Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen worden vaak gepest op school. Dit roept heel wat vragen op bij ouders, leerkrachten en directies : "Hoe kunnen we pesten voorkomen? Hoe kunnen we de sfeer op school verbeteren?" De auteur willen het pesten op school bespreekbaar maken. Daarom hebben ze vanuit hun ervaring met deze problematiek en het preventiewerk dit boek samengesteld. Het is een preventiepakket voor leerkrachten van de derde graad van de basisschool en de eerste graad van het middelbaar onderwijs. In concrete stappen maken de auteurs duidelijk hoe men op elk niveau - het beleid, de school, de klas, - pesten kan voorkomen. Alle partijen worden hierbij betrokken : zowel de pestkoppen als hun slachtoffers, de meelopers, de leerkrachten, de directies en de ouders.
pesterijen op school --- preventie --- pesten --- 456.8 --- 467 --- pesten (ler) --- Pesten ; onderwijs --- Pesten ; preventie --- Pesten op school --- Pesten --- 454.9 --- 419.3 --- Preventie --- 371.21 --- 361.01 --- Vormingsgebieden --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- Social problems --- Educational psychology --- onderwijs --- Pesten ; leerlingen ; preventie --- 371.062 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:+107.22 --- 455.1 --- 478.9 --- Vredesopvoeding --- slachtoffers van pesten --- 371.062 Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Overige vormingsgebieden --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- Onderwijs --- Agressie
Choose an application
De viering van het 100-jarig bestaan van het Vliebergh-Senciecentrum van de K.U.Leuven, in 2007, biedt de gelegenheid om de oprichting, werking en betekenis van het oudste nascholingscentrum in Vlaanderen te belichten en ook te wijzen op de unieke samenwerking tussen de universiteit en het secundair onderwijs in Vlaanderen. De geschiedenis van de nascholing van de leraren wordt in het boek gesitueerd in relatie tot de ontwikkelingen in het secundair onderwijs alsook tegen de achtergrond van de opleiding en het statuut van de leraren secundair onderwijs. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- History of education and educational sciences --- lerarenberoep --- onderwijsgeschiedenis --- lerarenopleiding --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Academic collection --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- geschiedenis --- leraren --- onderwijs --- onderwijssysteem --- secundair onderwijs --- 450.7 --- 481.7 --- Leraren --- Nascholing --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 481.2 --- Aardrijkskunde --- Biologie --- Chemie --- Economie --- Frans --- Geschiedenis --- Godsdienst --- Grieks --- Latijn --- Leerkracht --- Lerarenopleiding --- Lichamelijke opvoeding --- Natuurkunde --- Natuurwetenschappen --- Wiskunde --- leraarsschap (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Secundair onderwijs ; belgië ; geschiedenis --- 073375.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Secundair onderwijs ; Vlaanderen --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Opleiding en bijscholing --- De leraar en zijn opleiding --- (zie ook: beroepseconomie) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Education [Secondary ] --- Flanders (Belgium) --- History --- Teachers --- Training of --- Continuing education --- In-service training --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Bijscholing --- Leraar --- Professionalisering --- Directie --- Emigratie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|