Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Music --- History of civilization --- History of Europe --- anno 1700-1799 --- anno 1800-1899 --- anno 1600-1699 --- Music publishing --- Music trade --- Arrangement (Music) --- Musique --- Arrangement (Musique) --- History --- Edition --- Histoire --- Industrie --- 78.21 --- History. --- Circulatie --- Europa --- 19e eeuw --- 18e eeuw --- 17e eeuw
Choose an application
History of civilization --- Music --- anno 1600-1699 --- anno 1700-1799 --- 840 --- Muziekgeschiedenis: essays (histor. onderwerpen, literaire analyses) --- 78.77.3 --- 530 --- Muziekwetenschappelijke essays --- 522 --- Muziekgeschiedenis (Barok) --- Castraten --- 18e eeuw --- 17e eeuw
Choose an application
Phyllis Hartnoll is en autoriteit op het gebied van de theatergeschiedenis'. Helder, overzichtelijk en beknopt beschrijft zij de geschiedenis van de dramatische literatuur en van het theater, vanaf haar oorsprong in dein de hymnes die door de Griekse koren rond het altaar van Dionysus gezongen werden tot aan de fascinerende rijkdom van theatervormen in onze tijd. 290 afbeeldingen illustreren de verscheidenheid aan stijlen in ensceneren, acteren en theaterbouw. Aan de geschiedenis van het theater in Nederland, van de abele spelen tot het Werktheater, is een apart hoofdstuk gewijd.
theater --- toneelgeschiedenis --- Theatrical science --- Netherlands --- 82-2 <09> --- Toneel. Drama--Geschiedenis van ... --- 82-2 <09> Toneel. Drama--Geschiedenis van ... --- #KVHA:Letterkunde --- #KVHA:Theater --- Toneel. Drama--Geschiedenis van .. --- History of civilization --- 792 --- geschiedenis --- Toneel. Drama--Geschiedenis van --- Toneelkunst --- Geschiedenis --- Chronologie --- Beschrijvingen
Choose an application
History of civilization --- Theatrical science --- anno 1700-1799 --- The Hague --- French drama (Comedy) --- Theater --- Opera --- History and criticism. --- History. --- Hague (Netherlands) --- Intellectual life --- Opera's --- Den Haag --- 18e eeuw
Choose an application
This book is the first more comprehensive effort dedicated to the interdisciplinary study of Renaissance music in Croatia. On the pages of this book the dramatis personae comprise priests and heretics, noblemen and tradesmen, men of learning and illiterate fishermen, ladies from high society and courtesans, printers and scribes, patrons of the arts and their protégés ? in other words, people participating in one way or another in cultural and artistic events. In spite of grave political problems during the 15th and 16th centuries (the Turks established their power in the north and eastern regions), the Croatian soil was a theatre of vivid musical life. The variety of cultural influences (most important coming from Italy) has been reflected in some specific phenomena in the Croatian cultural and musical life. Among them are the Catholic liturgy in the native language, the Petrarchan poetry in the Italian language, with which some Dalmatian poets managed to attract the attention of contemporary Italian composers, and finally, the fact that the Croatian coastland was the extreme south-eastern point reached by the widely spreading Netherlandish Renaissance polyphony. This book focuses on identifying, contextualising and presenting this less known European musical heritage to the wider international public.
Music, Renaissance --- Music --- Renaissance --- Musique de la Renaissance --- Musique --- History --- Histoire --- History of civilization --- music [performing arts] --- anno 1400-1499 --- anno 1500-1599 --- 78.24 --- 78.34.8 --- Muziek --- Cultuur --- Kroatië --- music [performing arts genre] --- muziekgeschiedenis --- Croatia
Choose an application
Mei 1945. Een ploeg Sovjetsoldaten doorzoekt Hitlers geheime bunker in Berlijn. Ze vinden lichamen, documenten, juwelen en schilderijen maar ? stuiten ook op een uitgebreide collectie 78-toerenplaten. Dat daar werk van Beethoven, Wagner en Bruckner tussen zit, verbaast niemand. Hetzelfde voor een stoet andere door de nazi?s gepromote reuzen: ?Het lijkt wel alsof de nazi?s Mozart een stalen helm hebben opgezet, Schubert met een sabel hebben omgord en Johann Strauss prikkeldraad rond zijn nek hebben gewikkeld?, zei componist Robert Stolz daar ooit over. Maar hoe is het mogelijk dat Hitler ook ?verboden? joodse en Russische componisten en uitvoerders in de aanbieding heeft? In dit boek vertelt Fred Brouwers over de merkwaardige verhouding van de nazi?s met klassieke muziek. Want terwijl de Führer plaatjes draaide in zijn bunker broodroofden zijn troepen een hele reeks levende musici of, erger, stuurden ze naar concentratiekampen of de psychiatrie. Anderen konden dan weer op tijd vluchten, heulden mee met het regime of verzetten zich. Een fascinerend stuk muziekgeschiedenis. Bron: website Epo
Muziek --- Derde Rijk --- Jodenvervolging --- Muziek en oorlog --- Wereldoorlog II --- Music --- History of civilization --- musicians --- anno 1940-1949 --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Jeugdliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Muziekleven --- Nazisme --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- muziekgeschiedenis
Choose an application
Music --- History of civilization --- History of Europe --- anno 1700-1799 --- anno 1800-1899 --- anno 1600-1699 --- Music publishing --- Music printing --- Music trade --- Music publishers --- Musique --- Editeurs de musique --- History --- Social conditions --- Economic conditions --- Edition --- Histoire --- Impression --- Industrie --- Conditions sociales --- Conditions économiques --- Conditions économiques --- 78.89 --- History. --- Bewerkingen --- Europa
Choose an application
History of civilization --- Music --- anno 500-1499 --- anno 1500-1799 --- anno 1800-1999 --- Musicologie --- Musicology --- Music publishing --- Music publishers --- Vocal music --- Musique --- Editeurs de musique --- Musique vocale --- History and criticism --- Sources --- History --- Histoire et critique --- Edition --- Histoire --- Vanhulst, Henri --- 78.15 Vanhulst --- Music - 16th century - History and criticism --- Vocal music - History and criticism --- Mélanges --- Muziekwetenschappen --- Andrez, Jeanne
Choose an application
History of civilization --- Music --- gamba --- Applied arts. Arts and crafts --- Musical instruments in art --- Stringed instruments in art --- Violin --- Instruments de musique dans l'art --- Instruments à cordes dans l'art --- Violon --- History --- Histoire --- Arts --- History and Archaeology --- Frascati --- Instruments à cordes dans l'art --- Construction (Musical instrument) --- Bowed stringed instruments --- In art --- 78.44.1.1 --- 78.44.1.3 --- Viool --- Vioolbouw
Choose an application
In deze catalogus bij de gelijknamige tentoonstelling gaan verschillende auteurs na welke invloed de Arabische cultuur door de eeuwen heen heeft gehad op de Vlaamse cultuur. Tevens analyseert het boek de beeldvorming over Arabieren die ontstaan is in onze westerse samenleving, o.m. de stereotypering in reclame, films, strips,...
Didactics of social education --- History of civilization --- Flanders --- Arab States --- #gsdbS --- 313 --- Migranten --- Minderheden --- 905.1 --- Arabisch-Islamistische cultuur ; beeldvorming --- Arabisch-islamitische cultuur en Europa --- Arabisch-islamitische cultuur --- VBS-Brochure --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- etnisch-culturele minderheden --- multiculturele samenleving --- sociologie, cultuur --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Racisme (-bestrijding) --- cultuurgeschiedenis --- België --- Arabische cultuur --- geschiedenis --- 933.9 --- 905 --- cultuurgeschiedenis België- bijzondere onderwerpen --- cultuurgeschiedenis, cultuurfilosofie, cultuurpsychologie, culutuursociologie --- Exhibitions --- Arab states --- imago --- Islam --- islam --- C3 --- Kunst en cultuur (ODIS-HT) --- Muziekgeschiedenis --- Etnomusicologie --- Esthetica --- Stijlstudies --- Vlaanderen --- Westen --- Oosten --- Nabije Oosten --- Arabië --- Jazz --- Raï
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|