Narrow your search

Library

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

Royal Conservatories Brussels (2)

Hogeschool Gent (2)

KBR (2)

KU Leuven (2)

LUCA School of Arts (2)

Odisee (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2005 (1)

1984 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Stem en uitspraak
Authors: ---
ISBN: 9026031289 Year: 1984 Publisher: Malle De Sikkel


Book
Geen school zonder muze : muzisch-creatieve vorming in het secundair onderwijs
Author:
ISBN: 9020961047 Year: 2005 Volume: 14 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. Muzisch-creatieve vorming houdt meer in dan met leerlingen naar een filmvoorstelling gaan of met enkelen muziek of toneel maken. Het is een algemene vorming die stelselmatig opgebouwd wordt en waarbij ook het diepste wezen van de mens wordt geraakt. Creativiteit omvat het opzetten van een verbeeldingsactiviteit die zowel originele als waardevolle resultaten oplevert. Bovendien is meermaals bewezen dat creativiteit geleerd kan worden, dat je het dus niet alleen moet 'hebben'. Via de vakoverschrijdende eindtermen muzisch-creatieve vorming kunnen we leerlingen uit alle richtingen van het secundair onderwijs waarden bijbrengen die hen in staat stellen om onder meer beter in groep te functioneren. Ook maken ze zich zo methodieken eigen om met veel ondernemingszin zelfstandig, levenslang te leren. Het boek is opgebouwd volgens steeds terugkerende principes - evoluerend van concreet naar abstract - gebaseerd op het ervaringsleermodel van David Kolb. In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by