Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Music appreciation --- Music --- C3 --- geschiedenis --- illustraties (x) --- jeugdliteratuur --- klassieke muziek (x) --- musici (x) --- muziek --- muziekinstrumenten (x) --- popmuziek (x) --- 911 --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- Muziekgeschiedenis --- #gsdbM --- Criticism --- Analytical guides (Music) --- Appreciation of music --- Musical appreciation --- Musical analysis --- History and criticism --- Kunst en cultuur --- Muziekencyclopedieën --- Analysis, appreciation --- Analytical guides --- Appreciation --- Instruction and study --- music [performing arts] --- muziekgeschiedenis --- music [performing arts genre]
Choose an application
De gang naar het museum met schoolklassen is nooit echt van de grond gekomen. Er blijken allerlei beletselen te bestaan, zowel in het onderwijsveld als in de museumwereld. De Initiatiefgroep Musea en Onderwijs is opgericht door vertegenwoordigers van musea en onderwijsinstellingen. Zij wil onderwijskundige vernieuwingen en veranderde museologische inzichten aangrijpen om partijen nader tot elkaar te brengen. Dit boek laat zien wat beide partijen daar zelf aan kunnen doen. Nu brengen musea prachtige producten op de onderwijsmarkt die leerkrachten echter niet willen of kunnen gebruiken. Gaat de vraag van de school uit, dan bieden musea wel degelijk excellente leeromgevingen. Het organiseren van educatieve activiteiten vereist een specifieke aanpak. Het boek bevat dan ook een checklist met aandachtspunten voor de school/docent en een checklist voor musea om het onderwijs beter te bedienen. (Bron: www.garant.be)
museumeducatie --- Didactics of social education --- Didactics of the arts --- esthetica --- museumbezoek --- kunstopvoeding --- 069.01 --- 37.018.7 --- 371 --- #SMV:museum --- cultuur --- musea --- onderwijs --- wereldoriëntatie --- 373 --- 373.67 --- didactiek --- kunstonderwijs --- lerarenopleiding --- pedagogie --- redactie Initiatiefgroep Musea & Onderwijs & Frans Smolders --- vakdidactiek --- 458.9 --- Cultuur --- Educatie --- Musea --- Onderwijs --- 471.43 --- 476.1 --- 477 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Museumbezoek --- Wereldoriëntatie --- 120480.jpg --- museumbezoek: didactiek --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 37.018.7 Leren door practische ervaring --- Leren door practische ervaring --- 069.01 Museologie --- Museologie --- Overige bijzondere onderwerpen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten
Choose an application
Kinderen van de basisschoolleeftijd krijgen in de klas te weinig kansen om te bewegen, terwijl juist op deze leeftijd beweging essentieel is. De auteur toont aan dat kinderen niet hoeven te wachten op het speelkwartier en de les lichamelijke opvoeding om te mogen bewegen. Ook binnen de klas, binnen afzonderlijke vakken, maar nog beter binnen een project, kan heel wat bewogen worden. Dit uitgewerkt verslag, gedistilleerd uit twee projecten van respectievelijk 4 en 8 weken, bevat heel wat inhoudelijke motivatie én een massa praktijkmateriaal om dadelijk mee aan de slag te gaan.
373.3 --- #SMV:België --- #SMV:Nederland --- #SMV:algemeen sport --- #SMV:agogiek --- #SMV:000001 --- 373.3 <493> --- C6 --- bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- didactiek --- 477.8 --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- D071143.jpg --- 372.879.6 --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerkrachten en pedagogische studenten --- Bewegingsopvoeding --- Vakoverschrijdend werken --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N
Choose an application
33 flexibele verhaallijnen als uitgangspunt voor eigen scenario's, met concrete tips om de pop als didactisch en motiverend middel te hanteren in klas en jeugdbeweging.
Poppenkast. --- Kookboeken --- Voedingsleer. --- Kleuters. --- Dutch literature --- Theatrical science --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- poppenspel --- Didactics of primary education --- #PBIB:+110.59 --- 433.6 --- 794.31 --- MBE Magazijn beneden --- Poppenkast --- Poppenspel --- 792.9 --- poppenkastverhalen --- poppenspelen --- Poppenspel ; scenario's --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Andere --- Kind, spel en speelgoed --- kleuteronderwijs --- poppentheater --- poppenkast --- didactiek --- koken --- 478.4 --- 629.2 --- Aardappelen --- Basisonderwijs --- Chocolade --- Feesten --- Fruit --- Italië --- Kerstfeest --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Koken met kinderen --- Marokko --- Mexico --- Paasrecepten --- Paddenstoelen --- Recepten --- Rijst --- Vaderdag --- Voeding --- Gerechten --- Kinderkookboeken --- gerechten --- Gezondheidseducatie --- Algemene kookboeken --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- dramatische expressie --- 792.97 --- 477 --- Handboek/cursus --- Muzische Opvoeding --- poppenspel, poppenkast --- Poppenspelen --- Poppenkastspel --- Scenario's --- Koken --- Poppenkasten --- Kookboek --- Scenario ((film)) --- Groep --- Scenario (film) --- Orthopedagogics --- 881 --- kookboek voor kinderen --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|