Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Voetstappen in de wind toont in woord en beeld de leefwijzen en de wijsheid van de nomadische culturen in Afrika, Arabië en Mongolië. Het laat zien hoe de volken al eeuwenlang in de regenwouden van de Amazone, Congo en Borneo leven, en hoe de nomaden een rondtrekkend leven leiden in gebieden binnen de poolcirkel. In hun eigen woorden vertellen deze volken over hun dagelijkse leven - jagen, het opzetten van kampen, het vertellen van verhalen en hun geloof. Citaten, liedjes en poëzie begeleiden de foto's en maken het beeld compleet. De meer dan 120 schitterende kleurenfoto's geven inzicht in het boeiende leven van deze bijzondere bevolkingsgroepen.
Fotoboeken --- Livres de photos --- Nomadenvolken --- inheemse bevolkingsgroepen --- inheemse culturen --- nomaden --- leefgewoonten --- fotoboeken --- 914/919 --- alle continenten
Choose an application
'Leraar in een kleurrijke school' laat zien wat werken in een multiculturele school in het hedendaags Nederlands onderwijs betekent; aan de orde komen het pedagogisch klimaat, de didactiek en het omgaan met ouders en schoolomgeving. Deze ervaringen zijn relevant voor het groeiend aantal scholen die hun leerlingenpopulatie van kleur zien veranderen.
multicultureel onderwijs --- Nederland --- Sociology of education --- Social welfare methods --- Migration. Refugees --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- pedagogisch klimaat --- intermenselijke relaties --- allochtonen --- migrantenproblematiek --- didactische processen --- intercultureel onderwijs --- Netherlands --- Nederland.
Choose an application
Beschrijving van vijftig werkvormen waarbij lessen in moderne vreemde talen en NT2 met behulp van digitale tools aantrekkelijker en effectiever gemaakt kunnen worden. Alle werkvormen zijn gekoppeld aan een of meer intelligentiegebieden van Gardner, de verschillende 21e-eeuwse vaardigheden en aan de taxonomie van Bloom.
talenonderwijs --- Didactics of languages --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taalonderwijs ; didactiek --- NT2 --- taal --- didactiek --- werkvormen --- 456.2 --- Talenonderwijs --- Didactiek --- PXL-Business 2018 --- taalkunde --- onderwijskunde --- didactiek van de talen --- Digitale didactiek --- Didactische werkvormen --- Taalonderwijs --- Didactische werkvorm --- Didactic strategies --- digitalisering --- e-learning --- didactische werkvormen
Choose an application
In dit boek zijn 45 eigentijdse, frisse oefeningen opgenomen die NT2-leerkrachten en leerkrachten vreemdetalenonderwijs in hun lessen kunnen gebruiken om leerlingen met beelden te prikkelen, nieuwsgierig te maken en taal uit te lokken. Het boek begint met een uitleg over de ontwikkeling van het brein en hoe verbeelding bij kan dragen aan het leren van een taal. Vervolgens komen de verschillende werkvormen aan bod. Deze zijn logisch gerangschikt zodat de je eenvoudig de werkvorm kunt kiezen die bij het leerdoel past. Per werkvorm is een helder stappenplan opgenomen dat je eenvoudig kan doorlopen. Daarbij is uitgegaan van een bepaald ERK niveau, maar met een paar kleine aanpassingen zijn de oefeningen ook geschikt voor groepen met een hoger of lager niveau. Bij het boek hoort een website met links naar beeldmateriaal. Voor sommige oefeningen hebben de leerlingen een eigen device nodig.
Choose an application
In dit boek komen zestien mensen aan bod, mannen en vrouwen van over heel de wereld, gekende of minder bekend maar met deze gemeenschappelijkheid dat zij in alle geweldloosheid opkwamen tegen onderdrukking en onrecht.We leren deze mensen beter kennen maar we krijgen ook meer zicht op gebeurtenissen uit de 20ste eeuw en het bevordert een kritische reflectie over de mensenrechten, het begrip gerechtigheid, zelfbevestiging en geweldloosheid.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|