Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Argumentatie voor een schoolbeleid dat zittenblijven in het basis- en voortgezet onderwijs in met name Vlaanderen moet tegengaan, voorzien van werk- en discussiemateriaal voor schoolteams.
Zittenblijven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Zittenblijvers --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Secondary education --- zittenblijven --- Research on teaching --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Primary education --- 450.6 --- Schoolmanagement --- Leermoeilijkheden --- 464 --- Resultaten en selectie --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- onderwijsleerprocessen --- zittenblijvers
Choose an application
Heel wat leerkrachten en directies zijn er van overtuigd dat zittenblijven een doeltreffende maatregel is om leerachterstand aan te pakken. Onderzoek naar de effecten van zittenblijven bevestigt deze overtuiging echter niet. Zittenblijvers blijken onder meer een sterk verhoogd risico te hebben om het onderwijs zonder diploma te verlaten. Samen tot aan de meet wil daarom de praktijk van zittenblijven ter discussie stellen en gaat met scholen een traject aan om zittenblijven te vervangen door alternatieven die het individuele leerproces versnellen en verrijken.
Secondary education --- onderwijsbeleid --- zittenblijven --- Primary education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Research on teaching --- Zittenblijven --- Education --- Aims and objectives --- Experimental methods --- Grade repetition --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- 450.6 --- Schoolmanagement --- Zittenblijvers --- secundair onderwijs --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 464 --- Resultaten en selectie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen). --- Schoolmanagement. --- Zittenblijvers. --- secundair onderwijs. --- Resultaten en selectie.
Choose an application
Kinderen die ondermaats presteren op school, krijgen op het einde van het schooljaar vaak het advies om hun jaar over te doen. Maar is zittenblijven wel zinvol? Leermoeilijkheden zijn immers niet de enige reden waarom leerlingen blijven zitten. Heel wat studies tonen aan dat zittenblijven niet altijd een goede remedie is, zeker niet op de lange termijn. Daarom wordt in dit boek gepleit voor scholen waarin alle leerlingen samen overgaan. Om die ononderbroken schoolloopbanen mogelijk te maken, worden er verschillende initiatieven toegelicht die het individuele leerproces van leerlingen kunnen verrijken en versnellen, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van het onderwijs.
Academic collection --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Schoolloopbaanbegeleiding --- #KVHB:Leerstoornissen --- zittenblijven --- leerproblemen --- leermoeilijkheden --- schoolloopbaanbegeleiding --- 450.6 --- Zittenblijven --- Leermoeilijkheden --- Schoolloopbaanbegeleiding --- 464 --- Leerproblemen --- 120156.jpg --- Zittenblijvers --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Resultaten en selectie --- Secondary education --- Research on teaching --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Primary education --- Education--Research --- Motivatieproblemen --- Zorgverbreding --- Leerplicht --- Motivatieprobleem --- Flanders --- Belgium
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|