Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Secondary education --- Flanders --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O240 --- Democratisering van, in en door onderwijs: algemeen --- E-books --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Costs
Choose an application
Eén van de belangrijkste boodschappen van de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) voor het onderwijsbeleid 2014-2019 is duidelijk: er is een duurzaam, structureel en strategisch beleid voor onderwijscapaciteit nodig. Onderwijscapaciteit gaat niet alleen over gebouwen. Het is een breed concept dat het debat over 'voldoende stoeltjes' voor leerlingen ver overstijgt. Capaciteit creëert leeromgevingen die de jongere ook de kans geven andere jongeren te ontmoeten én zichzelf te ontwikkelen. Onderwijscapaciteit heeft daarom ook te maken met beschikbaarheid van voldoende professioneel personeel en voldoende omkaderende diensten. Het heeft te maken met het sociaal kapitaal van de school en de ondersteuning van een sociaal weefsel
onderwijsbeleid --- onderwijsstructuur --- Teaching aids --- School management --- Public buildings --- onderwijskwaliteit --- Onderwijs (België) --- Scholen --- Schoolgebouwen --- Onderwijsbeleid --- Leerplicht --- Onderwijs ; algemeen --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Beleid --- Onderwijsorganisatie --- Analyse --- Evaluatie --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Public buildings. --- School management. --- Teaching aids. --- onderwijsbeleid. --- onderwijskwaliteit. --- onderwijsstructuur.
Choose an application
Educational sciences --- onderwijs --- tijdschriften --- lager onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- 472 --- 474 --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- 470 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- basisonderwijs: didactiek --- Lager onderwijs; algemeen --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Periodicals --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
Dit boek is tot stand gekomen als antwoord op deze nieuwe ontwikkelingen. Het accent ligt op praktijkgericht onderzoek, dat wil zeggen op onderzoek dat ontstaat vanuit de beroepspraktijk met het doel om deze beter te begrijpen en op basis hiervan te komen tot onderbouwde verbetering of vernieuwing. Zo wil het er toe bijdragen om de kloof tussen theorie en praktijk te overbruggen. Het richt zich tot hogeschoolstudenten, begeleiders van deze studenten en professionals in het werkveld. Het boek biedt hen een referentiekader voor het maken van een gedegen onderzoeksontwerp, gebaseerd op beargumenteerde keuzes voor een bepaalde onderzoeksstrategie en onderzoeksmethoden. Het besteedt aandacht aan het zoeken en gebruiken van wetenschappelijke literatuur, de implementatie van een vernieuwing of verbetering en aan het rapporteren van de uitkomsten. (Bron: covertekst) In het afgelopen decennium hebben zich binnen hogescholen grote veranderingen voltrokken. Hogescholen ontwikkelen zich steeds meer tot een belangrijke partner van profit en non-profit organisaties, die producten en diensten aanbieden, waarbij de inbreng van hoogopgeleide professionals onontbeerlijk is. Dit heeft de opleiders van professionals de afgelopen jaren gestimuleerd zich diepgaand te bezinnen op hun taak. De opleiding kan zich steeds minder beperken tot het aanbrengen van een startkwalificatie in de professie, maar moet het fundament leggen voor een levenslang leerproces dat door de nieuwe professionaliteit wordt gevergd. Studenten in het HBO worden nu ook startbekwaam in het zelfstandig opzetten en uitvoeren van praktijkgericht onderzoek.
School management --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- Higher education --- praktijkonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 300.6 --- 489 --- beroepsonderwijs --- enquête --- statistiek --- vragenlijsten --- Onderzoeksmethoden --- Vragenlijst --- Actieonderzoek --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- sociaal-cultureel werk --- Hoger onderwijs --- Professionalisering --- Wetenschappelijk onderzoek --- opleiding --- Niet-universitair hoger onderwijs --- evidence based onderzoek --- sociaal onderzoek --- hoger onderwijs --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs; algemeen --- Hoger onderwijs ; algemeen --- 301.08 --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Onderzoek --- Praktijkonderzoek --- Data-analyse --- Benchmarking --- Statistiek --- Observeren --- Interviews --- Enquêtes --- Literatuuronderzoek --- Hoger onderwijs. --- Professionalisering. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- beroepsonderwijs. --- enquête. --- hoger onderwijs. --- onderzoeksmethoden. --- opleiding. --- statistiek. --- vragenlijsten. --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Hoger onderwijs ; algemeen. --- Hoger onderwijs; algemeen. --- 301.08. --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Literatuur --- Statistiek (theorie) --- Observatie --- Interview --- Enquête --- Sociaal leren --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
onderwijsbeleid --- kritiek --- niveau-onderwijs --- onderwijsfilosofie --- pedagogiek --- School management --- onderwijskwaliteit --- Sociology of education --- Higher education --- Europe --- P4 --- 371 --- 37 <4> --- Academic collection --- #A0310A --- 720 Onderwijs --- Europese eenmaking --- Globalisering --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Sociale filosofie --- globalisering --- onderwijs --- pedagogie --- sociale filosofie --- 37 <4> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Europa --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Europa --- Europa --- onderwijs - school --- 327 --- 37 --- 1 --- eu 452.2 --- Europese Unie --- onderwijs Europa - politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijsfilosofie --- Opvoeding en onderwijs --- Hogescholen --- Opvoeding --- Hogeschool --- Crisis --- Cultuur --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In deze probleemverkenning wordt nagegaan wat de meerwaarde en gevolgen zijn van de implementatie van het flexibiliseringsdecreet voor studenten, ouders en de hogeronderwijsinstelling. Het doel van het flexibiliseringsdecreet is de mogelijkheden tot mobiliteit, differentiatie en levenslang leren te vergroten. De implementatie ervan betekende een ommezwaai voor het Vlaamse hoger onderwijs. Het conceptuele denken over studievoortgang en studiejaren moest grondig veranderen. Maar realiseert het decreet de meerwaarde die het vooropstelt ook in de praktijk?
Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Hoger Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen. --- instroom --- competenties --- flexibiliteit --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- Flanders --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Gezondheidszorg 08 --- hoger onderwijs --- VLOR: Vlaamse Onderwijsraad --- Bologna-onderwijshervorming --- 378 --- 780 Hoger onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- 489.32 --- België --- Vlaanderen --- flexibilisering --- politiek --- 612 --- Flexibilisering --- Hoger onderwijs --- onderwijs --- trajectbegeleiding --- 489 --- 451.3 --- 489.3 --- 373.6 --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Studenten --- Studentenbegeleiding --- Werkdruk --- 489.3 )* Organisatie hoger onderwijs --- 489.52 --- EVC --- hoger onderwijs (ler) --- studenten --- studentenbegeleiding --- werkdruk --- 489.5 --- 113871.jpg --- 120133.jpg --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Onderwijsvernieuwing --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Mobiliteit --- Diversiteit --- Levenslang leren --- Flexibiliteit --- Emigratie --- Onderwijs --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
onderwijsvernieuwing --- competenties --- assessments (onderwijs) --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 378<47+497.2> --- 371.2 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- EVC --- EVK --- hoger onderwijs --- onderwijs --- schoolorganisatie --- 489.4 --- assessment --- didactiek --- 450.7 --- Competentiegericht onderwijs --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC Eerder verworven competenties --- Hoger onderwijs --- competentiegericht onderwijs --- flexibilisering --- groepsdiscussie --- kwaliteitszorg --- lerarenopleiding --- overall-toets --- portfolio's --- procedures --- sociaal agogisch werk --- verpleegkunde --- 489 --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Competenties --- Onderwijs --- 378.2 --- 489.5 --- Assessment --- Competenties; onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- S20090541.JPG --- 371.2 Schoolorganisatie --- Schoolorganisatie --- 378<47+497.2> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--?<47+497.2> --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--?<47+497.2> --- Pedagogie --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs; algemeen --- 378 --- Eerder verworven kwalificaties --- Kwaliteitszorg --- Elders verworven competenties --- Competentie
Choose an application
BMLIK
studiekosten --- Studiekosten --- #SBIB:316.334.1O240 --- #A0104A --- 489.61 --- 780 Hoger onderwijs --- 489.6 --- studiekost --- HOBU --- universitair onderwijs --- Democratisering van, in en door onderwijs: algemeen --- hoger onderwijs - sociale en economische problemen van de student, huisvesting, studentenhuwelijk, werkstudenten --- Academic collection --- Hoger onderwijs --- 371.22 --- hoger onderwijs --- 371.1 --- 378 --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- Flanders --- onderwijs
Choose an application
In een bedrijf gaat men van elke investering het rendement na. Ook in de opleidingswereld groeit de behoefte om de effectiviteit en het rendement van leeractiviteiten te kunnen bepalen en optimaliseren. Hebben al die opleidingen wel effect? Dragen ze bij tot de organisatieresultaten? Leveren de leeractiviteiten financieel iets op? Dit boek helpt om deze vragen te beantwoorden. Het gaat over leren in bedrijven en organisaties, en hoe we de effecten daarvan kunnen meten. Die drang naar meten past in de moderne bedrijfsvoering, de zorg voor kwaliteit en voor toegevoegde waarde. In dit boek staan een aantal denkpisten en technieken beschreven die bruikbaar zijn om de effectiviteit van leerprocessen te beoordelen. Er wordt daarbij gekeken naar de kwaliteit van leerprocessen en vooral naar het resultaat ervan. De harde economische aanpak wordt niet geschuwd: hoeveel euro kost het leren, en hoeveel euro brengt het op? De kracht van dit boek zit in de vele praktijkvoorbeelden. Via de vele handige tips en tools wil het boek HR- of opleidingsverantwoordelijken ondersteunen bij het beoordelen van de effecten van leeractiviteiten en het becijferen van het opleidingsrendement.Met een woord vooraf door Luc Sels (K.U. Leuven).
didactische processen --- Didactics --- Personnel management --- HO (hoger onderwijs) --- HRM (human resource management) --- School management --- opleidingen --- 37 --- #SBIB:316.334.1O130 --- #SBIB:316.334.1O300 --- #SBIB:316.334.1O350 --- Analyses (formation) Analyse (opleiding) --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Leermethoden 371.3 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 371.26 --- 371.3 --- 378:331 --- evaluatie --- leerprocessen --- leren --- onderwijs- en leermiddelen --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Methoden van onderwijsonderzoek --- Doel en functie van het onderwijs en studeren: algemeen --- Onderwijs en economie --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- hogescholen en de bedrijfswereld --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- cultuur, personeel, talenten, team --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- 37 Education --- Education
Choose an application
BMLIK
Primary education --- Flanders --- onderwijs --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O240 --- Onderwijs 37 --- Basisonderwijs / kleuteronderwijs 373.3 --- Gezin 314.6 --- studiekosten --- basisonderwijs --- 472 --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- BE / Belgium - België - Belgique --- 339.325.6 --- 339.325.1 --- 470 --- Democratisering van, in en door onderwijs: algemeen --- Culturele behoeften. --- Evolutie van de consumptie. Budget van de huishoudens. --- Openbaar onderwijs: algemeenheden. --- Culturele behoeften --- Evolutie van de consumptie. Budget van de huishoudens --- Openbaar onderwijs: algemeenheden
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|