Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Bitcoin is starting to come into its own as a digital currency, but the blockchain technology behind it could prove to be much more significant. This book takes you beyond the currency ("Blockchain 1.0") and smart contracts ("Blockchain 2.0") to demonstrate how the blockchain is in position to become the fifth disruptive computing paradigm after mainframes, PCs, the Internet, and mobile/social networking. Author Melanie Swan, Founder of the Institute for Blockchain Studies, explains that the blockchain is essentially a public ledger with potential as a worldwide, decentralized record for the registration, inventory, and transfer of all assets—not just finances, but property and intangible assets such as votes, software, health data, and ideas. Topics include: Concepts, features, and functionality of Bitcoin and the blockchain ; Using the blockchain for automated tracking of all digital endeavors ; Enabling censorship-resistant organizational models ; Creating a decentralized digital repository to verify identity ; Possibility of cheaper, more efficient services traditionally provided by nations ; Blockchain for science: making better use of the data-mining network ; Personal health record storage, including access to one’s own genomic data ; Open access academic publishing on the blockchain
Engineering sciences. Technology --- Money. Monetary policy --- Computer. Automation --- Electronic funds transfers --- Data encryption (Computer science) --- Electronic commerce --- Security measures --- Change cultuur verandering innovatie communicatie technologie blockchain bitcoin crowdfunding Infotech --- Electronic commerce. --- #SBIB:33H041 --- #SBIB:33H15 --- #SBIB:316.334.2A27 --- Cybercommerce --- E-business --- E-commerce --- E-tailing --- eBusiness --- eCommerce --- Electronic business --- Internet commerce --- Internet retailing --- Online commerce --- Web retailing --- Commerce --- Information superhighway --- Data encoding (Computer science) --- Encryption of data (Computer science) --- Computer security --- Cryptography --- Security measures. --- Economische ontwikkelingen en bewegingen --- Economie: geld en krediet --- Ontwikkeling van de industriële structuur: innovatie --- Blockchains (Databases). --- Data encryption (Computer science). --- Blockchains (Databases) --- Banque électronique --- Blockchains --- Chiffrement (informatique) --- Commerce électronique --- Mesures de sûreté --- Blockchains. --- Commerce électronique. --- Mesures de sûreté. --- Electronic funds transfers - Security measures --- Banque électronique --- Commerce électronique. --- Mesures de sûreté.
Choose an application
Waarom klikt het zo tussen jongeren en sociale media? Welke kansen bieden sociale media hen en met welke risico's krijgen ze te maken? Wat kun je doen om jongeren hierbij zo goed mogelijk te begeleiden?... Heel wat ouders, leraren, jeugdwerkers en andere begeleiders van jongeren stellen zich deze vragen.Dit werk gaat in op de unieke kansen die sociale media aan jongeren bieden op persoonlijk en sociaal vlak. Zo kunnen sociale media een rol spelen in de ontwikkeling van vriendschaps- en liefdesrelaties. Jammer genoeg kan het soms ook fout lopen. Jongeren kunnen geconfronteerd worden met cyberpesten of grooming. Intieme berichten, zoals sexting, kunnen misbruikt worden. Deze en andere risico's komen aan bod, om ze beter te begrijpen en jongeren te begeleiden om hiermee om te gaan.'Mediawijs online' focust ook op hoe men jongeren bewust kan maken van hun digitale voetafdruk om hun onlinereputatie en privacy te beschermen. De gids werd opgesteld in samenwerking met leraren en praktijkdeskundigen uit talrijke organisaties die dagelijks beroepsmatig geconfronteerd worden met e-safetyproblemen. Hierdoor komen bij ieder thema ook praktijkgerichte tips aan bod om kansen en problemen te herkennen, bespreekbaar te maken en jongeren bij te staan met advies.www.lannoocampus.be
Sociale media --- Jongeren. --- #SBIB:309H401 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H103 --- 528.51 --- sociale media --- internet --- cyberpesten --- gaming --- communicatie --- 433.5 --- voorlichting --- preventie --- 454.52 --- Cyberpesten --- Internet --- Sociale netwerken --- 004.738 --- Pesten --- Gamen --- Preventie --- Internet; gebruik door kinderen --- Mediawijsheid --- 371.39 --- 193 Kinderrechten en Media --- Publieksgroepen in de verschillende media (pers, omroep, film, boekenindustrie, ...): gebruikersgroepen, gebruikersonderzoek --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- sociale netwerken --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- Educational sciences --- mediawijsheid --- Social media --- Social media and teenagers --- Online social networks --- Social aspects --- Security measures --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogiek --- Computerarchitectuur. Operating systems --- Media --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- PXL-Education 2014 --- sociale psychologie --- begeleiding --- jongeren --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Mediaopvoeding --- Privacy --- Veiligheid --- Informatievaardigheden --- Kinderen en jeugd --- Seksualiteit --- Reputaties --- Profiel en imago --- Misbruiken --- Jeugd --- 371.300 --- Thuis --- Kind --- Reputatie --- Profiel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Imago --- Misbruik --- jeugd --- Jongere --- computerondersteund onderwijs --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|