Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Arnoud Raskin werkt met Mobile School al 15 jaar met straatkinderen in sloppenwijken over de hele wereld. Deze ervaring opende zijn ogen voor het enorme potentieel van deze kinderen en liet hem inzien dat de skills die zij iedere dag gebruiken om te overleven een waardevolle inspiratiebron kunnen zijn voor managers die hun onderneming in een concurrentiële omgeving staande moeten houden. Vanuit deze gedachte ontstond 'StreetwiZe': een bruikbaar model dat de inzichten en vaardigheden van de straat transfereert naar de ondernemingen van morgen. Leiders van de toekomst gaan uit van ieders individuele kracht, zij inspireren en ontwikkelen zo het talent van hun mensen.
Management. --- Competentiemanagement. --- management --- bedrijfsleer --- Organization theory --- straatkinderen --- levenslang leren --- Management strategie beleid wendbaarheid veerkracht --- Management --- Competentiemanagement --- Straatkinderen --- 65 management --- 658.01 ondernemerschap --- 658.3 persoonlijke ontwikkeling --- Management Management --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- PXL-Education 2014 --- onderwijs en maatschappij --- sociaal ondernemen --- Thuislozen --- Hulpverlening --- Kansarmoede --- Kansarmen --- Talentontwikkeling --- Jeugd --- Dak- en thuisloosheid --- Kansarme --- Jongere --- 431 --- kind en derde wereld --- competentiemanagement --- opleiding management --- formation management
Choose an application
De beleveniseconomie, die inmiddels een substantieel deel uitmaakt van onze economie, kan worden omschreven als alle productie en dienstverlening die gericht is op leniging van de emotionele behoeftes van mensen als groep of van de mens als individu. Tot nu toe werd de beleveniseconomie vooral gezien als iets wat uitmondde in een ongebreidelde fun industry, met behulp waarvan mensen uit alle macht proberen hun verveling te verdrijven. Susanne Piët gaat in dit boek verder en beschrijft de volgende fases in deze economie. Zij voorspelt onder meer een omslag in de tot nu toe algemeen gehuldigde aannames, met de consequenties en implicaties van de beleveniseconomie op langere termijn en op velerlei gebied: het belang van emoties en het idee van maakbaarheid (van ons geluk), trends op het gebied van marketing en productontwikkeling, de ontwikkeling van de beeldcultuur en van besef van goed en kwaad (normen en waarden), de kenmerken van de moderne held, het verlangen naar authenticiteit, de noodzaak van zin maken en zin geven. Al bij al levert dat een rijkgeschakeerd beeld op van de huidige en toekomstige westerse samenleving, in de traditie van Neil Postman, Rolf Jensen en Joseph Pine en James Gilmore.
Beleveniseconomie. --- Economie en bedrijf algemeen. --- Klantenbinding. --- Management --- Marketingmanagement. --- Klantenservice. --- Philosophy and psychology of culture --- Economic sociology --- Affective and dynamic functions --- Sociology of culture --- beleveniseconomie --- 159.942 --- 316.7 --- marketing --- emoties --- 338.48 --- consumentengedrag --- 159.93 --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- 159.942 Emoties algemeen --- Emoties algemeen --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- gevoelens --- Psychische functies --- Management strategie beleid change verandering --- 658.3 --- #KVHB:Beleveniseconomie --- #KVHB:Emoties --- #A0312A --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 159.947 --- Beleveniseconomie --- Emotionele intelligentie --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Economie --- Marketing --- Psychologie van de consument --- Verkoop --- Consumentengedrag --- Consumptiegedrag --- Vrijetijdsbesteding --- Trends --- 379.8 --- 379.8 Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Consumentenpsychologie --- Recreatie --- Trend --- Financiewezen
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|