Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Art and music --- Music in art --- Music --- Musical iconography --- Music and art --- Iconography --- 840 --- Muziekgeschiedenis: essays (histor. onderwerpen, literaire analyses) --- Music and color --- 78.79 --- 530 --- Muziekwetenschappelijke essays --- Iconografie --- Beeldende Kunsten --- Muziekfilosofie --- Esthetica
Choose an application
Schütz, Heinrich --- Schütz, Heinrich, --- Schütz, Heinrich, --- 526 --- Monografieën componisten en uitvoerders --- Schütz, Heinrich, - 1585-1672 - Iconography --- Iconografie --- Duitsland --- 17e eeuw
Choose an application
Esoteric sciences --- Music --- Iconography --- Music in art. --- Astrology in art. --- Music in art --- Astrology in art --- Musical iconography --- Musique in de kunst --- Musique in art --- Musique dans l'art --- Astrologie in de kunst --- Astrologie in art --- Astrologie dans l'art --- 78.10 --- Iconografie --- Astrologie
Choose an application
Ruckers, Hans --- harpsichords --- Iconography --- Antwerp --- Music --- klavecimbelbouw --- Ruckers, Hans, --- Instrumenten --- Instrumentenleer --- Instrumentenbouwers --- Iconografie --- Klavier --- Klavecimbel --- Lage Landen --- Zuidelijke Nederlanden --- Vlaanderen --- Antwerpen --- 15e eeuw --- 16e eeuw --- Ruckers --- Nederlanden --- 17e eeuw
Choose an application
iconografie --- Iconography --- Schubert, Robert --- 526 --- Monografieën componisten --- Composers --- Schumann, Robert, --- Shuman, R. --- Shuman, Robert, --- Schumann, Robert Alexander, --- Schumann, Robert --- Pictorial works --- Schumann, Robert. --- Shumann, Robert, --- Iconografie --- Muziekgeschiedenis --- Biografieën --- Duitsland --- Schumann, Robert (1810-1856) --- 19e eeuw
Choose an application
Music --- Musique --- History and criticism --- Performance --- History --- Histoire et critique --- Exécution --- Histoire --- Performance practice (Music) --- Music in art --- 091:78 --- -Performance practice (Music) --- -Arts, Medieval --- Musical iconography --- Handschriften i.v.m. muziek --- Iconography --- Music in art. --- 091:78 Handschriften i.v.m. muziek --- Exécution --- 78.10 --- 78.51 --- 78.23 --- Performance practice (Music) - 500-1400 --- Performance practice (Music) - 15th century --- Iconografie --- Muziekgeschiedenis --- Instrumenten --- Middeleeuwen --- Uitvoeringspraktijk
Choose an application
miniatures [paintings] --- Manuscripts. Epigraphy. Paleography --- music [discipline] --- miniaturen --- Book history --- muziek --- Iconography --- manuscripts [document genre] --- Art --- iconography --- Royal Library Albert I [Brussels] --- Catalogues d'expositions --- Handschriften --- Manuscrits --- Musique --- Muziek --- Tentoonstellingscatalogi --- #GGSB: Muziek --- #GGSB: Kunst (cataloog tentoonstelling) --- 091 <493 BRUSSEL> --- 091 <064> --- 091:78 --- 769.04:78 --- #GOSA:IX.Icon --- #GOSA:IX.Cata. --- #C9205 --- #ACA --- door Isabelle Hottois --- kunst --- iconografie --- schilderkunst --- handschriften --- Koninklijke Bibliotheek Albert I --- 7.049 --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--België--BRUSSEL --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- Handschriften i.v.m. muziek --- Prentenverzamelingen in de grafische kunsten. Iconografie. Iconologie-:-Muziek --- Exhibitions --- 769.04:78 Prentenverzamelingen in de grafische kunsten. Iconografie. Iconologie-:-Muziek --- 091:78 Handschriften i.v.m. muziek --- 091 <064> Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- 091 <493 BRUSSEL> Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--België--BRUSSEL --- music [performing arts] --- manuscripts [documents] --- 78.04.3 Bruxelles --- 78.04.3 Brussel --- 78.79 --- #GOSA:IX.Cata --- Kunst (cataloog tentoonstelling) --- Catalogi --- Tentoonstellingen --- Iconografie --- Middeleeuwen --- Renaissance --- music [performing arts genre]
Choose an application
Vaak wordt in de agogiek gebruik gemaakt van bedrijfspsychologische modellen, maar voor de agogiek van de kunst blijken die weinig bruikbaar. Ze bieden geen basis voor de filosofische grondslagen waarop zo?n agogiek kan gegrondvest worden. De auteur plaatst de zoektocht naar die grondslagen centraal in dit boek. Kunst heet steevast een subjectieve materie te zijn, maar kunstenaars, critici, docenten en studenten worden wel verondersteld te weten waarover ze spreken. De spanning tussen praktijk en theorie is dan ook een vast gegeven in elke kunstopleiding, en ze doortrekt ook de kunstkritiek, het sociale vertoog en zelfs de politieke vertogen over haar functie en nut. Nochtans communiceert het kunstwerk niet bepaald eenduidig over wat het bevat en waarnaar het wil verwijzen; het lijkt op communicatief niveau zelfs om moeilijkheden te vragen. Volgens de Franse filosoof Jean-François Lyotard is kunst ?quelque chose comme communication... sans communication?. Dat definieert de uitdaging waarop dit boek wil ingaan. Hertmans laat zich bij zijn zoektocht naar grondslagen voor een kunstagogiek inspireren door de belangrijkste denkers van de afgelopen eeuw. Op die manier werpt het boek ook een vaak verrassend licht op wat grote denkers over de kunst te melden hadden
art criticism --- kunstfilosofie --- kunstonderwijs --- kunstkritiek --- philosophy of art --- agogiek --- Didactics of the arts --- art education --- Art --- Art and society --- Art et société --- Iconografie --- Iconographie --- Iconography --- Kunst --- Kunst en maatschappij --- Maatschappij en kunst --- Society and art --- Société et art --- Kunsten --- Kunstfilosofie --- Kunstkritiek --- Cultuur --- Agogiek --- Filosofie --- Communicatie --- 7.01 --- Kunsttheorie ; agogiek van de kunst --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Art criticism --- Philosophy --- departement Gezondheidszorg 10 --- kunstagogiek --- Oudheid --- China --- Toerisme --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Esthetica --- Muziekpsychologie
Choose an application
Filosofie --- Musique --- Muziek --- Philosophie --- Art --- -Academic collection --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Philosophy --- Music. --- Philosophy. --- Music --- Academic collection --- Art music --- Art music, Western --- Classical music --- Musical compositions --- Musical works --- Serious music --- Western art music --- Western music (Western countries) --- Beautiful, The --- Beauty --- Art and philosophy --- Analysis, interpretation, appreciation --- Essays --- Conferenties --- Muziekfilosofie --- Esthetica --- 20e eeuw --- België
Choose an application
Wicked Arts Assignments zijn gewaagde, ongebruikelijke, dwarse, grappige, poëtische, inspirerende, sociaal betrokken of anderszins uitdagende kunstopdrachten. Iedereen die kunstlessen geeft, kent ze: zon opdracht die ogenschijnlijk simpel is, maar die deelnemers, studenten en leerlingen maximaal uitdaagt. Veel kunstenaars, musici, theatermakers, dansers en kunstdocenten hebben die ene favoriete, vaak gebruikte opdracht waarin alles samenkomt: artistieke visie, pedagogische aanpak en liefde voor bepaalde technieken of methoden.De bijna honderd hier verzamelde kunstopdrachten sluiten aan bij beeldende kunst, performance, theater, muziek, dans en design, maar belangrijker nog: ze stimuleren interdisciplinariteit. Zij weerspiegelen themas, werkwijzen en concepten uit de hedendaagse kunsten en bieden mogelijkheden om over onszelf, kunst en de wereld anders na te denken. Het eerste deel van dit boek geeft inzicht in kunstopdrachten vanuit historische, artistieke en educatieve perspectieven, aangevuld met interviews met experts in hedendaagse kunst en onderwijs. Het tweede deel vormt de betreffende verzameling kunstopdrachten, voorzien van een toelichting en originele uitwerkingen in beeld. De opdrachten kunnen in verschillende contexten worden uitgevoerd: van basisscholen tot hoger onderwijs, van thuis tot de (online) gemeenschap en van Bogotá tot Istanbul. Ze zijn bedoeld om de verbeeldingskracht van zowel docenten als studenten te prikkelen en aan te sporen tot nieuwe, urgente educatieve en artistieke praktijken.https://www.valiz.nl/publicaties/wicked-arts-assignments?highlight=WyJoZWlqbmVuIiwiZW1pZWwiXQ==
611 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek --- 373.67.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Didactics of the arts --- kunstonderwijs --- creativiteit --- kunstopvoeding --- Art --- Art, Occidental --- Art, Primitive --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Art education --- Education, Art --- Art schools --- Technique --- Study and teaching --- Analysis, interpretation, appreciation --- Education --- Kunstonderwijs --- Creativiteit --- Dans --- Muziek --- Performance --- Educatie --- Artistieke vorming --- Muziekpedagogie --- Didactiek --- projects [artistic concepts] --- participatory art
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|