Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

DB (2)

KBR (2)

KU Leuven (2)

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KDG (1)

Odisee (1)

UGent (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2011 (1)

2009 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Topsport en wetenschap : een gouden duo!
Author:
ISBN: 9789033484636 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Steunpunt Cultuur, Jeugd en Sport (2007-2011) verricht in opdracht van de Vlaamse Gemeenschap beleidsvoorbereidend en beleidsrelevant onderzoek. Ook naar topsport wordt onderzoek gevoerd. In dit boek worden de voornaamste resultaten van deze onderzoeken voorgesteld, o.a. talent identifi catie in en het opsporen van prestatiebepalende eigenschappen van sprinters en verspringers, wielrenners, triatleten en handballers. Blessurepreventie tijdens de competitiesport alsook de psychologische begeleiding tijdens (top)sport worden eveneens behandeld. Bovendien wordt een aantal mechanismen van het Vlaamse topsportbeleid onderzocht en afgetoetst. (Bron: covertekst)


Book
Vlaanderen loopt: sociaal-wetenschappelijk onderzoek naar de loopsportmarkt
Authors: ---
ISBN: 9789038214849 Year: 2009 Volume: 1 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vlaanderen wordt momenteel volop door een tweede golf van loopsporters overspoeld. De loopsport kent niet alleen een omvangrijk, maar tegelijk ook heel divers publiek. Vlaanderen loopt! brengt de Vlaamse loopsportmarkt vanuit een sociaal-wetenschappelijk perspectief in kaart. Het werk is vanuit meerdere onderzoeksdisciplines opgebouwd. In de sociaalkinesiologische en sportmanagementgerelateerde bijdragen wordt stilgestaan bij de evolutie en de positie van de loopsport, het aanbod en de vraag op de loopsportmarkt, socio-culturele en socio-economische kenmerken van loopsporters, de opkomst van lichte loopgemeenschappen, de populariteit van loopschoenmerken, en marketing- en sponsoringaspecten van loopsportevenementen. In de sociaal-psychologische hoofdstukken wordt onderzocht waarom loopsporters lopen, in welke mate ze zich met andere loopsporters verbonden voelen en elkaar beïnvloeden bij hun productkeuze, en hoe ze tegenover andere sporters staan. Er wordt tevens een typologie van loopsporters voorgesteld, waarop beleidsverantwoordelijken, sportmarketeers en andere betrokkenen zich kunnen inspireren om relevante doelgroepen op de juiste wijze aan te spreken. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by