Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Musique et société
Author:
ISBN: 2914147252 Year: 2004 Publisher: Paris Cité de la musique

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

78.18 --- 78.87.1 --- 78.31 --- Muziekgeschiedenis --- 20e eeuw


Book
Algemene muzikale vorming 1 : hand- en werkboek
Authors: --- ---
ISBN: 9026033761 Year: 1992 Publisher: Oostmalle De Sikkel


Book
Algemene muzikale vorming 2 : hand- en werkboek
Authors: --- ---
ISBN: 9026033400 Year: 1993 Publisher: Oostmalle De Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'orchestre dans tous ses éclats : ethnographie des formations symphoniques
Author:
ISBN: 2707136034 9782707136039 9782707146106 2707146102 Year: 2005 Volume: *2 Publisher: Paris: La Découverte,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Regard sociologique dans les coulisses des formations symphoniques. Derrière l'apparente harmonie, les orchestres symphoniques et ses instrumentistes sont traversés de hiérarchies reconnues et théâtralisées lors des représentations. Du point de vue du public, les cordes portent les marques de la noblesse, tandis que les vents et les percussions renvoient à la roture et à la fanfare.


Book
Muziekcahier 2 : Middeleeuwen en Renaissance : bijlagen
Author:
ISBN: 9051481241 Year: 1996 Volume: Cahier 2 Publisher: Brugge De Garve


Multi
Opus song : een liedjesrepertorium voor het secundair onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9026034563 9026036426 Year: 1999 Publisher: Oostmalle De Sikkel


Book
Stemmig : gedicht om te zingen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9030161728 Year: 1998 Publisher: Deurne Plantyn


Book
Muziekcahier 3 : laat-romantiek & impressionisme : bijlagen
Author:
ISBN: 905148125X Year: 1996 Volume: Cahier 3 Publisher: Brugge De Garve


Book
Geen school zonder muze : muzisch-creatieve vorming in het secundair onderwijs
Author:
ISBN: 9020961047 Year: 2005 Volume: 14 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. Muzisch-creatieve vorming houdt meer in dan met leerlingen naar een filmvoorstelling gaan of met enkelen muziek of toneel maken. Het is een algemene vorming die stelselmatig opgebouwd wordt en waarbij ook het diepste wezen van de mens wordt geraakt. Creativiteit omvat het opzetten van een verbeeldingsactiviteit die zowel originele als waardevolle resultaten oplevert. Bovendien is meermaals bewezen dat creativiteit geleerd kan worden, dat je het dus niet alleen moet 'hebben'. Via de vakoverschrijdende eindtermen muzisch-creatieve vorming kunnen we leerlingen uit alle richtingen van het secundair onderwijs waarden bijbrengen die hen in staat stellen om onder meer beter in groep te functioneren. Ook maken ze zich zo methodieken eigen om met veel ondernemingszin zelfstandig, levenslang te leren. Het boek is opgebouwd volgens steeds terugkerende principes - evoluerend van concreet naar abstract - gebaseerd op het ervaringsleermodel van David Kolb. In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by