteit. Dit boek biedt managers practische inzichten die de omgang met culturele diversiteit bij klanten, werknemers, leveranciers en andere vergemakkelijken.

Riding the waves of culture : understanding cultural diversity in business
Authors: ---
ISBN: 1857881761 9781857881769 Year: 1998 Publisher: London Brealey Nicolas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Nederlandse consultant Fons Trompenaars is één van de grote namen in de wereld van het intercultureel management en 'Riding the waves of culture' is een internationale bestseller. Er is - zo stelt de auteur - niet één juiste manier van zaken doen. Verschillende culturen hebben verschillende waardensystemen die hun invloed hebben op het bedrijfsleven. In het boek wordt een model voorgesteld met zeven dimensies van cultuurverschillen en vier basistypes van bedrijfsculturen. Het boek is gebaseerd op een grootschalig statistische onderzoek door middel van vragenlijsten.

Keywords

#KVHA:Tolkwerk --- Comparative management --- Management --- -Corporate culture --- -Social values --- -Intercultural communication --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:309H023 --- Cross-cultural communication --- Communication --- Culture --- Cross-cultural orientation --- Cultural competence --- Multilingual communication --- Technical assistance --- Values --- Culture, Corporate --- Institutional culture --- Organizational culture --- Corporations --- Organizational behavior --- Business anthropology --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Cross-cultural studies --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Interculturele en internationale communicatie --- Anthropological aspects --- Sociological aspects --- interculturele communicatie --- Sociology of organization --- organisatiecultuur --- internationale handel --- internationale marketing --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- Diversity in the workplace. --- Enterprise --- Globalizacija --- Gestion. --- Sociological aspects. --- čustva --- medosebni odnosi --- kultura --- narava --- človeška kultura --- spol --- upravljanje --- podjetništvo --- uspešnost poslovanja --- medkulturna komunikacija --- narod --- združevanje --- pogajanje --- poslovna pogajanja --- pregledi --- management --- vodenje --- predstava --- kultura podjetja --- mednarodno poslovanje --- poslovno sodelovanje. --- Interculturele communicatie --- Medosebni odnosi --- Kultura --- Narava --- Spol --- Upravljanje --- Podjetništvo --- Uspešnost poslovanja --- Medkulturna komunikacija --- Narod --- Združevanje --- Pogajanje --- Poslovna pogajanja --- Pregledi --- Vodenje --- Predstava --- Kultura podjetja --- Mednarodno poslovanje --- Poslovno sodelovanje.


Book
Over de grenzen van cultuur en management
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789047058342 9047058348 Year: 2010 Volume: *110 Publisher: Antwerpen Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek was in 1993 het eerste dat managers leerde intercultureel te managen, inmiddels pure noodzaak in de huidige globale economie. Sindsdien is het een everseller die al tienduizenden lezers heeft geholpen duidelijkheid te scheppen in culturele verschillen - tussen maar ook binnen bedrijven. De auteurs leren ons dat er zeven aandachtspunten zijn die invloed hebben op hoe wij zakendoen en elkaar leiding geven. Het zijn onder meer status, tijd, individualisme en formalisme: hoe wij daar persoonlijk mee omgaan bepaalt onze omgang met anderen. Het doel dat in dit boek wordt nagestreefd is de transnationale organisatie, waarin van elke cultuur de pluspunten overgenomen worden. Wie hierop inspeelt en de pluspunten kan samenbrengen, heeft ongekende mogelijkheden in de (internationale) markt.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by