Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is tot stand gekomen als antwoord op deze nieuwe ontwikkelingen. Het accent ligt op praktijkgericht onderzoek, dat wil zeggen op onderzoek dat ontstaat vanuit de beroepspraktijk met het doel om deze beter te begrijpen en op basis hiervan te komen tot onderbouwde verbetering of vernieuwing. Zo wil het er toe bijdragen om de kloof tussen theorie en praktijk te overbruggen. Het richt zich tot hogeschoolstudenten, begeleiders van deze studenten en professionals in het werkveld. Het boek biedt hen een referentiekader voor het maken van een gedegen onderzoeksontwerp, gebaseerd op beargumenteerde keuzes voor een bepaalde onderzoeksstrategie en onderzoeksmethoden. Het besteedt aandacht aan het zoeken en gebruiken van wetenschappelijke literatuur, de implementatie van een vernieuwing of verbetering en aan het rapporteren van de uitkomsten. (Bron: covertekst) In het afgelopen decennium hebben zich binnen hogescholen grote veranderingen voltrokken. Hogescholen ontwikkelen zich steeds meer tot een belangrijke partner van profit en non-profit organisaties, die producten en diensten aanbieden, waarbij de inbreng van hoogopgeleide professionals onontbeerlijk is. Dit heeft de opleiders van professionals de afgelopen jaren gestimuleerd zich diepgaand te bezinnen op hun taak. De opleiding kan zich steeds minder beperken tot het aanbrengen van een startkwalificatie in de professie, maar moet het fundament leggen voor een levenslang leerproces dat door de nieuwe professionaliteit wordt gevergd. Studenten in het HBO worden nu ook startbekwaam in het zelfstandig opzetten en uitvoeren van praktijkgericht onderzoek.
School management --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- Higher education --- praktijkonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 300.6 --- 489 --- beroepsonderwijs --- enquête --- statistiek --- vragenlijsten --- Onderzoeksmethoden --- Vragenlijst --- Actieonderzoek --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- sociaal-cultureel werk --- Hoger onderwijs --- Professionalisering --- Wetenschappelijk onderzoek --- opleiding --- Niet-universitair hoger onderwijs --- evidence based onderzoek --- sociaal onderzoek --- hoger onderwijs --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs; algemeen --- Hoger onderwijs ; algemeen --- 301.08 --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Onderzoek --- Praktijkonderzoek --- Data-analyse --- Benchmarking --- Statistiek --- Observeren --- Interviews --- Enquêtes --- Literatuuronderzoek --- Hoger onderwijs. --- Professionalisering. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- beroepsonderwijs. --- enquête. --- hoger onderwijs. --- onderzoeksmethoden. --- opleiding. --- statistiek. --- vragenlijsten. --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Hoger onderwijs ; algemeen. --- Hoger onderwijs; algemeen. --- 301.08. --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Literatuur --- Statistiek (theorie) --- Observatie --- Interview --- Enquête --- Sociaal leren --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Samenvatting:Tevreden medewerkers leveren topkwaliteit. Bovendien is "tevreden zijn"besmettelijk, en leidt het tot een verhoogde motivatie, een kleinerpersoneelsverloop en zelfs tevreden klanten. Een HR-manager die detevredenheid in zijn organisatie wilt opkrikken, botst echter snel opmoeilijke vragen. Want alleen met betrouwbaar cijfermateriaal, heeft eentevredenheidsbeleid kans op slagen.
Kwaliteitszorg --- Personeelsbeleid. --- Ondernemingen. --- personeelsmanagement --- Personnel management --- tevredenheid --- #KVHB:Personeelsbeleid --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:303H32 --- #SBIB:024.IO --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Enquêtes Onderzoek --- Techniques d'enquêtes Onderzoekstechnieken --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Stress Stress --- bedrijven, management --- communicatie, intern --- communicatie, schriftelijk --- enquêtetechnieken --- human resources management --- klantgerichtheid --- organisaties, verandering --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Personeelsmanagement --- Arbeidsvreugde --- Arbeidsomstandigheden --- Prestatiemetingen --- Medewerkerstevredenheid --- Provincie West-Vlaanderen --- human resource management --- Prestatiemeting
Choose an application
Het Basisboek Interviewen: - geeft aanwijzingen voor het afnemen van interviews - is geschreven voor studenten hbo en wo, maar is ook interessant voor professionals - voor iedereen die in het kander van zijn werk open interviews moet afnemen - vereist geen specifieke voorkennis. Het basisboek Interviewen behandelt de voorbereidingen voor het afnemen van een interview. Daarbij komen aan de orde: - het hanteren van stiltes - het maken van samenvattingen - het doorvragen en het reageren op moeilijke situaties. Didactische opbouw: De hoofstukken beginnen met de doelen en begrippen die bekend worden verondersteld en eindigen met alle begrippen die aan de orde zijn gekomen. De theorie wordt toegelicht met veel voorbeelden. Aan de hand van opdrachten werkt de gebruiker stap voor stap aan de opzet van een interview en aan de evaluatie van zijn interviewkwaliteiten. 1. Wat is een interview? 2. Hoe bereid ik mij voor op een interview? 3. Hoe begin ik het interview en hoe ga ik verder? 4. Wanneer moet ik doorvragen en hoe doe ik dat? 5. De stilte en de samenvatting : wanneer hanteer ik die? 6. Moeilijke situaties : hoe reageer ik flexibel?
Interviewtechnieken. --- onderzoeksmethoden --- interviewtechnieken --- Science --- Qualitative methods in social research --- 303.6 --- #SBIB:303H32 --- #KVHA:Interview --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Onderzoeksmethodologie --- #KVHA:Statistiek --- #KVHB:Interview --- 499.4 --- interviews --- 300.6 --- interview --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- Interview --- Interviews --- Onderzoek --- Bevragen --- Enquêteren --- Wetenschappelijk onderzoek --- statistiek --- S20080066.JPG --- sociaal onderzoek --- 303.6 Verzamelen van gegevens. Feiten verzamelen --(sociaal onderzoek) --- Verzamelen van gegevens. Feiten verzamelen --(sociaal onderzoek) --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Mondelinge communicatie --- 007.1 --- 301.08 --- Wetenschap --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Massacommunicatie --- communicatie --- Mass communications --- Kwantitatief onderzoek --- Enquêtes --- Methodologie --- Technieken --- Enquête --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling
Culturele instellingen --- Gebruikersonderzoek. --- Applied marketing --- cultuurparticipatie --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurconsumptie --- evenementen marketing --- Marktonderzoek ; culturele instellingen --- #SBIB:316.7C318 --- #SBIB:303H32 --- 311.21 --- #VCV monografie 2004 --- marktonderzoek --- culturele instellingen --- sociale marketing --- 369.1 --- cultuur, beleid --- enquêtetechnieken --- publieksonderzoek --- steekproeftechnieken --- vrijetijdsbesteding --- Onderzoeksmethoden --- Toegepaste marketing --- cultuur --- sociaal onderzoek --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- Statistische gegevens verzamelen --- Culturele participatie --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- social marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 008 --- 303 --- 301.08 --- Methodologie --- Gebruikersonderzoeken --- Cultuur --- Instellingen --- Non-profitsector --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurparticipatie --- Cultuursociologie --- Culturele centra --- Vlaanderen --- Onderzoek --- Publiek --- Gebruikersonderzoek --- Overheidsinstelling --- Toerisme --- Cultureel centrum --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Culturele veld --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|