Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Orthopedagogics --- #PEDA:TSCAT --- gezondheidszorg --- logopedie --- foniatrie --- Periodicals
Choose an application
37633 --- 37636 --- Gehoorgestoorden: onderwijs Doven: onderwijs. --- Logopedie Spraakgestoorden: onderwijs.
Choose an application
#BSCH: vak: Nederlands --- lezen --- logopedie --- therapiemateriaal --- lezen: handboek bijzonder lagere onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Beginnende lezers
Choose an application
In dit boek worden de gangbare theorieën over het stotteren en het behandelen van stotterende kinderen uiteengezet. Kernprobleem is een aanleg voor een slechte timing van de spreekbewegingen. Hoe deze aanleg zich kan ontwikkelen tot stotteren, wordt verduidelijkt met concrete voorbeelden. Besproken wordt hoe het kind kan gaan vechten, vluchten of bevriezen als reactie op timingsproblemen. De preventie krijgt aandacht in het hoofdstuk: 'Wat kunnen ouders doen?' In het gedeelte over behandeling wordt terecht de samenwerking tussen ouders en logopedist/stottertherapeut benadrukt. Tevens wordt inzichtelijk dat iedere situatie een eigen aanpak vraagt. De praktijkvoorbeelden zijn treffend. Beide auteurs zijn therapeut en putten uit hun dagelijkse praktijkervaring. De tekst is soms moeilijk door het gebruik van vaktermen; achterin het boek bevindt zich een verklarende begrippenlijst. Het boek is informatief voor ouders van kinderen tot twaalf jaar, voor leerkrachten en hulpverleners en geeft concrete adviezen. Deze herdruk is licht herzien en geactualiseerd; onder meer werden website-adressen toegevoegd.
Stotteren. --- Spraakstoornissen --- Kinderen. --- Stotteren --- Behandeling --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Logopedie --- #KVHB:Stotteren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Oorzaak --- Sport
Choose an application
37633 --- 37636 --- Gehoorgestoorden: onderwijs Doven: onderwijs. --- Logopedie Spraakgestoorden: onderwijs. --- Hill, Friedrich Moritz,
Choose an application
Bibliografieën --- Bibliographies --- Defective speech --- Disorders of speech --- Défauts d'élocution --- Lalopathie --- Logopedia --- Logopedie --- Logopédie --- Orthophonie --- Parole [Troubles de la ] --- Parole [Troubles de la ] -- Traitement --- Pathologie de la parole --- Pathologies de la parole --- Rééducation de la parole --- Rééducation logopédique --- Rééducation orthophonique --- Speech [Disorders of ] --- Speech correction --- Speech defects --- Speech disorders --- Speech disorders -- Treatment --- Speech pathology --- Speech therapy --- Spraakgebreken -- Behandeling --- Spraakstoornissen --- Spraakstoornissen -- Behandeling --- Traitement logopédique --- Traitement orthophonique --- Troubles de l'élocution --- Troubles de la parole --- Troubles de la parole -- Traitement --- Élocution [Défauts d' ] --- Élocution [Troubles de l' ] --- KVH-BOM --- #KVHB:Logopedie; catalogi --- KVH-BOM. --- KVHB:Logopedie; catalogi. --- Language [Troubles du] --- Studenten, veldwerkers binnen het orthopedagogisch veld
Choose an application
334-5290-1
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Phonetics --- Spraakstoornissen ; kinderen --- #KVHB:Fonologie --- #KVHB:Spraakstoornissen; kinderen --- spraakstoornissen --- kinderen --- fonologie --- Logopedie --- Orthophonie --- Spraakproblemen --- Kinderen --- Spraakprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
De semantiek is de wetenschappelijke studie van de betekenis van woorden en zinnen. Dit boek biedt een beknopt maar systematisch overzicht van de basisbegrippen die de taalkunde hanteert om die betekenis te beschrijven en te bestuderen. In het eerste deel komt de betekenisstructuur van woorden aan bod: uit welke bouwstenen bestaat de betekenis van een woord en hoe komt het dat één woord verschillende betekenissen kan hebben? In het tweede deel bestuderen we betekenisrelaties tussen woorden: hoe kunnen woorden eenzelfde of een tegenovergestelde betekenis hebben, en hoe horen woorden samen in netwerken van betekenis? In het derde deel analyseren we de betekenisstructuur van zinnen: hoe dragen de verschillende delen van de zin bij tot een betekenisvolle beschrijving van een stand van zaken? Het vierde deel, tot slot, betreft betekenisrelaties tussen zinnen: wanneer zijn zinsbetekenissen met elkaar compatibel of net niet? Dit boek veronderstelt geen taalkundige voorkennis en richt zich tot iedereen met een belangstelling voor woord- en zinsbetekenis, onder meer fi losofen en psychologen. Voor studenten taalkunde kan het fungeren als studiemateriaal bij een inleidende module Semantiek.
801.56 --- 801.56 Syntaxis. Semantiek --- Syntaxis. Semantiek --- Sémasiologie --- #KVHA:Semantiek --- semantiek --- Lexicology. Semantics --- Dutch language --- Academic collection --- #KVHA:Taalkunde --- logopedie --- taalkunde --- Semantiek. --- Semantics --- Sémantique --- Sémantique
Choose an application
Wablief kan ik al op zeven verschillende manieren zeggen. Dat komt omdat ik sinds begin 2010 in een mallemolen terechtgekomen ben die mijn leven sterk bepaald heeft. Ik verloor een groot deel van mijn gehoor, maar ook heel wat andere dingen. Mijn omgeving leeft mee, maar kan zich niet voorstellen wat de impact en de gevolgen van mijn genetische aandoening (Coch-gen - DFNA9) zijn. Ik word vaak geconfronteerd met domme vragen of opmerkingen, omdat je aan mij niet ziet hoe moeilijk het allemaal soms is. Daarom heb ik een getuigenis geschreven, in een poging mensen met gelijkaardige problemen een gevoel van (h)erkenning en hun omgeving meer inzicht te geven. Een fragment: Ondertussen ben ik een soort bionische vrouw geworden, met drie verschillende hoorapparaten op mijn hoofd, waaronder een cochleair implantaat (kortweg CI). Wanneer ik naar de kapper ga, maak ik daar vaak een grapje over. Bril af, hoorapparaten uit, CI afnemen: een bionische vrouw heeft wat werk voor de kapbeurt van start kan gaan(bron: https://www.sig-net.be/nl/publicaties/opnieuw-vogels-horen_154.aspx)
Cochlea --- Implants [Artificial ] --- Cochleaire implantaten --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- doofheid (themawoord fictie) --- personen met een auditieve beperking --- gehoorstoornissen --- Cochleair implantaat --- logopedie --- doofheid --- cochleaire implantaten
Choose an application
aald door M. DeBevoise
Language acquisition. --- Ontwikkelingspsychologie --- Cognitieve ontwikkeling. --- Psycholinguistics --- Language acquisition --- #KVHB:Taalontwikkeling --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language and languages --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Acquisition --- Taalverwerving --- Logopedie --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkelingsstoornis
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|