Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Studiekosten in het secundair onderwijs : wat het aan ouders kost om schoolgaande kinderen te hebben
Authors: --- ---
ISBN: 9789055504541 Year: 2008 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit Leuven. Hoger Instituut voor de Arbeid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoogste tijd voor capaciteit! : hefbomen voor een duurzaam , structureel en strategisch beleid voor onderwijscapaciteit : een strategische verkenning
Author:
ISBN: 9789033496233 9033496232 Year: 2014 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eén van de belangrijkste boodschappen van de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) voor het onderwijsbeleid 2014-2019 is duidelijk: er is een duurzaam, structureel en strategisch beleid voor onderwijscapaciteit nodig. Onderwijscapaciteit gaat niet alleen over gebouwen. Het is een breed concept dat het debat over 'voldoende stoeltjes' voor leerlingen ver overstijgt. Capaciteit creëert leeromgevingen die de jongere ook de kans geven andere jongeren te ontmoeten én zichzelf te ontwikkelen. Onderwijscapaciteit heeft daarom ook te maken met beschikbaarheid van voldoende professioneel personeel en voldoende omkaderende diensten. Het heeft te maken met het sociaal kapitaal van de school en de ondersteuning van een sociaal weefsel


Periodical
School- en klaspraktijk
Author:
ISSN: 17800498 Year: 1958 Publisher: Antwerpen Lier Garant Van In


Book
Praktijkgericht onderzoek voor reflectieve professionals
Authors: --- ---
ISBN: 9789044127843 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is tot stand gekomen als antwoord op deze nieuwe ontwikkelingen. Het accent ligt op praktijkgericht onderzoek, dat wil zeggen op onderzoek dat ontstaat vanuit de beroepspraktijk met het doel om deze beter te begrijpen en op basis hiervan te komen tot onderbouwde verbetering of vernieuwing. Zo wil het er toe bijdragen om de kloof tussen theorie en praktijk te overbruggen. Het richt zich tot hogeschoolstudenten, begeleiders van deze studenten en professionals in het werkveld. Het boek biedt hen een referentiekader voor het maken van een gedegen onderzoeksontwerp, gebaseerd op beargumenteerde keuzes voor een bepaalde onderzoeksstrategie en onderzoeksmethoden. Het besteedt aandacht aan het zoeken en gebruiken van wetenschappelijke literatuur, de implementatie van een vernieuwing of verbetering en aan het rapporteren van de uitkomsten. (Bron: covertekst) In het afgelopen decennium hebben zich binnen hogescholen grote veranderingen voltrokken. Hogescholen ontwikkelen zich steeds meer tot een belangrijke partner van profit en non-profit organisaties, die producten en diensten aanbieden, waarbij de inbreng van hoogopgeleide professionals onontbeerlijk is. Dit heeft de opleiders van professionals de afgelopen jaren gestimuleerd zich diepgaand te bezinnen op hun taak. De opleiding kan zich steeds minder beperken tot het aanbrengen van een startkwalificatie in de professie, maar moet het fundament leggen voor een levenslang leerproces dat door de nieuwe professionaliteit wordt gevergd. Studenten in het HBO worden nu ook startbekwaam in het zelfstandig opzetten en uitvoeren van praktijkgericht onderzoek.

Keywords

School management --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- Higher education --- praktijkonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 300.6 --- 489 --- beroepsonderwijs --- enquête --- statistiek --- vragenlijsten --- Onderzoeksmethoden --- Vragenlijst --- Actieonderzoek --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- sociaal-cultureel werk --- Hoger onderwijs --- Professionalisering --- Wetenschappelijk onderzoek --- opleiding --- Niet-universitair hoger onderwijs --- evidence based onderzoek --- sociaal onderzoek --- hoger onderwijs --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs; algemeen --- Hoger onderwijs ; algemeen --- 301.08 --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Onderzoek --- Praktijkonderzoek --- Data-analyse --- Benchmarking --- Statistiek --- Observeren --- Interviews --- Enquêtes --- Literatuuronderzoek --- Hoger onderwijs. --- Professionalisering. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- beroepsonderwijs. --- enquête. --- hoger onderwijs. --- onderzoeksmethoden. --- opleiding. --- statistiek. --- vragenlijsten. --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Hoger onderwijs ; algemeen. --- Hoger onderwijs; algemeen. --- 301.08. --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Literatuur --- Statistiek (theorie) --- Observatie --- Interview --- Enquête --- Sociaal leren --- Onderzoek (wetenschap)


Book
Globale immuniteit : een kleine cartografie van de Europese ruimte voor onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9033453452 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco


Book
De meerwaarde en gevolgen van de flexibilisering van het Vlaamse hoger onderwijs : een verkenning
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789044122602 Year: 2007 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze probleemverkenning wordt nagegaan wat de meerwaarde en gevolgen zijn van de implementatie van het flexibiliseringsdecreet voor studenten, ouders en de hogeronderwijsinstelling. Het doel van het flexibiliseringsdecreet is de mogelijkheden tot mobiliteit, differentiatie en levenslang leren te vergroten. De implementatie ervan betekende een ommezwaai voor het Vlaamse hoger onderwijs. Het conceptuele denken over studievoortgang en studiejaren moest grondig veranderen. Maar realiseert het decreet de meerwaarde die het vooropstelt ook in de praktijk?

Keywords

Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Hoger Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen. --- instroom --- competenties --- flexibiliteit --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- Flanders --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Gezondheidszorg 08 --- hoger onderwijs --- VLOR: Vlaamse Onderwijsraad --- Bologna-onderwijshervorming --- 378 --- 780 Hoger onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- 489.32 --- België --- Vlaanderen --- flexibilisering --- politiek --- 612 --- Flexibilisering --- Hoger onderwijs --- onderwijs --- trajectbegeleiding --- 489 --- 451.3 --- 489.3 --- 373.6 --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Studenten --- Studentenbegeleiding --- Werkdruk --- 489.3 )* Organisatie hoger onderwijs --- 489.52 --- EVC --- hoger onderwijs (ler) --- studenten --- studentenbegeleiding --- werkdruk --- 489.5 --- 113871.jpg --- 120133.jpg --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Onderwijsvernieuwing --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Mobiliteit --- Diversiteit --- Levenslang leren --- Flexibiliteit --- Emigratie --- Onderwijs --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Het EVC-verhaal in de praktijk : werkboek voor docenten en assessoren
Authors: --- ---
ISBN: 9030175311 9789030175315 Year: 2006 Volume: 18 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn


Book
Studiekosten in het hoger onderwijs : wat het kost om deel te nemen aan het hogeschool- en universitair onderwijs.
Authors: --- ---
ISBN: 9055502448 Year: 2000 Publisher: Leuven KUL. Hoger instituut voor de arbeid


Book
Rendement van leeractiviteiten : effect- en ROI-meting van opleidingen.
Authors: ---
ISBN: 9033456672 Year: 2004 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een bedrijf gaat men van elke investering het rendement na. Ook in de opleidingswereld groeit de behoefte om de effectiviteit en het rendement van leeractiviteiten te kunnen bepalen en optimaliseren. Hebben al die opleidingen wel effect? Dragen ze bij tot de organisatieresultaten? Leveren de leeractiviteiten financieel iets op? Dit boek helpt om deze vragen te beantwoorden. Het gaat over leren in bedrijven en organisaties, en hoe we de effecten daarvan kunnen meten. Die drang naar meten past in de moderne bedrijfsvoering, de zorg voor kwaliteit en voor toegevoegde waarde. In dit boek staan een aantal denkpisten en technieken beschreven die bruikbaar zijn om de effectiviteit van leerprocessen te beoordelen. Er wordt daarbij gekeken naar de kwaliteit van leerprocessen en vooral naar het resultaat ervan. De harde economische aanpak wordt niet geschuwd: hoeveel euro kost het leren, en hoeveel euro brengt het op? De kracht van dit boek zit in de vele praktijkvoorbeelden. Via de vele handige tips en tools wil het boek HR- of opleidingsverantwoordelijken ondersteunen bij het beoordelen van de effecten van leeractiviteiten en het becijferen van het opleidingsrendement.Met een woord vooraf door Luc Sels (K.U. Leuven).


Book
Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by