Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Museum en onderwijs : ervaringen en handreikingen voor museumbezoek door primair en voortgezet onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9053509313 Year: 1999 Volume: 8 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De gang naar het museum met schoolklassen is nooit echt van de grond gekomen. Er blijken allerlei beletselen te bestaan, zowel in het onderwijsveld als in de museumwereld. De Initiatiefgroep Musea en Onderwijs is opgericht door vertegenwoordigers van musea en onderwijsinstellingen. Zij wil onderwijskundige vernieuwingen en veranderde museologische inzichten aangrijpen om partijen nader tot elkaar te brengen. Dit boek laat zien wat beide partijen daar zelf aan kunnen doen. Nu brengen musea prachtige producten op de onderwijsmarkt die leerkrachten echter niet willen of kunnen gebruiken. Gaat de vraag van de school uit, dan bieden musea wel degelijk excellente leeromgevingen. Het organiseren van educatieve activiteiten vereist een specifieke aanpak. Het boek bevat dan ook een checklist met aandachtspunten voor de school/docent en een checklist voor musea om het onderwijs beter te bedienen. (Bron: www.garant.be)


Book
Basisschool in beweging
Author:
ISBN: 9065650695 Year: 1983 Publisher: Leuven Infodok

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen van de basisschoolleeftijd krijgen in de klas te weinig kansen om te bewegen, terwijl juist op deze leeftijd beweging essentieel is. De auteur toont aan dat kinderen niet hoeven te wachten op het speelkwartier en de les lichamelijke opvoeding om te mogen bewegen. Ook binnen de klas, binnen afzonderlijke vakken, maar nog beter binnen een project, kan heel wat bewogen worden. Dit uitgewerkt verslag, gedistilleerd uit twee projecten van respectievelijk 4 en 8 weken, bevat heel wat inhoudelijke motivatie én een massa praktijkmateriaal om dadelijk mee aan de slag te gaan.


Book
Het lekkerbekkenalfabet
Author:
ISBN: 9075905084 9080260614 Year: 1997 Publisher: Waasmunster Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

33 flexibele verhaallijnen als uitgangspunt voor eigen scenario's, met concrete tips om de pop als didactisch en motiverend middel te hanteren in klas en jeugdbeweging.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by