Narrow your search

Library

DB (2)

EHC (2)

FARO (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KDG (1)

UCLL (1)

UGent (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2014 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Free ride : how digital parasites are destroying the culture business, and how the culture business can fight back
Author:
ISBN: 9780385533768 Year: 2011 Publisher: New York, N.Y. Doubleday

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A report on how the Internet is significantly compromising the newspaper, music, and film industries offers advice to media industry insiders on how to use innovative solutions to reclaim profits.


Book
Cultuur is beleven
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789401416757 9401416753 Year: 2014 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Beleving' en 'authenticiteit' zijn de modewoorden in de hedendaagse economie. Ook in de culturele wereld hebben deze begrippen hun intrede gedaan. Directeurs, managers en curatoren streven er meer dan ooit naar een verruimende ervaring te creëren voor hun publiek.Cultuur is beleven bestudeert de belevingseconomie in de culturele sector aan de hand van hedendaagse theorie en Vlaamse en Nederlandse praktijkvoorbeelden. 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn immers geen neutrale begrippen. Zo kunnen we ons afvragen in welke mate we authenticiteit kunnen ensceneren. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre beleving wezenlijk bijdraagt tot de culturele participatie en competentie van het publiek. Hoe gaan we om met de schijnbare contradicties die deze begrippen bevatten en hoe kunnen we beleving en authenticiteit waardevol maken? Het antwoord lezen we in dit boek. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by