Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Steeds meer organisaties en lokale besturen omarmen intervisie als belangrijke leer- en werkvorm voor professionele werkers. Leden van het managementteam, andere leidinggevenden, mw'ers, verpleegkundigen, kwaliteitscoördinatoren, stafmedewerkers en anderen nemen geregeld de tijd voor reflectie op hun eigen professioneel handelen. Ook wordt de methode vaker toegepast als onderdeel binnen een traject voor management- en leiderschapsontwikkeling.Intervisie is een vorm van deskundigheidsbevordering waarbij medewerkers een beroep doen op collegas om mee te denken over persoons- en functiegebonden vraagstukken en knelpunten uit de eigen werksituatie. Er wordt met andere woorden geleerd van ervaringen. Veel diensten en teams beschikken immers over een reservoir van niet gearchiveerde en dus ook niet gebruikte ervaringskennis, of 'knowhow'. Intervisie maakt het precies mogelijk die onaangeboorde ervaringswijsheid te ontsluiten en vruchtbaar te maken.De auteur zoomt eerst in op de relatie tussen leren en reflecteren en de intervisie als reflectieve leervorm. Vervolgens besteedt hij aandacht aan aanverwante werk- en leervormen, zoals coaching, supervisie, werkoverleg, e.a. Daarna biedt hij een basisconcept en grondstructuur aan voor het intervisieleren en leest u welke stappen deel uitmaken van een begeleid traject. In het laatste hoofdstuk gaat de auteur in op de thema's vervolmaking en meesterschap: wat verstaan we onder deskundigheid, vakmanschap, adequaat professioneel gedrag, professionaliteit. Hij sluit af met enkele aanbevelingen hoe u op weg kunt gaan naar het bereiken van 'meesterschap'
Business management --- Didactic strategies --- Personnel management --- #SBIB:35H511 --- Organisatieleer --- Kwaliteitzorg --- Professionalisering --- Non-profit organisaties --- Intervisie --- Inte --- Reflectie - Reflecteren --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Kwaliteitszorg --- Reflectie --- Coaching --- Supervisie --- Werkoverleg --- Knowledge management --- Data processing --- Management --- Communication in management --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Inte. --- Intervisie. --- Kwaliteitzorg. --- Non-profit organisaties. --- Organisatieleer. --- Professionalisering. --- Reflectie - Reflecteren. --- Kwaliteit van het openbaar bestuur.
Choose an application
'Werken in corporate communicatie is een topjob, maar het is niet voor iedereen. Het is heel intens. 24/7 en 360°. Je moet een beetje masochist zijn, gepassioneerd en een echte people lover. En hoewel ons werk niet altijd meetbaar of zichtbaar is, kun je moeilijk rond de impact van onze functie op een organisatie. Communicatie is hot. Iedereen communiceert. De interesse in het communicatievak is booming, ook in België. Iedereen is creator en fotograaf tegelijk. We denken te weten wat een communicatieprofessional doet. Maar is dat wel zo? In 'Het Communicatie DNA' neemt Korneel Warlop je bij de hand en legt op een beschrijvende manier stap voor stap uit wat zijn ervaringen zijn na meer dan tien jaar bij leidinggevende wereldbedrijven als AXA, AB InBev en Barry Callebaut Group te hebben gewerkt. Een boek vol tips en tricks aan huidige en toekomstige professionals met een passie voor communicatie.Met bijdragen van o.a. Baptiste van Outryve (Roompot), Debby Wilmsen (Tomorrowland), Laurent Winnock (bpost group), Cybelle-Royce Buyck (AB InBev), Bob Madou (Club Brugge), Christiaan Prins (Barry Callebaut Group), Frank Dereymaeker (De Tijd) en Erik Lenaers (Weber Shandwick)https://www.lannoo.be/nl/het-communicatie-dna
Communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Marketing --- Communicatiestrategieën --- Communicatietechnieken --- Communicatie. --- Corporate communicatie. --- 005.57 --- Applied marketing --- Mass communications --- huisstijl --- interne communicatie --- mediaplanning --- imago --- marketingcommunicatie --- Communicatietheorieën --- Communicatiemanagement --- Public relations --- Communicatiestrategie --- Communicatietechniek --- Communicatietheorie --- Financiewezen --- Strategisch management --- Bedrijfsimago --- Bedrijven --- Communication in management --- 316.77 --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|