Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De emocode verwijst naar een "barcode" waarmee u toegang krijgt tot de consument. SusannePiët gaat o.m. in op het belang van het creëren van emotionele belevingen rondom producten en diensten.
Branding. --- Design. --- Experience economy. --- Identity. --- Applied marketing --- marketing --- Sociology --- Psychology --- trademarks --- 7.01 --- 659.1 --- Marketing ; communicatie ; emotieleer --- Beleveniseconomie ; identiteit ; vormgeving --- Merkenmaatschappij ; emotiemarkt ; sociale omvang --- Mediacultuur --- Management ; consumentisme --- Merken ; merkwaarde ; merk en ontwerp --- 658.89 --- 659.5 --- Beleveniseconomie --- Consumentengedrag --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Publiciteit. Reclame --- Marketing --- Merken --- Branding --- Psychologie van de consument --- Verkoop --- Identiteit --- Grafische vormgeving --- Sociale psychologie --- Trends --- Merk --- Consumentenpsychologie --- Trend --- Financiewezen --- consumentengedrag
Choose an application
De beleveniseconomie, die inmiddels een substantieel deel uitmaakt van onze economie, kan worden omschreven als alle productie en dienstverlening die gericht is op leniging van de emotionele behoeftes van mensen als groep of van de mens als individu. Tot nu toe werd de beleveniseconomie vooral gezien als iets wat uitmondde in een ongebreidelde fun industry, met behulp waarvan mensen uit alle macht proberen hun verveling te verdrijven. Susanne Piët gaat in dit boek verder en beschrijft de volgende fases in deze economie. Zij voorspelt onder meer een omslag in de tot nu toe algemeen gehuldigde aannames, met de consequenties en implicaties van de beleveniseconomie op langere termijn en op velerlei gebied: het belang van emoties en het idee van maakbaarheid (van ons geluk), trends op het gebied van marketing en productontwikkeling, de ontwikkeling van de beeldcultuur en van besef van goed en kwaad (normen en waarden), de kenmerken van de moderne held, het verlangen naar authenticiteit, de noodzaak van zin maken en zin geven. Al bij al levert dat een rijkgeschakeerd beeld op van de huidige en toekomstige westerse samenleving, in de traditie van Neil Postman, Rolf Jensen en Joseph Pine en James Gilmore.
Beleveniseconomie. --- Economie en bedrijf algemeen. --- Klantenbinding. --- Management --- Marketingmanagement. --- Klantenservice. --- Philosophy and psychology of culture --- Economic sociology --- Affective and dynamic functions --- Sociology of culture --- beleveniseconomie --- 159.942 --- 316.7 --- marketing --- emoties --- 338.48 --- consumentengedrag --- 159.93 --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- 159.942 Emoties algemeen --- Emoties algemeen --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- gevoelens --- Psychische functies --- Management strategie beleid change verandering --- 658.3 --- #KVHB:Beleveniseconomie --- #KVHB:Emoties --- #A0312A --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 159.947 --- Beleveniseconomie --- Emotionele intelligentie --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Economie --- Marketing --- Psychologie van de consument --- Verkoop --- Consumentengedrag --- Consumptiegedrag --- Vrijetijdsbesteding --- Trends --- 379.8 --- 379.8 Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Consumentenpsychologie --- Recreatie --- Trend --- Financiewezen
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|