Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Business policy --- strategisch beleid --- Advertising --- Consumer behavior --- Data mining --- Marketing research --- 658.8 --- advertenties --- consumentengedrag --- marktonderzoek --- Market research --- Marketing --- Markets --- Research --- Research, Industrial --- Algorithmic knowledge discovery --- Factual data analysis --- KDD (Information retrieval) --- Knowledge discovery in data --- Knowledge discovery in databases --- Mining, Data --- Database searching --- Behavior, Consumer --- Buyer behavior --- Decision making, Consumer --- Human behavior --- Consumer profiling --- Market surveys --- Advertising research --- marketing, verkoop, distributie
Choose an application
Het Kernkwadrantenspel is gebaseerd op de theorie van de kernkwadranten, geschreven door Daniel Ofman. Het kaartspel stimuleert de spelers om hun persoonlijke kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en allergieën in kaart te brengen. Spelenderwijs worden de spelers aangespoord om hun persoonlijke kernkwaliteiten te ontdekken en ontwikkelen. Kortom, het Kernkwadrantenspel is de introductie bij uitstek tot de kernkwadranten.Voor 1-6 spelers vanaf 16 jaar(https://shop.aanstokerij.be/begeleiding/235-kernkwadrantenspel.html)
kernkwaliteit --- persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheid --- Kwaliteit --- Vaardigheden --- Competenties --- Zelfmanagement --- Kernkwadranten --- Psychologie --- Algemene psychologie --- Speltherapie --- Theory of knowledge --- Social psychology --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- zelfkennis --- sociale psychologie --- kennismaking --- zelfontplooiing --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Competentie --- Zelfzorg --- Kernkwadrant --- Man --- Volwassene --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie
Choose an application
Steeds meer organisaties en lokale besturen omarmen intervisie als belangrijke leer- en werkvorm voor professionele werkers. Leden van het managementteam, andere leidinggevenden, mw'ers, verpleegkundigen, kwaliteitscoördinatoren, stafmedewerkers en anderen nemen geregeld de tijd voor reflectie op hun eigen professioneel handelen. Ook wordt de methode vaker toegepast als onderdeel binnen een traject voor management- en leiderschapsontwikkeling.Intervisie is een vorm van deskundigheidsbevordering waarbij medewerkers een beroep doen op collegas om mee te denken over persoons- en functiegebonden vraagstukken en knelpunten uit de eigen werksituatie. Er wordt met andere woorden geleerd van ervaringen. Veel diensten en teams beschikken immers over een reservoir van niet gearchiveerde en dus ook niet gebruikte ervaringskennis, of 'knowhow'. Intervisie maakt het precies mogelijk die onaangeboorde ervaringswijsheid te ontsluiten en vruchtbaar te maken.De auteur zoomt eerst in op de relatie tussen leren en reflecteren en de intervisie als reflectieve leervorm. Vervolgens besteedt hij aandacht aan aanverwante werk- en leervormen, zoals coaching, supervisie, werkoverleg, e.a. Daarna biedt hij een basisconcept en grondstructuur aan voor het intervisieleren en leest u welke stappen deel uitmaken van een begeleid traject. In het laatste hoofdstuk gaat de auteur in op de thema's vervolmaking en meesterschap: wat verstaan we onder deskundigheid, vakmanschap, adequaat professioneel gedrag, professionaliteit. Hij sluit af met enkele aanbevelingen hoe u op weg kunt gaan naar het bereiken van 'meesterschap'
Business management --- Didactic strategies --- Personnel management --- #SBIB:35H511 --- Organisatieleer --- Kwaliteitzorg --- Professionalisering --- Non-profit organisaties --- Intervisie --- Inte --- Reflectie - Reflecteren --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Kwaliteitszorg --- Reflectie --- Coaching --- Supervisie --- Werkoverleg --- Knowledge management --- Data processing --- Management --- Communication in management --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Inte. --- Intervisie. --- Kwaliteitzorg. --- Non-profit organisaties. --- Organisatieleer. --- Professionalisering. --- Reflectie - Reflecteren. --- Kwaliteit van het openbaar bestuur.
Choose an application
Sociology of knowledge --- engineering --- technologische innovatie --- Didactics of technology --- Engineering sciences. Technology --- Philosophy and psychology of culture --- techniek --- 640.5 --- Achtbaan --- Airbag --- Auto --- Communicatie --- Donororganen --- Duikboten --- Duurzame energie --- Elektronica --- Energie --- Fiets --- Geneeskunde --- Gezondheidszorg --- GSM --- Hybride auto --- Leerrobot --- Ligfiets --- Luchtvaart --- Monowiel --- Motorfiets --- Reclame --- Robotvliegtuig --- Ruimtetoerisme --- Ruimtevaart --- Schepen --- Scooter --- Skateboarden --- Skeeleren --- Snowboarden --- Sport --- Techniek --- Technologie --- Veiligheid --- Vervoer --- Vliegen --- Voetprothese --- Wasmachine --- Waterstof --- Welzijn --- Windkracht --- Windturbine --- Wonen
Choose an application
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Management studies, Business Administration, Organizational Science (General). --- Business management --- management --- Management --- Technological innovations --- Knowledge management --- Management Management --- Changement Verandering --- #KVHB:Management --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- kenniseconomie --- Managementmodellen --- Innovatie --- Trends --- Toekomstbeeldvorming --- Managementmodel --- Trend --- Toekomstvisie
Choose an application
"Conquer the most essential adaptation to the knowledge economy. The Fearless Organization : Creating Psychological Safety in the Workplace for Learning, Innovation, and Growth offers practical guidance for teams and organizations who are serious about success in the modern economy. With so much riding on innovation, creativity, and spark, it is essential to attract and retain quality talent--but what good does this talent do if no one is able to speak their mind? The traditional culture of "fitting in" and "going along" spells doom in the knowledge economy. Success requires a continuous influx of new ideas, new challenges, and critical thought, and the interpersonal climate must not suppress, silence, ridicule or intimidate. Not every idea is good, and yes there are stupid questions, and yes dissent can slow things down, but talking through these things is an essential part of the creative process. People must be allowed to voice half-finished thoughts, ask questions from left field, and brainstorm out loud; it creates a culture in which a minor flub or momentary lapse is no big deal, and where actual mistakes are owned and corrected, and where the next left-field idea could be the next big thing. This book explores this culture of psychological safety, and provides a blueprint for bringing it to life. The road is sometimes bumpy, but succinct and informative scenario-based explanations provide a clear path forward to constant learning and healthy innovation."--
Organizational behavior. --- Organizational learning --- Psychology, Industrial. --- Corporate culture. --- Business psychology --- Industrial psychology --- Psychotechnics --- Industrial engineering --- Personnel management --- Psychology, Applied --- Industrial psychologists --- Learning organizations --- Learning --- Communities of practice --- Knowledge management --- Behavior in organizations --- Management --- Organization --- Psychology, Industrial --- Social psychology --- Culture, Corporate --- Institutional culture --- Organizational culture --- Corporations --- Organizational behavior --- Business anthropology --- Psychological aspects. --- Sociological aspects --- E-books --- Psychological aspects
Choose an application
Kinderen hebben straks allemaal een elektronisch kinddossier, dementerende ouderen worden steeds vaker met hulp van camera's en sensoren gecontroleerd. Voetbalsupporters zijn allang gewend aan elektronische controle...In dit boek geen betogen van technofoben of technogoeroe?s, maar antwoorden op de vraag hoe de immigrant, de verdachte, de voetbalsupporter, de zwangere vrouw, het kind of de oudere nieuwe technologietoepassingen ervaren. En hoe die hun leven veranderen. Wetenschappers en journalisten verkennen hoe nieuwe informatietechnologieën oude zekerheden op lossen schroeven zetten. Kan de oudere met thuistechnologie straks nog over zijn eigen leven beschikken, bepalen wanneer hij of zij eet of naar buiten gaat? Bepaalt ?het systeem? straks of er actie wordt ondernomen bij een beschadigd kind en moet je als ouder verantwoording afleggen waarom je erop gokte dat je kind geen erfelijke ziekte zou krijgen? Wie voelt zich verantwoordelijk voor een jongeren in de gedigitaliseerde jeugdzorg als "het systeem" bepaalt of er wel of geen actie wordt ondernomen?
#SBIB:309H103 --- #SBIB:309H1713 --- #SBIB:316.7C121 --- Beroepsethiek --- Computers --- Informatiesamenleving --- Privacy --- 008 --- 304 --- 316 --- 6 --- Technologie en maatschappij --- ICT --- S20080733.JPG --- technologie --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Cultuursociologie: gedragspatronen, levensstijl --- 67 --- IT --- Maatschappij --- Veranderingsproces --- Sociologie --- Samenleving --- Nederland --- ICT en maatschappij. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Technologie en maatschappij. --- Onderwijstechnologie. --- Sociology of culture --- Social change --- Sociology of knowledge --- technologische innovatie --- informatiemaatschappij --- maatschappelijke ontwikkelingen --- informatietechnologie
Choose an application
Executives today recognize that their firms face a wave of retirements over the next decade as the baby boomers hit retirement age. At the other end of the talent pipeline, the younger workforce is developing a different set of values and expectations, which creates new recruiting and employee retention issues. The evolution from an older, traditional, highly-experienced workforce to a younger, more mobile, employee base poses significant challenges, particularly when considered in the context of the long-term orientation towards downsizing and cost cutting. This is a solution-oriented book to address one of the most pressing management problems of the coming years: How do organizations transfer the critical expertise and experience of their employees before that knowledge walks out the door? It begins by outlining the broad issues and providing tools for developing a knowledge-retention strategy and function. It then goes on to outline best practices for retaining knowledge, including knowledge transfer practices, using technology to enable knowledge retention, retaining older workers and retirees, and outsourcing lost capabilities.
Personnel management --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 311.94 --- 332.86 --- 332.70 --- #SBIB:316.334.2A343 --- #SBIB:316.334.2A553 --- 658.01 --- 330.188.0 --- 331.3 --- 331.36 --- 331.6 --- Verenigde Staten van Amerika --- Age Leeftijd --- Cadre du personnel Personeelskader --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Verdeling van de bevolking naar leeftijd. Veroudering van de bevolking. --- Beroepsvorming en -keuze. Kredieturen. --- Geschoolde en ongeschoolde arbeid: algemeen. --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: positie van jongeren en ouderen op de arbeidsmarkt --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer --- Sociologie van de arbeid --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- Uitstroom. Retentiemanagement --- Arbeidsmarkt --- Organizational learning. --- Knowledge management. --- Older people --- Middle-aged persons --- Apprentissage organisationnel --- Gestion des connaissances --- Personnes âgées --- Employment --- Travail --- Knowledge management --- Organizational learning --- Learning organizations --- Learning --- Communities of practice --- Management of knowledge assets --- Management --- Information technology --- Intellectual capital --- Verdeling van de bevolking naar leeftijd. Veroudering van de bevolking --- Geschoolde en ongeschoolde arbeid: algemeen --- Beroepsvorming en -keuze. Kredieturen --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Business & economics --- Social science --- Self-help
Choose an application
Ben je regelmatig je sleutels of je bril kwijt? Vergeet je vaak je wachtwoorden? Zijn er veel zaken die je zou willen doen, maar waar je de tijd niet voor kunt vinden? Niet vreemd, gezien de stortvloed aan informatie waaronder we elke dag bedolven worden. Tegelijkertijd wordt er wel van ons verwacht dat we over allerlei aspecten van ons leven vaker en sneller dan ooit tevoren beslissingen nemen.In Een opgeruimde geest laat Daniel Levitin aan de hand van de laatste inzichten uit de breinwetenschap zien waarom we soms het overzicht verliezen. Zo legt hij uit waarom e-mail zo verslavend is, waarom multitasken nooit een goed idee is en waarom succesvolle mensen altijd een rommella in hun keuken hebben. Hij geeft talloze nuttige, praktische tips die je helpen op eenvoudige wijze de controle terug te krijgen over je leven.Btron : http://www.businesscontact.nl
Cognitive psychology --- Distraction (Psychology) --- Attention --- Time management --- BPB1503 --- 520.7 --- tijdsmanagement --- multitasken --- Gestion des connaissances --- Psychologie --- automatisering en maatschappij --- Kennisbeheer --- Brein --- Hersenen --- Informatiemaatschappij --- Informatieverwerking --- Geheugen --- psychológia --- psihologie --- psiholoģija --- psühholoogia --- psychologia --- psykologia --- psichologija --- psikologji --- psicología --- психологија --- síceolaíocht --- pszichológia --- psykologi --- psikoloġija --- ψυχολογία --- psychology --- psicologia --- psihologija --- psychologie --- психология --- psikofiziologji --- psicología de la educación --- lapsipsykologia --- κοινωνική ψυχολογία --- prison psychology --- психопатологија --- παιδοψυχολογία --- sociální psychologie --- börtönpszichológia --- psicología social --- psychopatologie --- vězeňská psychologie --- gyermeklélektan --- kalėjimo psichologija --- inlärningspsykologi --- Kinderpsychologie --- sosiaalipsykologia --- child psychology --- neveléspszichológia --- psicologia social --- psychologické poradenství --- social psychology --- lélektan --- uddannelsespsykologi --- socialpsykologi --- psühhofüsioloogia --- gevangenispsychologie --- udvikling af personligheden --- vankilapsykologia --- psicofisiologia --- psychophysiologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- Gefängnispsychologie --- Psychophysiologie --- švietimo psichologija --- bērnu psiholoģija --- psychologie de l'enfant --- sociálna psychológia --- koulutuspsykologia --- zatvorska psihologija --- Sozialpsychologie --- psicologia sociale --- ψυχοφυσιολογία --- børnepsykologi --- psihofizioloģija --- socialinė psichologija --- lapsepsühholoogia --- skolpsykologi --- psihologia deținuților --- psicologia infantile --- ψυχολογία της εκπαίδευσης --- sociālā psiholoģija --- psykologi i kriminalvården --- psychologie de l'éducation --- psicología de prisiones --- psychophysiology --- psikologji sociale --- szociálpszichológia --- psykofysiologia --- socijalna psihologija --- psikologjia në burg --- ieslodzīto psiholoģija --- etologie --- pszichofiziológia --- hariduspsühholoogia --- detská psychológia --- pedagoģiskā psiholoģija --- psychologie carcérale --- psicologia infantil --- Schulpsychologie --- sotsiaalpsühholoogia --- sociale psychologie --- dětská psychologie --- психологија на личноста --- barnpsykologi --- psicologia da educação --- psykofysiologi --- psicofisiología --- psychologie sociale --- psicología infantil --- educational psychology --- psichofiziologija --- psicologia carceraria --- psychofysiologie --- σωφρονιστική ψυχολογία --- psikologji e fëmijës --- psihologie socială --- psihologia copilului --- vaiko psichologija --- dječja psihologija --- psihologija obrazovanja --- vanglapsühholoogia --- psikologji edukative --- psicologia dell'educazione --- väzenská psychológia --- riadenie vedomostí --- διαχείριση των γνώσεων --- upravljanje znanjem --- управљање знањем --- Wissensmanagement --- gestione delle conoscenze --- управување на знаењето --- immaniġġjar tal-għarfien --- upravljanje znanja --- gestión de conocimientos --- zarządzanie wiedzą --- videnhåndtering --- tudásmenedzsment --- žinių valdymas --- menaxhim i dijeve --- kennisbeheer --- kunskapshantering --- zināšanu pārvaldība --- knowledge management --- gestão dos conhecimentos --- znalostní management --- tietämyksen hallinta --- managementul cunostințelor --- teadmusjuhtimine --- управление на знанието --- tudás tőkésítése --- kapitalizim i dijes --- подобрување на знаењето --- unapređenje znanja --- udbredelse af knowhow --- tietämyksen hyödyntäminen --- μεταλαμπάδευση γνώσεων --- pořádání znalostí --- transmiterea cunoștințelor --- naudojimasis žiniomis --- transmission des savoirs --- videndeling --- κεφαλαιοποίηση των γνώσεων --- μετάδοση τεχνογνωσίας --- kunskapsöverföring --- transmission des savoir-faire --- zināšanu kapitalizācija --- capitalização dos conhecimentos --- management znalostí --- kunskapsspridning --- διάδοση τεγχνογνωσίας --- håndtering af viden --- capitalizzazione delle conoscenze --- kennisoverdracht --- capitalising on knowledge --- teadmiste kapitaliseerimine --- capitalisation des connaissances --- Knowledge management --- kapitaliziranje znanja --- μετάδοση των γνώσεων --- nyttiggørelse af viden --- zināšanu uzlabošana --- trasmissione del sapere --- transmisión de conocimientos --- transmissão dos conhecimentos --- унапредување на знаењето --- transmisión de know-how --- trasmissione del know-how --- överföring av know-how --- пренесување на знаењето --- transmissão de saber-fazer --- žinių gausinimas --- taitotiedon siirtäminen --- capitalizarea cunoștințelor --- употреба на знаењето --- enhancement of knowledge --- përforcim i dijeve --- capitalización de conocimientos --- teadmiste suurendamine --- Geheugen (psychologie) --- bainistíocht eolais
Choose an application
I: Kennismanagement:wat en waarom? - II: Kennis over kennis - III: Nieuw! Collectieve kennispraktijken - IV: Verbeterd! Individueel competentiemanagement - V: Verbeteren van kennisintensief werk - VI: Strategisch kennismanagement
kennismanagement --- competentiemanagement --- Organization theory --- Theory of knowledge --- HRM (human resource management) --- Kennismanagement --- Management --- Informatiemanagement --- Personeelsmanagement --- 098 Bedrijfskunde --- #KVHB:Kennismanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Connaissances générales Algemene kennis --- Formation Opleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Information (gestion) Informatie (management) --- Réseaux Netwerken --- 65.012.4 --- bedrijven, management --- competenties --- human resources management --- personeelsbeleid --- 65.019 kennismanagement --- 65 management --- 001.9 informatiebeheer --- 331.1 --- 331.3 --- competentieontwikkeling --- lerende organisatie --- opleiding in organisaties --- Management strategie organisatie kennis leren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Organisatie van de arbeid --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- 658.37 --- 658.3 --- Monograph
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|