Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Het (on)begrijpbare publiek : een communicatiewetenschappelijke verkenning van het publiek
Authors: --- ---
ISBN: 9789054873648 9054873647 Year: 2004 Volume: 4 Publisher: Brussel VUBPRESS


Book
Bewegend geheugen : een gids naar audiovisuele bronnen over Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9038205384 9789038205380 Year: 2004 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In tegenstelling tot buurlanden zoals Frankrijk, Groot-Brittannië en Nederland bestaat er in België geen gids naar audiovisuele bronnen. De nieuwe publicatie Bewegend Geheugen biedt een geannoteerd overzicht van de belangrijkste vindplaatsen voor film-, televisie- en andere audiovisuele bronnen in Vlaanderen. De gids richt zich niet alleen naar archieven en de audiovisuele sector (omroepen, productiehuizen, beeldresearchers,...) maar heeft ook een ruimer doelpubliek (studenten en onderzoekers binnen de domeinen van geschiedenis, communicatiewetenschappen,...). Bewegend Geheugen biedt een handig werkinstrument voor wie op zoek gaat naar actuele of historische beelden over Vlaanderen. Het boek bevat talrijke illustraties, waarvan heel wat in kleur. De publicatie kwam tot stand onder de redactie van Prof. dr. Daniël Biltereyst en dr. Roel Vande Winkel in het kader van het onderzoeksproject Licht op een collectief verleden (Max-Wildiersfonds FWO-Vlaanderen 2000-2003). Bewegend Geheugen is de eerste publicatie in de nieuwe boekenreeks Film & TV Studies. Deze meertalige reeks publiceert kritisch wetenschappelijk onderzoek over film, televisie en hedendaagse beeldcultuur.

Keywords

Audio-visual archives --- Motion pictures --- Television programs --- audiovisuele middelen --- C3 --- film --- iconografisch materiaal --- KADOC (x) --- repertorium --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- 026 ) Archieven --- audiovisuele media --- filmarchieven --- televisiearchieven --- Vlaanderen --- Filmarchieven ; België --- S2007527.JPG --- televisie --- 090.1 --- audiovisuele archieven --- auteursrecht --- België --- geluidsarchieven --- #BAVD --- #SBIB:01G --- #SBIB:309H01 --- #SBIB:309H1300 --- #SMV:museum --- #KVHA:Audiovisuele bronnen; Vlaanderen --- #KVHA:Media; Vlaanderen --- 798.42 --- Auteursrecht --- #VCV monografie 2004 --- 026.06 --- 084 <058> --- 624.1 Film --- #A0403A --- Programs, Television --- Shows, Television --- Television shows --- TV shows --- Television broadcasting --- Electronic program guides (Television) --- Television scripts --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- Archives, Audio-visual --- Archives --- 026.06 Bibliotheken en collecties van audiovisuele documenten en software --(voor av, zie ook {769}) --- Bibliotheken en collecties van audiovisuele documenten en software --(voor av, zie ook {769}) --- 084 <058> Grafische voorstellingen. Illustraties. Audio-visuele documentatie. Multimedia--Adresboeken --- Grafische voorstellingen. Illustraties. Audio-visuele documentatie. Multimedia--Adresboeken --- Kunst en cultuur --- 7 --- 384 --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele middelen in België --- Algemene bibliografieën, catalogi --- Communicatiewetenschap: encyclopedieën, woordenboeken, naslagwerken, bibliografieën --- Filmwezen: algemene werken --- film, geschiedenis der filmkunst, België --- History and criticism --- Archieven --- Filmarchieven. --- Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Televisie --- Televisiearchieven. --- Filmarchieven --- Speciale bibliotheken --- Televisiearchieven --- Audiovisuele media. --- Cultureel erfgoed. --- Vlaanderen. --- Audiovisuele media --- België. --- massacommunicatie --- television [telecommunication system] --- Film --- AVM (audiovisuele materialen) --- TV (televisie) --- Mass communications --- Flanders --- Archieven ; audiovisuele media ; België --- Televisiearchieven ; België --- 791.4 --- archieven --- beelddragers --- bibliotheken --- Daniël Biltereyst, Roel Vande Winkel --- documentaire --- documentatiecentra --- filmcollecties --- filmconservatie --- musea --- naslagwerk --- recht --- Geschiedenis --- Communicatie --- Beeldcommunicatie --- Bronnen --- Media --- Beeldcultuur --- Overzicht --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- Filmarchieven ; België --- België --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele middelen in België --- Algemene bibliografieën, catalogi --- Communicatiewetenschap: encyclopedieën, woordenboeken, naslagwerken, bibliografieën --- film, geschiedenis der filmkunst, België --- Daniël Biltereyst, Roel Vande Winkel --- Bron --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Emigratie --- Audiovisueel materiaal --- 20e eeuw


Book
Media morgen : de media op hun kop : overleven onze klassieke media de radicale impact van internet, social media en mobile?
Author:
ISBN: 9789081698412 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verbaast het je dat de businessmodellen van de klassieke media op de helling staan? Het commerciële verhaal van televisie, kranten, magazines en radio dat al zo lang bestaat, valt steeds meer uit elkaar. Maar hoe komt dat? Jij en ik gedragen ons als consumenten vandaag zoveel anders. Dankzij technologie nemen we de controle over hoe, wanneer en welke media we consumeren. Bovendien zijn we verbonden met elkaar. Ons sociaal netwerk houdt ons op de hoogte van het nieuws, kondigt nieuwe producten aan en vertelt of ze de moeite waard zijn. Meer nog, we gaan al die kennis mobiel gebruiken via tablets en smartphones. Weten de mediabedrijven hoe ze hiermee moeten omgaan? Neen. Steken vele media hun kop in het zand? Ja. Hoe moeten de mediaspelers zich organiseren om succesvol te blijven? En hoe vermijden ze dat ze ingehaald worden door internationale uitdagers die op de loer liggen? In Media Morgen neemt Jo Caudron je mee naar de toekomst van de media. Ondanks hun sterke troeven van vandaag, moeten ze net als adverteerders en marketeers hun aanpak afstemmen op de vernieuwde technologie en de vernieuwde consument. Ontdek de weg naar die grote uitdagingen!

Keywords

radio (technologie) --- mediacultuur --- massamedia --- marketing --- mediabeleid --- television [telecommunication system] --- interactieve media --- sociale media --- Journalism --- internet --- mobiele communicatie --- TV (televisie) --- radio receivers --- Mass communications --- Culture [Popular ] --- Culture de rue --- Culture des banlieues populaires --- Culture des classes populaires --- Culture des quartiers populaires --- Culture du peuple --- Culture ouvrière --- Culture populaire --- Cultures populaires --- Mass culture --- Pop culture --- Popcultuur --- Populaire cultuur --- Popular arts --- Popular culture --- Volkscultuur --- 316.773.2 --- #SBIB:309H1000 --- 004.738.5 internet --- 007 communicatie --- 654 media --- 654.1 sociale media --- BPB1111 --- Journal --- Communication --- Consommateur --- Internet --- 690 Media, mediarecht --- media --- toekomstperpectieven --- 316.776 --- communicatie --- nieuwe media --- pers --- Internet (e-mail, website) --- Media --- Pers --- Sociale netwerken --- mobile --- Digitale communicatie --- Communicatiemiddel. Communicatiemedium. Mediatechnologie--(communicatiesociologie); massamedia zie {316.774} --- Media: algemene en theoretische werken --- Krant --- Communicatie --- Consument --- perspectives d'avenir --- communicatieprocessen --- Consumentengedrag --- Sociale communicatie --- Trends --- Trendwatching --- Communicatiemedia --- Digitale media --- Massamedia --- Sociale media --- Digitale communicatie. --- Media. --- Communicatiemedia. --- Digitale media. --- Massamedia. --- Sociale media. --- 316.773.2 Communicatiemiddel. Communicatiemedium. Mediatechnologie--(communicatiesociologie); massamedia zie {316.774} --- Mass media --- Technological innovations --- Social aspects --- Philosophy --- smartphones --- mobiele netwerken --- tablets (informatica) --- Интернет --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- consumatori --- consument --- потребител --- Verbraucher --- consumatore --- потрошач --- kuluttaja --- tarbija --- καταναλωτής --- fogyasztó --- forbruger --- spotrebiteľ --- konsument --- tomhaltóir --- потрошувач --- potrošnik --- konsumator --- spotřebitel --- consumidor --- potrošač --- consumer --- konsumatur --- vartotojas --- patērētājs --- консумент --- Konsument --- verbruiker --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- gazetë --- gazeta --- laikraštis --- krant --- gazzetta --- avis --- εφημερίδα --- novine --- noviny --- newspaper --- jornal --- giornale --- новине --- вестник --- tidning --- laikraksts --- periódico --- sanomalehti --- újság --- časopis --- ajaleht --- Zeitung --- ziar --- весник --- settimanale --- dienraštis --- raník --- viikkolehti --- неделен весник --- ugeavis --- päevaleht --- týždenník --- savaitraštis --- печатен медиум --- dnevnik --- weekly newspaper --- dnevne novine --- електронски весник --- morgontidning --- tiskovine --- дневен весник --- dagstidning --- ziar săptămânal --- hetilap --- неделник --- diario --- weekblad --- semanario --- quotidiano --- semanário --- εβδομαδιαίο έντυπο --- kvällstidning --- Wochenzeitschrift --- ημερήσια εφημερίδα --- nedēļas laikraksts --- deník --- tjednik --- päivälehti --- tjedne novine --- quotidien --- неделен магазин --- daily newspaper --- hebdomadaire --- denník --- списание --- veckotidning --- gazetë e përjavshme --- nädalaleht --- večerník --- dienas laikraksts --- Tageszeitung --- cotidian --- gazetë e përditshme --- napilap --- dagblad --- Idirlíon --- beartas cumarsáide --- nuachtán

Listing 1 - 3 of 3
Sort by