Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
School management --- samenwerkingsverbanden --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- brede school --- gelijkekansenbeleid --- Flanders
Choose an application
onderwijssociologie --- Teaching --- jeugdbeleid --- brede school --- Netherlands --- 720 Onderwijs --- Brede school --- Nederland --- 458.1 --- Pedagogisch klimaat --- Organisatie - Management --- Samenwerking scholen - externe instellingen --- Onderwijsbeleid --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
De brede school is in Studulski's visie in eerste instantie gericht op het bestrijden van achterstanden en het bevorderen van ontwikkelingskansen. Voor hem houdt de brede school een visie op onderwijs en leren in. Met zijn boek heeft Studulski geprobeerd een onderwijskundige visie onder het bredeschoolconcept te leggen. Hoewel hij daar af en toe wel erg veel woorden voor nodig heeft, is hij daarin wel geslaagd. Prettig is dat hij de werkelijkheid daarbij niet uit het oog verliest.
School management --- Sociology of education --- brede school --- Netherlands --- Brede school ; Nederland --- 471.2 --- Basisonderwijs --- Brede school --- Nederland --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Sociologie van het onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- Verlengde schooldag
Choose an application
De brede school heeft tot doel om naast loutere kennisoverdracht allerlei nevendiensten aan te bieden, gericht op de integrale ontwikkeling van leerlingen. Tegelijk wil men door dit stimulerend aanbod een krachtige leeromgeving creëren, die extra-kansen biedt aan achtergestelde groepen, en/of een zinvolle vrijetijdsbesteding aanbieden aan kinderen uit gezinnen waar beide ouders uit werken gaan.In dit onderzoek wordt vooreerst een literatuuroverzicht gegeven van de Brede School-beweging in Nederland en andere landen; vervolgens worden aanzetten in Vlaanderen in kaart gebracht, en worden enkele concepten uitgewerkt voor de structurele uitbouw van de Brede school in eigen land
jeugdwerk --- zorgverbreding --- Primary education --- brede school --- sportbeleid --- omgevingsproblematiek --- lager onderwijs --- kunstopvoeding --- welzijnsonderzoek --- onderwijsvoorrangsbeleid --- milieubeleid --- onderwijsvormen --- ontwikkeling van het kind --- kansarmoede --- sociale ontwikkeling --- gezondheidsvoorzieningen --- gelijkekansenbeleid --- ervaringsleren --- minderheden --- samenwerkingsverbanden --- deeltijds onderwijs --- vrijetijdsbesteding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- United States --- Sweden --- Flanders --- Denmark --- Netherlands --- 720 Onderwijs --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:044.HIVA --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- onderwijs --- Brede School --- schoolopbouwwerk --- Vlaanderen --- Nederland --- België --- didactiek --- onderwijsorganisatie --- 454.23 --- 472.2 --- 474.23 --- Brede school --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Onderwijs en maatschappij --- Samenwerking --- Schoolopbouwwerk --- Zorgverbreding --- arbeid --- gelijke kansenbeleid --- integratie --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsbeleid --- Multiculturaliteit --- Diversiteit --- Onderwijs --- Gelijke kansen --- Gelijke onderwijskansen --- Provincie West-Vlaanderen --- Kust --- Emigratie --- Multiculturalisme --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding). --- Primary education. --- brede school. --- deeltijds onderwijs. --- ervaringsleren. --- gelijkekansenbeleid. --- gezondheidsvoorzieningen. --- jeugdwerk. --- kansarmoede. --- kunstopvoeding. --- lager onderwijs. --- milieubeleid. --- minderheden. --- omgevingsproblematiek. --- onderwijsvoorrangsbeleid. --- onderwijsvormen. --- ontwikkeling van het kind. --- samenwerkingsverbanden. --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- sociale ontwikkeling. --- sportbeleid. --- vrijetijdsbesteding. --- welzijnsonderzoek. --- zorgverbreding. --- Denmark. --- Flanders. --- Netherlands. --- Sweden. --- United States. --- United States of America --- Public buildings --- architecture [discipline] --- schools [buildings] --- schoolhouses --- architectuur
Choose an application
Het Steunpunt Cultuur, Jeugd en Sport (2007-2011) verricht in opdracht van de Vlaamse Gemeenschap beleidsvoorbereidend en beleidsr elevant onderzoek. In deze uitgave worden resultaten van de 'Sport voor allen'- thema's toegelicht, met name over het opnemen van vrijwilligersfuncties in de sport, over socio-economische aspecten in de sport en de sportparticipatie, alsook over laagdrempelige initiatieven ter promotie van de fysieke activiteit en de sport. We denken hierbij aan bijzondere methodieken voor de begeleiding van kansarme jongeren, aan de 10.000-stappen regel om volwassenen fysiek actiever te laten zijn en aan initiatieven om kinderen in een schoolse context (Brede School) meer fysiek actievere prikkels te kunnen aanbieden. (Bron: covertekst)
Sportbeleid --- Vlaanderen. --- Age group sociology --- sport --- Sociology of sport --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Social policy --- Flanders --- Youth with social disabilities --- Flanders (Belgium) --- Sports --- Belgium --- Sociological aspects --- Moral and ethical aspects --- Academic collection --- 617.12 --- Vlaanderen --- kwetsbare jongeren --- vrijwilligerswerk --- 796 --- Brede school --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Promotie --- Sport --- Vrijwilligerswerk --- 111743.jpg --- Sport ; Vlaanderen --- 616.5 --- laagdrempelig sporten --- sportpromotie --- Sport; politiek, wetgeving en organisatie --- Actieve levensstijl --- Jeugd --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Jongere
Choose an application
Hoe gaan kinderen om met de organisatie van hun dagelijkse tijd? Wat betekenen 'gezinstijd' en 'vrije tijd' voor hen en hoe geven ze er zelf mee vorm aan?
culturele antropologie --- Age group sociology --- jongerencultuur --- vrijetijdsbesteding --- tijdsbegrip --- onderwijs --- jeugd --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of leisure --- Kinderen --- Tijdsbeleving --- Vrijetijdsbesteding --- Brede school --- Dagelijks leven --- Gezinnen --- Sportclubs --- Kampen --- Betrokkenheid ouders-kind --- Autonomie --- Speelpleinwerking --- Buitenschoolse opvang --- Hobby's --- 664.1 Gezin --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- Vrijetijdsbesteding ; kinderen --- Tijdsbesteding ; kinderen --- sociologie van de vrije tijd --- 379 --- Kind --- Recreatie --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ouderenzorg --- Sportclub --- Kamp --- Ouderbetrokkenheid --- Hobby --- Age group sociology. --- Sociology of leisure. --- Sociology of the family. Sociology of sexuality. --- culturele antropologie. --- jeugd. --- jongerencultuur. --- onderwijs. --- tijdsbegrip. --- vrijetijdsbesteding.
Choose an application
In het Belgische onderwijs, aan beide kanten van de taalgrens, groeit de bekommernis om de hardnekkige sociale ongelijkheid die in het systeem ingebakken zit: keer op keer wijzen internationale vergelijkingen op een grote kloof in vaardigheden tussen leerlingen uit sociaal sterkere en zwakkere milieus. Er is al heel wat geweten over de oorzaken van deze kwaal; het komt er nu op aan om ze met vereende krachten aan te pakken. Dit boek beschrijft een brede waaier van concrete strategieën, zowel in de klas als op school- en systeemniveau. Zestien invalshoeken worden toegelicht, elk in een apart hoofdstuk. Ze behandelen vragen zoals: Welke randvoorwaarden moeten gecreëerd worden om de ongelijke beginsituatie te compenseren? Hoe kan de segregatie in het Belgische onderwijs worden tegen gegaan? Op welke manier kunnen de ouders en de medeleerlingen sterker betrokken worden in het proces? Welke pedagogische innovaties kunnen de prestatiekloof helpen verkleinen? Op welke manier kunnen meer kinderen zich goed voelen op school? Telkens zijn de analyses aangevuld met boeiende praktijkreportages. De 16 sporen willen handvatten aanreiken om concreet aan de slag te gaan en de sociale ongelijkheid stap voor stap weg te werken
#SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O240 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- #SBIB:316.334.1O340 --- Academic collection --- 732 Onderwijsparticipatie --- gelijke onderwijskansen (GOK) --- #KVHB:Gelijke kansen --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- #KVHB:Intercultureel onderwijs --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- GOK --- differentiatie --- gelijke onderwijskansen --- inclusief onderwijs --- intercultureel onderwijs --- 451.2 --- België --- gelijke kansenbeleid --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- 450.42 --- Brede school --- Deeltijds leren --- Democratisering --- Differentiatie --- Discriminatie --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Inclusief onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvoorrangsbeleid --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolverlaters --- Sociale ongelijkheid --- Verbondenheid --- basisonderwijs --- diversiteit --- ervaringsgericht onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- lerarenopleiding --- onderwijsvernieuwing --- schoolcultuur --- schoolmoeheid --- secundair onderwijs --- sociale uitsluiting --- 454.23 --- Buitengewoon onderwijs --- Curriculum --- Deeltijds werken-onderwijs --- Diversiteit --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- Gelijke onderwijskansen --- Kinderopvang --- Leerling-participatie --- Leerling-rechtspositie --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Onderwijs en sociaal milieu --- Onderwijskansen --- Onderwijssociologie --- Ouders --- Schoolkeuze --- Schoolklimaat --- Schoolmoeheid --- Schoolreglement --- Studiefinanciering --- Studiekeuze (beroepskeuze, studieadvies) --- Studiekeuze --- Taalvaardigheid --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- gelijke onderwijskansen (ler) --- gok (ler) --- schoolklimaat --- schoolreglement --- studiekeuze --- taalvaardigheid --- Armoede --- Basisonderwijs --- Kansarmen --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 37.014 --- 37.061 --- 371 --- 371.21 --- 376.7 --- 450.2 --- Deeltijds onderwijs --- Onderwijs : gelijke kansen --- Onderwijs en sociale ongelijkheid --- Onderwijs; Vlaanderen --- Ongelijkheden --- Rechten van de leerling --- Relatie ouder-school --- Schoolcultuur --- Uitsluiting --- Kansarme jeugd ; onderwijs --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Democratisering van, in en door onderwijs: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Didactische principes --- GOK. --- Algemeen. --- onderwijssociologie --- sociale ongelijkheid --- gelijkekansenbeleid --- Sociology of education --- School management --- Belgium --- DEELTIJDS LEREN -- 375 --- SCHOOLMOEHEID -- 375 --- Onderwijs ; België --- Sociale ongelijkheid ; onderwijs ; België --- Onderwijsvoorrangsbeleid ; Vlaanderen --- departement Lerarenopleiding 09 --- Armoedebeleid --- Kansarmoede --- Onderwijs --- Achterstelling --- 371.1 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderwijs ; België --- Sociale ongelijkheid ; onderwijs ; België
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|