Narrow your search

Library

DocAtlas (2)

VIVES (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EhB (1)

KDG (1)

Odisee (1)

PXL (1)

UCLL (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2014 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Breinlink voor ouders : je kind helpen leren
Authors: ---
ISBN: 9789055948208 Year: 2011 Publisher: [Schiedam] Scriptum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke ouder kent niet de verzuchting van zijn of haar kind: Rekenen (Engels / Biologie / .), dat leer ik nooit! Of: Mam/pap, wil je me helpen met mn huiswerk? Of: Ik heb helemaal geen zin, ik ben net aan het gamen! Hoe kun jij je kind beter begeleiden bij huiswerk en hem motiveren tot leren? De auteurs maken de nieuwste wetenschappelijke bevindingen over brein en leren op beeldende wijze toegankelijk voor ouders. Het unieke aan dit boek is dat zij deze bevindingen vertalen naar praktische benaderingen en tips. Zo kun je met zes breinprincipes op een ontspannen en speelse manier huiswerk leuker maken voor je kind. Probeer eens een van de vele alternatieven voor rechttoe rechtaan overhoren uit. En lees hoe je kind met positieve feedback op zijn ontwikkeling en voortgang meer zelfvertrouwen en zin in leren krijgt. Ook wordt duidelijk hoe met name pubers jouw ondersteuning bij plannen broodnodig hebben. Ontdek hoe het brein werkt bij leren en hoe jij je kind kunt helpen meer uit zijn maakbare brein te halen. Dat maakt het leuker voor je kind en plezieriger voor jou. Een kleurrijk boek, boordevol tips en praktijkvoorbeelden van ouders om je kind meer lol in leren te laten krijgen. Zodat je kind nooit meer hoeft te verzuchten: Dat leer ik nooit!


Book
Breindidactiek : helpen leren met breinkennis : inclusief 50 voorbeelden van docenten
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789082286205 Year: 2014 Publisher: Utrecht Uitgeverij Synaps

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Breindidactiek is didactiek op basis van het functioneren van het brein. In dit boek worden een aantal mythes over het brein ontkracht en wordt recente wetenschappelijke breinkennis voorgesteld. Het boek wil die recente breinkennis aanbieden aan docenten om hun lessen te verbeteren aan de hand van twee benaderingen. Er worden 6 breinprincipes aangereikt om lessen te verrijken. Daarnaast wordt de ASOOO (autonomie, status, overtuigingen over de ontwikkelbaarheid) voorgesteld om leerlingen en studenten te motiveren tot leren. Deze 2 benaderingen worden voorzien van werkvormen, tips en 50 praktijkvoorbeelden van docenten.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by