Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
700 --- kunst algemeen --- art généralités
Choose an application
History of civilization --- History of Latin America --- Archeology --- 7.031.8 --- Architecture --- Inca [culture, general] --- Peru --- 700 --- precolumbiaanse kunst --- Indianen --- Zuid-Amerika --- Inca_s --- kunst algemeen --- art généralités
Choose an application
7.033.2 --- Byzantijnse kunst --- Kunstgeschiedenis ; Middeleeuwen ; Byzantijnse kunst --- Art --- Byzantijnse Rijk --- anno 500-1499 --- Europe: South-East --- 700 --- Byzantium (Constantinopel) --- kunst algemeen --- art généralités
Choose an application
"Investir le terrain de l'art contemporain, c'est en connaître les courants et les lignes qui le fondent mais aussi prendre la mesure des chemins de traverse qui le sillonnent. L'auteur a rassemblé les faits, les histoires, les oeuvres et des propos suivant des lois qui, sielles ne sont universelles, sont cependant aptes à nous guider afin d'errer ensemble dans les méandres de la création en suivant des axes qui réunissent les oeuvres et les regards de nos contemporains." (Dos de couverture) Cet atlas propose 600 illustrations regroupées par thème et commentées.
Art, Modern --- Aesthetics --- Art --- Esthétique --- Art contemporain --- Atlas --- Iconographie --- BPB0802 --- 7.039 --- Hedendaagse kunststromingen.Post-moderne kunst --- 7.039 Hedendaagse kunststromingen.Post-moderne kunst --- Esthétique --- 700 --- art contemporain --- kunst algemeen --- art généralités
Choose an application
Art, Chinese --- paintings [visual works] --- 7.032.11 --- Architecture, Chinese --- Architecture, Chinese. --- S17/0400 --- China: Art and archaeology--Chinese art: general and history --- Sculpture --- Painting --- sculpture [visual works] --- Architecture --- prints [visual works] --- architecture [discipline] --- China --- Histoire de l'art --- Patrimoine architectural --- Chine --- Art chinois --- Art [Chinese ] --- To 221 B.C. --- 700 --- kunst algemeen --- art généralités
Choose an application
Sofonisba Anguissola, Artemisia Gentileschi, Judith Leyster, Angelika Kauffmann, Elisabeth Vigée-Lebrun, Rosa Bonheur, Natalja Gontsjarova - al deze vrouw horen ontegenzeglijk thuis in de geschiedenis van de westerse schilderkunst. Maar hun namen zijn nauwelijks bekend. Wat is het aandeel van deze vrouwen in de beeldende kunsten? Waarom zijn er maar zo weinig vrouwelijke kunstenaars geweest? En als we één goed schilderij van een vrouw kunnen vinden, waar is dan de rest van haar werk gebleven? En: hoe goed waren de vrouwen die leefden van de schilderkunst? In deze rijk geïllustreerde studie over vrouwelijke schilders en de, psychologische en sociale, hindernissen die zij in de wedloop om erkenning en succes hebben moeten overwinnen (men denke aan: afkeuring door de familie, geen plaats aan kunstacademies, het krijgen van kinderen, afgunst van vaders en broers, commerciële motieven van de kunstgaleries), heeft Germaine Greer, schrijfster van *De vrouw als eunuch*, een geslaagde, polemische poging gedaan om 'de deelname van vrouwen aan de beeldende kunsten aan de orde te stellen, niet zozeer door weer met de mythes aan te komen die zijn ontstaan rond individuele figuren, maar door te proberen die buitenbeentjes weer terug te brengen in de groep van vrouwen waar zij uit naar voren zijn gehaald, en door deze vrouwen te plaatsen in hun sociale en culturele achtergrond.' Vrouwelijke kunstenaars worden dus niet gezien als een serie enkelingen, maar als leden van een groep, die gekweld worden door dezelfde tegenstrijdige motivaties en dezelfde praktische problemen, de hindernissen, uiterlijk of innerlijk, van de wedloop om het succes; de kenmerken die zij met elkaar gemeen hebben, zijn de kenmerken van de onderdrukte persoonlijkheid: zelfcensuur, valse bescheidenheid, onzekerheid, kindvrouwtjes-gedrag, zelfbedrog, vijandigheid tegenover collega's, emotionele en seksuele afhankelijkheid van de man, verlegenheid, minderwaardigheidsgevoelens, onwetendheid.
History --- Art --- 74/76-055.2 --- Kunst ; van vrouwen --- Schilderkunst ; bloemschilderkunst ; stillevens --- Schilderkunst ; portretten --- kunstenaressen --- 7.071 --- Iconografie ; verschillende onderwerpen --- 7.049 --- kunst --- kunstgeschiedenis --- schilderkunst --- vrouwen --- 7.03 --- kunstenaars --- Painting --- Kunst --- Geschiedenis --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- gender issues --- women [female humans] --- #breakthecanon --- 700 --- geschiedenis van de vrouw --- kunst algemeen --- art généralités --- schilderes --- Artists --- Visual arts --- Book
Choose an application
Impressionism (Art) --- Symbolism (Art movement) --- Arts, Modern --- Impressionism (Art). --- Symbolism (Art movement). --- sculpting --- beeldhouwkunst --- Comparative literature --- Impressionist [style] --- architectuur --- schilderkunst --- Symbolist --- literature [humanities] --- music [performing arts] --- literatuur --- impressionisme --- plastische opvoeding --- muziek --- Art styles --- painting [image-making] --- symbolisme --- architecture [discipline] --- Literature --- anno 1800-1899 --- 7.035 --- 7.036.2 --- 82 --- 705.7 --- 706.7 --- Impressionisme --- Symbolisme --- #gsdbA --- Art, Modern --- Aesthetics --- Modernism (Art) --- Painting --- Post-impressionism (Art) --- literature [discipline] --- Kunstgeschiedenis --- C3 --- Kunst en cultuur --- Impressionnisme --- 700 --- kunst algemeen --- art généralités --- music [performing arts genre] --- literary studies
Choose an application
Met de hele hand of met een gestrekte vinger, met een potlood of met een spuitbus, de mens houdt nooit op sporen te maken die een betekenis dragen. De wetenschap kan die tekens verzamelen en ontleden, de toegepaste kunst kan ze tot mooie maaksels verfijnen. Maar wie kan er zich beter op bezinnen dan de kunstenaar die zijn verbeelding met de gewilde eenvoud van de meetkunde uitwerkt ? Het werk van Verstockt heet "geometrisch abstract" of "constructief", begrijp : zijn maakgebaren onderwerpt hij aan een beperkt aantal spelregels, die hem een eindeloze reeks mogelijkheden bieden. En zo zal hij zich, eerder en dieper dan de semioloog of de graficus, verwonderen om de betekeniskracht van de tekens die hij laat ontstaan, en zal hij deze verwondering uiten in een nieuwsgierige aandacht naar hetgeen alle tekens gemeen hebben. Wanneer hij een vlak met een lijn in links en rechts scheidt, of in boven en onder, wanneer hij met twee lijnen die elkaar snijden een vereniging, of een tegenstelling, oproept, met een vierkant het stevige of het geslotene, met een kring het eigene of het eeuwige, dan herinnert dit alles hem, achteraf, aan de ontelbare keren waarop de mens sporen in dezelfde zin heeft nagelaten, en dat waarschijnlijk zal blijven doen, hoe onduidelijk de betekenis van het teken ook mag zijn. Dit boek is hier het boeiend verslag van. In zijn bezinning, en in zijn onderzoek, ervaart Verstockt de wording van de betekenis, van alle tekens, en de neerslag van die ervaring is dan ook veel meer dan een uitleg, of een verklaring : De Genesis van de Vorm deelt op aanstekelijke wijze een verwondering mee, ongeveer zoals dat in een kunstwerk gebeurt.
Applied arts. Arts and crafts --- kunstfilosofie --- prentkunst --- Aesthetics of art --- philosophy of art --- symbolen --- vormgeving --- symbols --- Semiotics --- semiotics --- design [discipline] --- semiotiek --- Art --- Kunst --- Verstockt, Mark --- Decoration and ornament. --- Form (Aesthetics). --- 890 --- Decoration and ornament --- Form (Aesthetics) --- 7.01 --- Aesthetic form --- Aesthetics --- Art, Decorative --- Decorative art --- Decorative design --- Design, Decorative --- Nature in ornament --- Ornament --- Painting, Decorative --- Decorative arts --- Arts and crafts movement --- Kunstgeschiedenis --- Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- 7.01 Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- prints [visual works] --- Decoration and ornament, Primitive --- 700 --- kunst algemeen --- art généralités --- Dessin decoratif --- Dessin geometrique
Choose an application
Art --- biografieën (genre) --- Economic policy and planning (general) --- Economie --- Kunst --- economie --- kunst --- kunsthandel --- 7 --- -Academic collection --- 7.07 --- 7.073 --- 75.073 --- #C9201 --- Cultuur 008 --- Economie 330 --- 7.075 --- 7.01 --- Kunsttheorie ; over kunst en economie --- cultuur --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel --- Economic aspects --- Kunstmanagers, producers, promotors --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- culture --- Economic aspects. --- 7 Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel --- Academic collection --- art market --- 700 --- kunst algemeen --- art généralités --- economie. --- kunst. --- kunsthandel.
Choose an application
Titre néerlandais : U439 : Kunst in België na 45.
Art --- Belgique --- België --- Kunst --- Art, Belgian --- Art belge --- Histoire de l'art --- Histoire de la sculpture --- Histoire de la peinture --- 20e siècle --- Vie artistique --- -73/76<493> --- 709.493 --- Belgian art --- Sint-Martens-Latem (Group of artists) --- XX (Group of artists) --- Zwarte Panter (Group of artists) --- Arts Europe Belgium --- 73/76<493> --- Art, Modern --- Forces murales (Group of artists) --- Mass Moving (Group of artists) --- 700 --- art XXe siècle --- Belgique XXe siècle --- kunst algemeen --- art généralités --- Art, Belgian 20th century --- 20th century --- Art, Belgian - 20th century
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|