Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Mass communications --- perscontacten --- communicatiemanagement --- PR (public relations) --- sociaal-cultureel werk --- communicatiestrategie --- cultuurorganisatie
Choose an application
We willen met zijn allen minder files en meer open ruimte, bewegingsvrijheid en rust? En iedereen is voor groene energie. Maar niemand wil die windmolen in zijn achtertuin. Het niet-in-mijn-achtertuin- of NIMBY-syndroom heeft ons in de tang: projecten sneuvelen of verzanden in een loopgravenoorlog tussen burgers, bedrijven en overheden. En dat alles is de schuld van de buurman. Maar kijken bedrijven en overheden niet te gemakkelijk neer op hun 'zure buren'? Zien ze zichzelf wel genoeg als de buur van de burger?Dit boek gaat op zoek naar handvaten om de impasse te doorbreken. Zonder mirakels of wonderoplossingen. Omdat die simpelweg niet bestaan. Wel helpt het je te navigeren doorheen een complex stakeholderlandschap. Hoe kun je je omgeving beter begrijpen en betrekken? Hoe breng je rust in een discours dat door emoties wordt gedomineerd? Is lobbyen een vies werkwoord of heeft het wel degelijk zijn plaats? Met als hamvraag: hoe bouw je aan vertrouwen in elkaars achtertuin?Buurman, wat doet u nu? is verhalend, vol voorbeelden uit bekende dossiers en anekdotes uit de beroepspraktijk van Annik Dirkx en Joris Bulteel. En verhelderend, omdat beide auteurs de omgang met stakeholders door een andere bril bekijken.https://www.standaardboekhandel.be/p/buurman-wat-doet-u-nu-9789463377003
Mass communications --- lobbyen --- persuasieve communicatie --- PR (public relations) --- bedrijfscommunicatie --- Nimby --- Burgerschap --- Imagomanagement --- Ruimtelijke ordening --- Maatschappelijk belang --- Projectmanagement --- Duurzaam ondernemen --- Weerstand (psychologie) --- Burgerparticipatie --- Strategisch management --- Besluitvorming --- Citizen participation --- Government publicity
Choose an application
De laatste jaren zijn de fundamenten van de communicatie flink door elkaar geschud. Klassieke communicatiemodellen gaan al lang niet meer op: je bepaalt zelf niet wat een crisis is, dat doet de buitenwereld in jouw plaats. Ook 'de doelgroep' bestaat niet meer. En als die al zou bestaan, dan is het een verzameling van individuen die zelf beslissen welke communicatie ze willen ontvangen en welke niet. Het individu speelt zelf voor journalist, blogt, sms't, twittert of facebooked. Het idee dat we te allen tijde ons imago en de reputatie van onszelf, ons bedrijf of onze organisatie met de juiste communicatie kunnen beschermen, gaat niet meer op. Reputatie heeft het moeten afleggen tegen relatie. We moeten luisteren in plaats van praten. We moeten de buitenwereld naar binnen halen en met die buitenwereld in een eerlijke, open en respectvolle dialoog treden. Wie daar in slaagt, heeft een grote kans om een crisis om te buigen tot een kans, een mogelijkheid om "Geen commentaar!" te vervangen door een open dialoog, en zich zo te handhaven in turbulente tijden. Vijf crisiscommunicatie-experts geven hun visie op risico- en crisiscommunicatie, zowel bij bedrijven als overheden; dit aan de hand van nieuwe wetenschappelijke inzichten, actuele cases en tal van recente voorbeelden waarvan zij zelf getuigen waren
Communicatie. --- communicatietheorieën --- crisiscommunicatie --- risk management --- Mass communications --- Communication --- Communicatie --- Crisiscommunicatie --- Crisismanagement --- Risicocommunicatie --- Risicomanagement --- Sociale communicatie --- Crisis --- 007 communicatie --- 338.124.4 crisissen (economisch) --- 354 overheid --- 334 bedrijven --- 061 organisaties --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Crisiscommunicatie --- Communicatie in en door de onderneming --- Communicatie in organisaties --- Communication Communicatie --- Communication de crise Crisiscommunicatie --- 659.4 --- 316.776 --- 06.054 --- 659.21 --- Organisaties : woordvoerders --- 316.776 Communicatieprocessen --- Communicatieprocessen --- 659.4 Public relations (PR) --- Public relations (PR) --- Monograph
Choose an application
Online marketing. --- Applied marketing --- Computer. Automation --- e-commerce --- sociale netwerken --- sociale media --- Mass communications --- 091 --- PR --- marketing --- virale marketing --- web 2.0 --- webblogs --- 369.11 --- PR (public relations) --- internet --- media --- public relations --- social media --- marketing - internet --- Toegepaste marketing --- Massacommunicatie --- Computer. Informatica. Automatisering --- Sociale communicatie --- Blogging --- Klantenbinding --- Internet --- Cybermarketing --- Netwerkmarketing --- Réseaux Netwerken --- Sociale media --- Marketing Marketing --- Het nieuwe werken --- Relations publiques Public relations --- Blogs --- Client Klant --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H1713 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Blog --- Onlinemarketing
Choose an application
Dit boekje geeft antwoord op de belangrijkste vragen die u uzelf moet stellen én die journalisten u zullen stellen: Is een bepaald onderwerp wel publicabel, wat is eigenlijk nieuws en hoe kunt u dit aantrekkelijk opdienen? Hoe gaat u verder met de tekst, wat voor kop zet u boven het persbericht en wat doet u als het persbericht eenmaal de deur uit is? Al deze stappen zijn voorzien van duidelijke voorbeelden van hoe het moet (en hoe het niet moet).
Persberichten. --- Schriftelijke communicatie. --- Journalism --- persberichten --- #A0307A --- 694 Schrijvende pers --- #KVHA:Journalistiek; Nederlands --- #KVHA:Perscontacten --- 659.3 --- PR --- 091 --- communicatie in organisaties --- pers --- schriftelijke communicatie --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- public relations --- 65.012 --- 384 --- 007.2 --- Persberichten --- Mediarelaties --- Journalistiek --- Tekstsoorten --- Externe communicatie --- Mediarelatie --- Tekstsoort --- Persbericht --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
1. Inrichting van de afdeling; 2. Middelenkeuze; 3. Checklist
Bedrijfscommunicatie. --- Communicatie. --- Communicatiemiddelen. --- Public relations. --- PR (public relations) --- communicatiemanagement --- Mass communications --- Communicatie --- Media --- #A0405A --- 695 Communicatie --- #KVHA:Communicatie --- 316.772.43 --- communicatie --- communicatiemiddelen --- 090 --- communicatie in organisaties --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- 65.012 --- 007 --- Communicatiemiddelen --- Communicatiemanagement --- Praktijk --- Communicatiemiddel
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor al wie in zijn organisatie met die opdracht belast is, als voltijds, deeltijds of vrijwillig persattaché, woordvoerder, pr-medewerker of hoe de functie ook genoemd wordt. En voor al wie vandaag nog studeert, maar de ambitie heeft deze functie in de toekomst te gaan vervullen. Koen Van den Broeck was persattaché bij Amnesty International Vlaanderen, Artsen Zonder Grenzen en Handicap International. Sinds 2001 staat hij met zijn adviesbureau EthiCom talrijke organisaties bij in het uitbouwen van hun persrelaties. Hij geeft ook regelmatig seminaries bij o.a. Belga
Mediagebruik. --- Persberichten. --- Perscontacten. --- persconferenties --- perscontacten --- marketingcommunicatie --- persvoorlichting --- PR (public relations) --- Mass communications --- 82.08 --- 07 --- 165.212 communicatie --- 63 landbouw --- 695 Communicatie --- communicatie --- pers --- public relations --- 091 --- journalistiek --- Persberichten --- S20090836.JPG --- advertenties --- reclame --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Pers. Journalistiek --- 659 --- 007 --- Mediarelaties --- Media --- Perswezen --- Woordvoerders --- Journalistiek --- Massacommunicatie --- Public relations --- Pers --- Mediarelatie --- Woordvoerder --- Persbericht --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Minstens 1 op 10 mensen heeft een beperking of een handicap. Met de vergrijzende maatschappij zal deze verhouding gestaag stijgen en zullen steeds meer mensen geregeld specifieke hindernissen voor deelname aan de informatiesamenleving ondervinden. Volwaardig burgerschap kan hierdoor in het gedrang komen. Een overheid, instelling of organisatie moet het daarom als een dwingende realiteit zien om uitsluitingsprocessen of (informatie)monopolies te doorbreken vanuit een gelijkekansen- en diversiteitsbeleid. Werk maken van een aangepaste communicatiehouding is niet alleen een verantwoorde inspanning maar veeleer een contract met de toekomst. Dit handboek wil de lezer over de specifieke drempels leren die verschillende doelgroepen met een handicap, waaronder een steeds groter wordende groep senioren, ervaren bij informatieverwerving en hem of haar over de drempel halen om aangepast te communiceren met deze doelgroepen. Het werk beschrijft de aandachtspunten om de mondelinge, schriftelijke, audiovisuele Of digitale communicatie integraal toegankelijk te maken voor mensen met beperkingen. Het biedt bovendien ontelbare contactadressen van externe ervaringsdeskundigen die hierbij kunnen helpen. De talloze voorbeelden van goede praktijken moeten de creativiteit van de lezer prikkelen en kunnen tot nieuwe communicatietoepassingen leiden. "Over de drempel" richt zich tot communicatieambtenaren, PR- of mediaverantwoordelijken, webbouwers, beleidspersonen en receptionisten van overheidsinstellingen, non-profit organisaties of bedrijven. Ook wie geregeld wat schrijft of organiseert voor een vereniging, wie student of docent is in een communicatie- of webdesignopleiding, wie in een ziekenhuis, revalidatiecentrum of verzorgingstehuis werkt of wie geregeld de contactpersoon is voor mensen met een handicap kan aan deze publicatie iets hebben.InhoudsopgaveDeel 1. De bouwstenen1. De doelgroep2.Communicatie-effecten3.Communicatiekanalen kiezenDeel 2. De aandachtspunten4. Mondelinge communicatie5.Schriftelijke communicatie6.Audiovisuele Communicatie7.Toegankelijke webtoepassingen
personen met een beperking --- communicatie --- Mass communications --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H502 --- 667 Gehandicapten --- 695 Communicatie --- 305.8 --- PR --- communicatiemanagement --- gehandicapten --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- toegankelijkheid --- LIGS --- audiovisuele communicatie --- webtoepassingenvandenb --- 316.77 --- Communicatie --- gehandicaptenzorg --- nersonen met een handicap --- Gehandicapten : communicatie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Informatiemanagement bij de overheid --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- public relations --- Communicatiesociologie --- 316.77 Communicatiesociologie --- gehandicapten. --- Gehandicapten. --- access --- communication [function] --- audiences --- handicapped
Choose an application
De ene organisatie beschikt over een logo, de andere heeft enkele informele regels m.b.t. het toepassen van een huisstijl, de volgende heeft niets. Of een bedrijf nu een restyling, verdieping of een compleet nieuwe huisstijl wenst, een goede voorbereiding is altijd noodzakelijk. Zelfs als u ervoor kiest om het hele traject aan een derde uit te besteden, dient uw organisatie toch de nodige input te leveren. De voornaamste kostenpost in een huisstijlproject wordt door onderzoek gevormd. Om een nieuw huisttijl te ontwerpen, moet de ontwerper de cultuur en de doelstellingen van de organisatie kennen en aanvoelen. Hoe functioneert de organisatie en wat zijn de wensen van de uiteindelijke gebruikers? Hoe ontstaat er eenheid in de huisstijldragers? In hoeverre is er een categorisering van de huisstijldragers gewenst? Hoe moet deze dan in elkaar zitten? Aan welke eisen dienen de middelen te voldoen? Wat is praktisch toepasbaar? In dit boekje gebruiken de auteurs verschillende voorbeelden en cases van uiteenlopende organisaties : Randstad, Total Fina Elf, Benelux-Merkenbureau, Weleda, Fortis, de Rabobank en BP.
Bedrijfsimago. --- Huisstijl. --- Communicatie. --- Management --- Klantenservice. --- bedrijfsimago --- Advertising. Public relations --- logo's --- Organization theory --- organisatie --- huisstijl --- organisatieonderzoek --- klantentevredenheid --- Firms and enterprises --- communicatiemanagement --- klachtenbehandeling --- Mass communications --- Bedrijfsimago --- #A0302A --- 695 Communicatie --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Huisstijl; Nederlands --- 659.126 --- reclame --- PR --- 369.4 --- communicatie in organisaties --- 659.126 Trade marks. Logos. House colours etc. --- Trade marks. Logos. House colours etc. --- public relations --- 65.012 --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- #KVHA:Zakelijke communicatie; klachtenmanagement --- 659.3 --- 658.818 --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:35H511 --- Plaintes Klachten --- Client Klant --- klachtenregeling --- verkoopkunde --- 369.3 --- 499.7 --- klachten --- communicatie --- 658.818 Service to customer. After-sales service --- Service to customer. After-sales service --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- verkoopkunde, vertegenwoordigers --- 007 --- Huisstijl --- Profiel en imago --- Grafische vormgeving --- Externe communicatie --- Communicatie --- Klachtenbehandeling --- Praktijk --- Imagomanagement --- Public relations --- Public relationspraktijk --- Monograph --- Profiel --- Imago
Choose an application
Urban cores --- Excavations (Archaeology) --- Mecklenburg-Vorpommern (Germany) --- Antiquities. --- Urban archaeology --- Archaeological digs --- Archaeological excavations --- Digs (Archaeology) --- Excavation sites (Archaeology) --- Ruins --- Sites, Excavation (Archaeology) --- Archaeology --- Archaeology, Urban --- City cores --- Cities and towns --- Inner cities --- urban archaeology --- Archeology --- Mecklenburg-West Pomerania --- Mecklenburg-Western Pomerania (Germany) --- State of Mecklenburg-Western Pomerania (Germany) --- Land Mecklenburg-Vorpommern (Germany) --- MeckPomm (Germany) --- MV (Germany) --- Mecklenburg-Cispomerania (Germany) --- Mecklenburg-Voorpommere (Germany) --- Mäkelborg-Vörpommern (Germany) --- Mekelnborg-Vörpommern (Germany) --- Mecklemburgo-Pomerania Occidental (Germany) --- Mecklemburgo-Antepomerania (Germany) --- Mecklemburgo-Kuarahyreike Pomerania (Germany) --- Mecklenburg-Vorpommern suyu (Germany) --- Meklenburq-Ön Pomeraniya (Germany) --- Meklenburg--Alghy Pomeranii︠a︡ (Germany) --- Мекленбург-Пярэдняя Памеранія (Germany) --- Meklenburh-Pi︠a︡rėdni︠a︡i︠a︡ Pameranii︠a︡ (Germany) --- Мекленбург-Предна Померания (Germany) --- Meklenburg-Predna Pomeranii︠a︡ (Germany) --- Mecklenburg-Zapadno Pomorje (Germany) --- Mecklenburg-Pomerania ar C'hornaoueg (Germany) --- Mecklemburg-Pomerània Occidental (Germany) --- Meklenbursko-Přední Pomořansko (Germany) --- Mecklenburg-Pśedpomorska (Germany) --- Μεκλεμβούργο-Δυτική Πομερανία (Germany) --- Meklemvourgo-Dytikē Pomerania (Germany) --- Mecklemburgo-Pomerania Anterior (Germany) --- Meklenburgo-Antaŭpomerio (Germany) --- Meklenburgio-Antaŭpomerio (Germany) --- Mecklenburg-Aurrepomerania (Germany) --- Mecklembourg-Poméranie-Occidentale (Germany) --- Mecklembourg-Poméranie antérieure (Germany) --- Mecklenburg (Germany : State)
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|