Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Computer music --- Musical analysis --- Information storage and retrieval systems --- Music History & Criticism, Instrumental --- Computer Science --- Engineering & Applied Sciences --- Music --- Music, Dance, Drama & Film --- Data processing --- Computer sound processing --- Sound processing, Computer --- Computer science. --- Music. --- Computer communication systems. --- Database management. --- Information storage and retrieval. --- Multimedia information systems. --- Application software. --- Computer Science. --- Computer Communication Networks. --- Database Management. --- Information Storage and Retrieval. --- Multimedia Information Systems. --- Computer Appl. in Arts and Humanities. --- Application computer programs --- Application computer software --- Applications software --- Apps (Computer software) --- Computer software --- Computer-based multimedia information systems --- Multimedia computing --- Multimedia information systems --- Multimedia knowledge systems --- Data base management --- Data services (Database management) --- Database management services --- DBMS (Computer science) --- Generalized data management systems --- Services, Database management --- Systems, Database management --- Systems, Generalized database management --- Electronic data processing --- Communication systems, Computer --- Computer communication systems --- Data networks, Computer --- ECNs (Electronic communication networks) --- Electronic communication networks --- Networks, Computer --- Teleprocessing networks --- Data transmission systems --- Digital communications --- Electronic systems --- Information networks --- Telecommunication --- Cyberinfrastructure --- Network computers --- Art music --- Art music, Western --- Classical music --- Musical compositions --- Musical works --- Serious music --- Western art music --- Western music (Western countries) --- Informatics --- Science --- Distributed processing --- Electronic digital computers --- Sound --- Recording and reproducing --- Digital techniques --- Information storage and retrieva. --- Multimedia systems. --- Information systems. --- Information storage and retrieval systems. --- Automatic data storage --- Automatic information retrieval --- Automation in documentation --- Computer-based information systems --- Data processing systems --- Data storage and retrieval systems --- Discovery systems, Information --- Information discovery systems --- Information processing systems --- Information retrieval systems --- Machine data storage and retrieval --- Mechanized information storage and retrieval systems --- Computer systems --- Electronic information resources --- Data libraries --- Digital libraries --- Information organization --- Information retrieval --- Computermuziek --- Hedendaagse muziek --- 21e eeuw
Choose an application
Theatre management --- Music --- Musique --- Muziek --- Théâtre --- Toneel --- 530 --- 792.54 --- 782 --- Muziekwetenschappelijke essays --- Theatervormen: opera's; muziekdrama's --- 792.54 Theatervormen: opera's; muziekdrama's --- 78.77.0 --- Opera's --- Cultuurbeleid --- 20e eeuw --- België
Choose an application
Onderwijs is niet alleen bedoeld om leerlingen toe te rusten met de kennis en vaardigheden die ze nodig hebben om zich staande te kunnen houden in de wereld. De wereld is ook de plaats waar ons menselijk bestaan zich afspeelt en waar kinderen en jongeren voor de uitdaging staan om hun eigen leven te leiden. Daarom zou onderwijs niet kindgericht, leerstofgericht of toekomstgericht moeten zijn, maar dient het altijd te werken vanuit een wereldgerichte oriëntatie.In de zeven hoofdstukken van dit boek laat Gert Biesta zien waarom onderwijs wereldgericht dient te zijn, wat dit betekent voor de onderwijspraktijk, en wat dit vraagt van de leraar. Hij laat zien dat lesgeven ertoe doet, met name om de aandacht van leerlingen te vestigen op de wereld en op wat de wereld van hen vraagt. De school komt daarmee in beeld als de ruimte en tijd die we aan de nieuwe generatie ter beschikking stellen om de wereld, en zichzelf in relatie tot die wereld, te ontmoeten.De mate waarin de samenleving die ruimte en tijd nog beschikbaar wil stellen, is een belangrijke indicator van haar democratische kwaliteit.https://phronese.vrijeboeken.com/book/9789490120511-wereldgericht-onderwijs.html
Onderwijs --- Maatschappij --- Wereldburgerschap --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijskunde --- Sociology of education --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- maatschappelijke vorming --- lerarenberoep --- maatschappelijke ontwikkelingen --- onderwijsorganisatie --- onderwijspraktijk --- Onderwijsvisie --- Pedagogie --- Didactiek
Choose an application
In mid-seventeenth-century Venice, opera first emerged from courts and private drawing rooms to become a form of public entertainment. Early commercial operas were elaborate spectacles, featuring ornate costumes and set design along with dancing and music. As ambitious works of theater, these productions required not only significant financial backing, but also strong managers to oversee several months of rehearsals and performances. These impresarios were responsible for every facet of production from contracting the cast to balancing the books at season's end. The systems they created still survive, in part, today. Inventing the Business of Opera explores public opera in its infancy, from 1637 to 1677, when theater owners and impresarios established Venice as the operatic capital of Europe. Drawing on extensive new documentation, the book studies all of the components necessary to opera production, from the financial backing and the issue of patronage to the commissioning and creation of the libretto and the score; the recruitment and employment of singers, dancers, and instrumentalists; the production of the scenery and the costumes; and the nature of the audience. The authors examine the challenges faced by four separate Venetian theaters during the seventeenth century, and focus particularly on the progress of Marco Faustini, the impresario most well known today. Faustini made his way from one of Venice's smallest theaters to one of the largest, and his advancement provides a personal view of an impresario and his partners, who ranged from Venetian nobles to artisans. Throughout the book, Venice emerges as a city that prized novelty over economy, with new repertory, scenery, costumes, and expensive singers the rule rather than the exception. Through close examination of an extraordinary cache of documents--including personal papers, account books, and correspondence--Beth and Jonathan Glixon provide a comprehensive view of opera production in mid seventeenth
Theatre management --- Music --- anno 1600-1699 --- Venice --- Opera --- Production and direction --- History --- Italy --- Venice (Italy) --- 17th century --- 78.21.2 Venice --- 78.77.0 --- 78.77.8 --- Opéra --- Production et mise en scène --- Histoire --- Opera's --- Italië --- 17e eeuw
Choose an application
Audio-visual archives. --- Performing arts archives --- Archives --- Archives audiovisuelles --- Archives des arts du spectacle --- Collection management --- Gestion des collections --- 930.25 --- Archiefwetenschap. Archivistiek --- 930.25 Archiefwetenschap. Archivistiek --- EPUB-LIV-FT EPUB-ALPHA-A LIVARTSD LIVCOMMU LIBRE-B --- Archivistics --- Theatrical science --- Archiefbeheer --- Distributie --- Multimedia --- Uitvoeringspraktijk --- 21e eeuw --- Vlaanderen
Choose an application
Het boek beoogt een duidelijk beeld te geven van competentiegericht onderwijs, aanwijzingen te geven om traditioneel vakgericht curriculum om te bouwen tot een competentiegericht curriculum, mogelijkheden voor het creeërenvan krachtige praktijkgericht leer- en toetsomgevingen aan te bieden en de betekenis van ICT en een elektronische leeromgeving voor een compettentiegericht curriculum aan te geven
Arbeids- en organisatiepsychologie --- Personeelsbeleid en -opleiding. --- Leeromgeving. --- Onderwijskunde. --- Competentiegericht onderwijs. --- Competentieleren. --- Human resource management(=HRM). --- Overheidsmanagement: personeel. --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- didactiek --- Hoger onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiemanagement --- Bedrijfsopleidingen --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- hoger onderwijs --- Competentiegericht opleiden --- #SBIB:35H2103 --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:IO --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Management --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 360 --- 489 --- competenties --- economie --- leeromgeving --- management --- onderwijs --- 371.39 --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Competentieleren --- Leeromgeving --- beroepsopleiding --- competentiegericht onderwijs --- competentiegerichte leeromgeving --- competentiegerichte toets --- elektronische leeromgeving --- 371.3 --- 378 --- Personeelsmanagement bij de overheid: vorming en opleiding --- Organisatieleer: mensen --- Hoger onderwijs; algemeen --- 454.21 --- ICT --- curriculum vitae --- 454.21 ) Projectonderwijs --- projectonderwijs --- Competentiegericht onderwwijs --- D40943.jpg --- Didactische werkvormen --- onderwijspsychologie --- Nederland --- competentiegericht leren --- 331.36 --- 331.5 --- 378:331 --- 450.46 --- Competenties --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- arbeidsmarkt --- leren leren --- onderwijsonderzoek --- politieke sociologie --- zelfstudie --- 454.2 --- competentie (ler) --- Leerpsychologie --- Leren --- opleiding --- virtueel bedrijf --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- hogescholen en de bedrijfswereld --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Arbeidsmarkt --- Personeelsmanagement --- Motivatie --- Opvoeding en onderwijs --- Innovatie --- Leermethoden --- Leermiddelen --- 370.02 --- Bedrijfsopleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leermethode --- Leermiddel --- Competentie --- Pedagogie --- 20e eeuw
Choose an application
The Music Library Association’s journal, Notes, provides interesting, informative, and well-written articles on music librarianship, bibliography, trade and media, and on certain aspects of music history. Quarterly columns include scholarly book and music reviews, reviews of digital media, as well as lists of books and music recently issued. Information about new periodicals occurs biannually, and a summary of prices relating to monographs on music and music scores is published annually. The journal serves the Music Library Association’s membership, and other readers interested in music libraries, bibliography, and scholarship.
Music --- Music libraries --- Music librarianship --- Musique --- Bibliothéconomie musicale --- Periodicals. --- Périodiques --- Bibliothèques --- Music librarianship. --- Music libraries. --- 955 --- Tijdschriften (muziekwetenschap) --- Periodicals --- Arts and Humanities --- Library and Information Sciences --- Performing Arts, Travel and Leisure --- Librarianship and Libraries --- Library Management --- Musikalien --- Musikwissenschaft --- Musik --- Bibliothéconomie musicale --- Périodiques --- Bibliothèques --- EBSCOASP-E EBSCOLISTA-E EJCOMMU EJMUSIQ EPUB-ALPHA-N EPUB-PER-FT JSTOR-E MUSE-E --- Special libraries --- Library science --- Ancient music --- Music, Ancient --- Musikgeschichte --- Art music --- Art music, Western --- Classical music --- Musical compositions --- Musical works --- Serious music --- Western art music --- Western music (Western countries) --- Music - Periodicals --- Music libraries - Periodicals. --- Music librarianship - Periodicals. --- Musique - Périodiques. --- Musique - Bibliothèques - Périodiques. --- Bibliotheken --- Muziekbibliotheken --- Recensies --- Musikalien. --- Musikwissenschaft. --- Musik.
Choose an application
'Leren leren' is meer dan 'leren studeren' alleen. Het is het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en attitudes met betrekking tot leren. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Wat je moet weten' gaan de auteurs dieper in op hoe je leert, wat het belang van intelligentie is, hoe je brein functioneert, hoe je geheugen informatie verwerkt en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan. De interactieve leeromgeving op www.lerenhoezo.be geeft het boek een extra dimensie. Je vindt er meer informatie, leuke tips, educatieve animaties en video's die je meteen tonen hoe je iets in de praktijk toepast. Test je graag je vaardigheden? Dan zijn de interactieve oefeningen en tests iets voor jou. Je vindt er ook een heleboel interessante weblinks. Leren. Hoe? Zo! ziet leren als een totaalconcept. Het wil een brug slaan tussen onderwijs en wetenschap om zo het leerproces te optimaliseren. Leerkrachten, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze moeten en willen weten over leren leren. Test jezelf op de website.
450.8 --- 001.8 --- methodologie --- papers --- schrijven --- scripties --- studiemethoden --- examens --- faalangst --- IQ --- Studievaardigheden --- concentratie --- examen --- geheugentraining --- hoger onderwijs --- internet --- leerstijlen --- leren --- slaap --- stress --- time-management --- Leren leren --- Studiemethoden --- studiemethoden (gez) --- Faalangst --- 113874.jpg --- Leren --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- (zie ook: Studiemethoden) --- Leren. --- Studievaardigheden. --- Studeren. --- Secondary education --- leren leren --- actief leren --- Higher education --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Study skills --- Handbooks, manuals, etc. --- Learning [Psychology of ] --- Studiemethodiek --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Examens --- Geheugen --- Studeren --- Vaardigheden --- Leerstijl --- Hersenen --- Concentratie --- Motivatie --- Stress --- Timemanagement --- Mindmapping --- Studiemethode --- Examen --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap --- Studiemethodes
Choose an application
Belgium --- Belgique --- Biography --- Dictionaries --- Biographie --- Dictionnaires --- Belgique francophone --- Biobibliographie --- 929 <493=40> --- #SBIB:03H4 --- #SBIB:949.3H5 --- #BUAR:bibl.de Bock --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- 929<493=40>:030.1 --- Biografie. Genealogie. Heraldiek--Franstalig België. Communautë Française de Belgique. Franstalige Gemeenschap in België --- Biografieën --- Geschiedenis van België: biografieën, memoires --- 929 <493=40> Biografie. Genealogie. Heraldiek--Franstalig België. Communautë Française de Belgique. Franstalige Gemeenschap in België --- 043 --- Biobibliographie. --- Dictionaries. --- Biography - 20th century - Dictionaries --- Belgium - Biography - Dictionaries --- Vaute, Maurice (1913-2000) --- 20e eeuw
Choose an application
De Muntschouwburg werd in 1700 gebouwd, en ontpopte zich vanaf het begin als een belangrijk centrum voor het muziek- en theaterwezen in België. Al drie eeuwen lang wordt hier gestreefd naar vernieuwing en kwaliteit. Opera tot theater maken presenteert het werk dat in de Munt geleverd is sedert de komst van Gerard Mortier in 1981. Doorheen speciaal geschreven teksten en een selectie uit de beste foto's van schouwspelen die in de voorbije vijf jaar vertoond zijn, vertelt het boek over het streven dat hier gestalte krijgt. Maar er is geen kunst zonder traditie. Daarom is het ook nuttig, te laten inzien hoezeer het maken van opera hier en nu een inspanning is die wortelt in sommige periodes uit het verleden van de Munt. Opera tot theater maken biedt een verzameling van tekeningen, oude en recente foto's, nooit eerder gepubliceerde documenten, velerlei kritische anekdotes, beschouwingen en overwegingen van nu en van toen, om voor u de zoektocht van een team te schetsen: waar zij vandaan komen, en waar zij verder naar streven.
Music --- opera's --- muziekgeschiedenis --- theater --- Theatre management --- Mortier, Gerard --- Koninklijke Muntschouwburg [Brussel] --- Musique --- Muziek --- Théâtre --- Toneel --- #C9202 --- CDL --- 782 --- BPB1101 --- Arts du spectacle --- Dramatische kunst --- Théâtre Royal de la Monnaie --- History --- kulturní představení --- scenkonst --- arta spectacolului --- сценска уметност --- artes do espetáculo --- извођачке уметности --- esittävät taiteet --- espectáculos --- izpildītājmāksla --- сценични изкуства --- izvedbena umjetnost --- arti tal-ispettaklu --- előadó-művészet --- arte interpretuese --- scenekunst --- atlikimo menai --- Darstellende Künste --- dramatische kunst --- τέχνες του θεάματος --- sztuka sceniczna --- etenduskunstid --- arti dello spettacolo --- odrske umetnosti --- kultúrne predstavenia --- performing arts --- theatre --- cirkus --- teatras --- ballet --- tsirkus --- cirks --- tanssiesitys --- concierto --- balet --- teatru --- jevištní umění --- χορός --- cirkas --- divadlo --- cirk --- Konzert --- ples --- ballett --- циркус --- baile --- tants --- опера --- ooper --- koncerts --- balets --- bailado --- hangverseny --- skuespilkunst --- opereta --- tanec --- deja --- ooppera --- Bühnenkünste --- lavakunst --- konsert --- ópera --- koncert --- Ballett --- τσίρκο --- atlikimo menas --- théâtre --- Theater --- pantomima --- circus --- dans --- dança --- toneel --- danse --- балет --- danza --- kërcim --- reproduktivna umjetnost --- συναυλία --- Tanz --- näitekunst --- танц --- koncertas --- opéra --- teatteri --- baletti --- λυρικό θέατρο --- театар --- balletto --- Schauspielkunst --- concerto --- spectacol de circ --- musikteater --- kazalište --- balett --- teater --- cirkusz --- cirque --- teatër --- šokio menas --- teātris --- tánc --- skatuves māksla --- opera --- θέατρο --- circo --- kontsert --- όπερα --- Oper --- dancing --- sirkus --- teatro --- színház --- operă --- konsertti --- концерт --- χορόδραμα --- baletas --- artes do espectáculo --- concert --- репродуктивна уметност --- na taibhealaíona --- 770 --- Muntschouwburg --- muziek --- musique --- La Monnaie [Brussels] --- Goethe, Johann Wolfgang von (°1749 in Frankfurt am Main, Duitsland - 1832) --- Beuys, Joseph 1921-1986 (° Krefeld, Duitsland) --- Barthes, Roland 1915-1980 (°Cherbourg, Frankrijk) --- Adorno, Theodor W. 1903-1969 (°Frankfurt am Main, Duitsland) --- Mortier, Gerard 1943-2014 (°Gent, België) --- Podiumkunsten ; opera --- 792(493) --- Theater ; België --- Opera's --- Muziektheater --- Muziekleven --- Iconografie --- Brussel --- De Munt --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- 18e eeuw --- België
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|