Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Project management --- 658.404 --- ICT-tools : Software --- Industrial project management --- Management --- Outils ICT : Software --- Business management
Choose an application
Dit boek gaat over de nodige voorbereiding om een IT-project tot een goed einde te brengen. Teveel IT-projecten eindigen immers in mineur. De oorzaak ligt grotendeels bij de onvoorzichtige of onzorgvuldige voorbereiding. Dit kan vermeden worden en in dit boek vertellen we hoe. Elke organisatie, zowel in bedrijfsleven als overheid, is gebaat bij dit boek. Het boek beantwoordt een aantal prangende vragen zoals: Waarom kosten IT-projecten zoveel geld? Hoe komt het toch dat zoveel IT-projecten mislukken? Waaraan herken je een goed IT-project? Welke universele IT-bouwstenen zijn er? Hoe verhoudt een IT-project zicht tot de specifieke bedrijfsorganisatie? ... Dit boek bevat een handig stappenplan dat meteen kan gehanteerd worden bij de start van elk IT-project, voor wie niet veel tijd heeft maar snel aan de slag wil. Maar dit boek laat u ook verdiepen in fundamentele aspecten waar in het stappenplan naar verwezen wordt. Het zou van méér dan goede wil getuigen dat de leidinggevende samen met de IT?ers dit boek leest. Het signaal dat hiermee wordt gegeven, zal zijn uitwerking in de coulissen niet missen. Daar zijn de auteurs van dit boek van overtuigd. Deze publicatie is een kennismaking tussen twee werelden: de wereld van het management en de wereld van de IT. We hopen een bijdrage te kunnen leveren aan de versmelting van beide. Bron : http://www.politeia.be
Informatie --- Informatiemanagement --- Projectmanagement --- Projet (management) Project (management) --- Informatique Informatica --- Changement Verandering --- Digital Digitaal --- Business management --- Computer. Automation
Choose an application
Proceskunde, een pleidooi voor werken met aandacht gaat over de ongrijpbare kant van samenwerken, organiseren en ontwikkelen. Proceskunde levert geen tien stappen naar succes, of een plan dat we maken als leidinggevende, professional of in ons persoonlijk leven. De auteurs reiken een zienswijze aan die recht doet aan de dynamiek tussen mensen, datgene wat zich in het proces voltrekt. Deze zienswijze noemen zij het proceskundig perspectief. Het is een pleidooi voor werken met aandacht, in plaats van grijpen naar een oplossing of aanpak. 1 Waarom een pleidooi voor aandacht - 2. Wat is "proces" ? - 3. Geheimen ontrafelen : vijf dimensies - 4. Aandacht - 5. Waarnemen van het onzichtbare ? - 6. Een aandachtig gesprek - 7. Beïnvloeden en interveniëren - Samenvattend beeld : de gelaagdheid van processen - Literatuur
Management (niet-HRM) : Project management --- Management (non GRH) : Gestion de projets --- Business management --- procesmanagement (economie) --- coaching --- leidinggeven --- Aandacht --- Processen --- Projectmanagement
Choose an application
Waarde creëren doe je vandaag niet meer alleen, maar samen met je stakeholders. Die stakeholders bevinden zich niet alleen binnen je organisatie maar ook buiten je muren. Het is maar door te luisteren naar de uitdagingen in je zakelijke omgeving dat je wendbaar genoeg blijft om in te spelen op snelle verandering. En deze omgeving, leer je het beste kennen door er in dialoog mee te gaan. Het boek beschrijft hoe je bijkomende waarde kan creëren voor jezelf en je stakeholders; hoe je naar interne en externe behoeftes moet luisteren en daar gepast op kan inspelen
Business management --- management --- Strategisch management --- Management --- Project management --- Case studies --- Customer relations --- Legislation --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Research 2013 --- bedrijfscultuur --- Stakeholders --- Waardecreatie --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren agile agility --- Stakeholder --- Kostenbeheersing
Choose an application
. 1. Het begrip interim-management. 2. De economie van het interim-management. 3. De interim-manager als centrale figuur. 4. De bureaus gespecialiseerd in interim-management. 5. De klant
Interim-management. --- Personnel management --- interim management --- HRM (human resource management) --- projectmanagement --- competentiemanagement --- arbeidstevredenheid --- #SBIB:024.IO --- #SBIB:316.334.2A553 --- Managers Managers --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Crise Crisis --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Coaching Coaching --- Management Management --- Projet (management) Project (management) --- bedrijven, management --- competenties --- human resources management --- managementvaardigheden --- personeelswerving --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Interimmanagement --- Management --- Personeelsmanagement --- Sociaal kapitaal --- Competentiemanagement --- Human resources
Choose an application
INHOUD : 1 : Projectmanagement introduceren als managementdiscipline - 2 : Hoe kan HRM bijdragen tot de ontwikkeling van projectmanagement tot een kerncompetentie? - 3 : Enkele methodes die de slaagkansen van een HR-veranderingsproject verhogen - IV : Praktijkgetuigenis
veranderingsmanagement --- projectmanagement --- Organization theory --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Management Management --- Equipe Team --- Changement Verandering --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Projet (management) Project (management) --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- 658.310 --- competenties --- human resources management --- leiding geven --- managementvaardigheden --- organisatieleer --- Personeelsbeheer en administratie --- Projectmanagement --- Management --- Personeelsmanagement
Choose an application
Projectmanagement. --- projectplanning --- portfolio's --- Organization theory --- Personnel management --- projectmanagement --- Portfoliomanagement --- Projectmanagement --- Management --- Bedrijfsstrategieën --- Personeelsmanagement --- Projet (management) Project (management) --- 65.012.4 --- 658.017 --- Managementvaardigheden --- bedrijfsstrategie --- human resources management --- leiding geven --- managementvaardigheden --- organisatieleer --- S2006713.JPG --- management --- management - leidinggeven (zie ook 361.012) --- Bedrijfsstrategie
Choose an application
Het organiseren van evenementen is een complexe gebeurtenis, die een methodische en gecoördineerde aanpak vergt. Een veelzijdige, liefst beroepsmatige ervaring is noodzakelijk om de vele valkuilen te vermijden die het succes bedreigen van een belangrijk evenement. Het gebeuren vormt dan ook een vruchtbare basis voor het aanleren en uittesten van projectmanagement in een concrete, pragmatische context. In het eerste deel wordt methodisch en stap voor stap onderzocht hoe een project totstandkomt en in alle aspecten gerealiseerd wordt; in de marge van de probleemstelling worden telkens de nodige managementinstrumenten aangereikt. Het geheel wordt aangevuld met checklists, stappenplannen, standaardformulieren, modelcontracten. Het boek heeft veel weg van het van stap tot stap-concept: een werkboek voor specialisten (niet voor beginnende evenementenorganisatoren!) en het vormt voor hen dan ook een goede leidraad
Business management --- projectmanagement --- evenementen marketing --- 658.8 --- Projet (management) Project (management) --- 659.5 --- evenementen --- management --- organiseren --- planning --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- events - evenementen --- Marketing --- Projectmanagement --- Evenementen --- Evenementenmarketing --- Evenementiële communicatie --- Management --- Projectwerking --- Methodologie --- Technieken --- Geldwezen --- Evenement --- Financiewezen
Choose an application
Praktisch projectmanagement 1 is een praktische leidraad voor het doelgericht opzetten en beheerst realiseren van allerlei typen projecten. De lezer vindt bruikbare handvatten en technieken die direct toepasbaar zijn bij projecten in de eigen organisatie. Methoden, technieken en vaardigheden voor succesvol projectmanagement komen daarbij aan bod. Praktisch projectmanagement 1 volgt de logische lijn van een project: van de voorbereiding tot en met de projectafsluiting. Het boek geeft antwoorden op vragen als: Wat zijn nu precies projecten? Hoe bereid ik een project voor? Hoe ga ik om met de opdrachtgever? Hoe manage ik de verwachtingen? Op welke wijze kan ik mijn project faseren? Hoe richt ik een project in? Hoe maak ik van een groep een projectteam? Hoe geef ik leiding aan de uitvoering? Wat moet ik doen om mijn project goed te beheersen? Hoe sluit ik een project op de juiste wijze af? In dit eerste deel ligt het accent op methoden en technieken en de cognitieve vaardigheden. Deze derde, herziene druk is bijgewerkt naar de nieuwste inzichten. Daarnaast zijn er veel handige tips aan toegevoegd om effectief om te gaan met valkuilen die u in de praktijk tegenkomt. Het vormt één geheel met het boek Praktisch projectmanagement 2. Daarin ligt de nadruk juist op de sociale vaardigheden van de projectmanager en zijn interactie met de omgeving.
managementvaardigheden --- projectmanagement --- Organization theory --- Projectmanagement --- Projet (management) Project (management) --- Management Management --- 65.01 --- evenementen --- management --- 366.44 --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- events --- cognitieve vaardigheden --- 650.1 )* MANAGEMENT --- projectwerk --- teambuilding --- teamwerking --- Management --- Managementvaardigheden --- Facility management --- managementvaardigheden (ler) --- organisatie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|