Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Sterk digitaal merk
Author:
ISBN: 9789089656506 Year: 2023 Publisher: Place of publication unknown Vanduuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Building distinctive brand assets
Author:
ISBN: 9780190311506 0190311509 Year: 2018 Publisher: South Melbourne Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Building Distinctive Brand Assets is for anyone with a brand logo, font or colour scheme, and is essential reading for those who have wondered if (or have been told) it's time for a change. Readers will learn how to set up a long-term strategy to build a strong brand identity, and how to make use of knowledge, metrics and management systems in order to build and protect a brand's Distinctive Assets.Building Distinctive Brand Assets is divided into three sections that capture the processes involved in brand asset creation, implementation and ongoing management. The first section is focuses on strategy, and covers how Distinctive Assets are created and their role in a broader brand equity building. The second section covers measurement approaches, and how to use and interpret key metrics. The third section delves into the strengths and weaknesses of different types of assets and introduces the idea of a Distinctive Asset palette. This section also outlines how to set up a Distinctive Asset management system to provide an early warning system to identify potential threats before they evolve into major issues.


Multi
Handboek city- en regiomarketing : theorie, achtergrond en model voor het city- en regiomarketingplanningsproces
Author:
ISBN: 9789001788919 Year: 2011 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De koopknop : het geheim van het consumentenbrein : inclusief meer dan 50 neuromarketingtips
Author:
ISBN: 9789052619927 Year: 2012 Publisher: Den Haag SDU

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door in onze hersenen te kijken, zien neurowetenschappers voor welke producten we gevoelig zijn en welke reclame ons aanzet tot kopen. Neuromarketing is hot en het onderzoek daartoe heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een industrie met een grote belofte: het juiste product voor de juiste mensen, op het juiste moment. Met lagere kosten, meer winst en een kleinere 'footprint' als beloning. De Koopknop laat zien wat consumenten echt willen, wie ze vertrouwen, wat ze graag willen hebben en uiteindelijk gaan kopen. De 'ontdekking' van de koopknop onthult de geheimen van het consumentenbrein. Een zegen voor de consument, maar vooral voor het bedrijfsleven dat ondanks miljarden aan onderzoek per jaar, nog steeds 80% van alle productintroducties binnen twee jaar ziet mislukken. Met wetenschappelijke, neurologische en psychologische onderzoeken als basis en voorbeelden uit eigen praktijk, licht De Koopknop toe hoe we onbewust reageren op merken, producten, behoeften en belevingen. Hoe het traditionele markonderzoek evolueert en hoe u zelf de koopknop van uw klanten kunt beïnvloeden. Dit grensverleggende boek laat zien hoe het consumentenbrein werkt, maar vooral hoe de ondernemer, verkoper en marketeer voordeel haalt uit de kennis over ons onbewuste, daar waar al onze beslissingen genomen worden. Het bedrijf dat als eerste neuromarketing weet te incorporeren in de bedrijfsstrategie is de winnaar in zijn markt, en is komende jaren niet meer in te halen.Bron : http://www.academicservice.nl


Digital
De power van een contentplatform : hoe maak je verhalen voor het vinden, binden, bewegen en uitbouwen van je publiek?
Author:
ISBN: 9789024426645 9789058754769 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Strategisch brand design : ontwerpen vanuit marketingperspectief
Author:
ISBN: 9789001277826 Year: 2023 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers bv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Positioneren : stappenplan voor een scherpe positionering
Authors: ---
ISBN: 9789024415540 9789024424566 9024415543 9024424569 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Positioneren is een marketingtechniek die helpt de beeldvorming rond een product, dienst of organisatie proactief te sturen. In onze multimediale samenleving is dat steeds belangrijker. Hoe mensen over een merk spreken, bepaalt voor een groot deel het succes van dat merk. Het immer populaire en door veel studenten geroemde boek Positioneren biedt een stapsgewijze aanpak en aansprekende voorbeelden voor het toepassen van deze techniek. Geactualiseerde vierde druk met: de inside-out route van positioneren, de focus op categorisatie in plaats van differentiatie, het idee dat positionering vooral door manifestatie tot leven moet komen en praktische inhoud voorzien van sprekende voorbeelden. Praktische handleiding voor het positioneren in de markt van zowel producten als organisaties en zelfs personen door het stelselmatig communicatief begeleiden.


Book
Citymarketing voorbij de hype : ontwikkelingen, analyse en strategie
Authors: --- ---
ISBN: 9789059316775 Year: 2011 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij de meeste Nederlandse gemeenten staat citymarketing hoog op de beleidsagenda. Van Den Helder tot Terneuzen en van Valkenburg tot Groningen investeren bestuurders vol enthousiasme in de marketing van hun stad. Met nieuwbouwprojecten, evenementen en campagnes trachten gemeenten bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen aan te trekken en voor de stad te behouden. Leek de toenemende aandacht voor citymarketing aanvankelijk nog een hype, nu is het thema niet meer weg te denken uit het lokale beleid. Citymarketing is een heus vakgebied geworden met eigen netwerken, congressen en discussiefora. Voldoende reden om de balans op te maken en de ontwikkelingen in de citymarketing eens kritisch te beschouwen. Wat is de opgave van citymarketing en wie zijn er zoal bij betrokken? Welke instrumenten staan de citymarketeer ter beschikking en hoe kunnen ze worden ingezet? Hoe bepaal je de identiteit van de stad en welke rol speelt de gebouwde omgeving daarbij? Wat kunnen we leren van praktijkvoorbeelden van citymarketing ? Dit soort vragen en nog meer antwoorden vindt de lezer in Citymarketing voorbij de hype. In het boek geven zeventien deskundigen uit de wetenschap en de advieswereld in kort bestek hun visie op citymarketing. Die bundeling van analyses levert tal van interessante inzichten, methoden en lessen voor de beleidspraktijk op. Het boek geeft de stand van zaken in de citymarketing weer en is daarmee verplichte kost voor iedereen die in het vakgebied zit of er zich in wil verdiepen. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Transformeren om te overleven : marketing in het nieuwe tijdperk
Author:
ISBN: 9789401401265 Year: 2012 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wereld is in volle transformatie. Onze denkmodellen lijken niet meer te kloppen. We doen alles volgens het boekje, consumenten en klanten hebben sympathie en positieve associaties met ons merk, en toch staat ons marktaandeel onder druk. We zullen dingen fundamenteel anders moeten aanpakken, willen we weer relevant worden in het leven van mensen.In Transformeren om te overleven geeft Herman Toch zijn visie op onze veranderende wereld. Bovendien doet hij aan de hand van tien paradigma's een nieuwe soort marketing uit de doeken en toont hij aan wat merken moeten doen om succesvol te zijn en een winnende positie uit te bouwen. Een aanrader voor marketeers, leidinggevenden, marketingdirecteurs, CEO's... die een gids zoeken om hun merk voor te bereiden op een nieuw tijdperk.Bron : http://www.lannooshop.be


Book
De plakfactor : waarom sommige ideeën aanslaan en andere niet
Authors: ---
ISBN: 9789043014076 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Broodjeaapverhalen, complottheorieën en verhalen over angstaanjagende ziekten verbreiden zich moeiteloos. Maar mensen met echt belangrijke boodschappen - zoals docenten, politici en journalisten - moeten soms de grootste moeite doen om hun ideeën aan de man te brengen. Waarom floreren sommige ideeën van meet af aan, terwijl andere razendsnel ter ziele gaan? Hoe verbeter je de kansen van waardevolle ideeën? En wat is de kracht van reclameslogans als "Douwe Egberts koffie, lekkere koffie" en "Heerlijk, Helder, Heineken"? De auteurs geven de kenmerken van ideeën met kleefkracht en leggen ze uit hoe je hun plakfactor kunt versterken. Deze onmisbare gids laat zien dat "sticky" ideeën hun kracht ontlenen aan 6 belangrijke eigenschappen. Dit boek betekent een ingrijpende verandering in de manier waarop je ideeën overbrengt. De plakfactor is provocerend, onthullend en vaak verrassend grappig. Je krijgt de cruciale principes van succesvolle ideeën voorgeschoteld, plus aanwijzingen hoe je met deze regels je eigen boodschap meer kleefkracht kunt geven. En het geeft heel veel aanstekelijke voorbeelden van hoe het moet... én hoe het niet moet

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by