Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
78.46 --- Percussie --- Pauken --- Geschiedschrijving
Choose an application
78.46 --- Percussie --- Handboeken --- Encyclopedieën
Choose an application
78.46 --- Muziektijdschriften --- 21e eeuw
Choose an application
Timpani Tone and the Interpretation of Baroque and Classical Music explores the nature, production, and evolution of timpani tone and provides insights into how to interpret the music of J. S. Bach, Handel, Haydn, and Mozart. In drawing on 31 years of experience, Steven L. Schweizer focuses on the components of timpani tone and methods for producing it. In so doing, he discusses the importance of timpani bowl type; mallets; playing style; physical gestures; choice of drums; mallet grip; legato, marcato, and staccato strokes; playing different parts of the timpano head; and psychological openne
Timpani --- Timpani music --- Timbales --- Timbales, Musique de --- Acoustics. --- Construction. --- Interpretation (Phrasing, dynamics, etc.) --- Acoustique --- Facture --- Interprétation --- 78.46 --- 78.52 --- Recorded accompaniments (Timpani) --- Kettledrum --- Timpanum --- Tympani --- Drum --- Pauken
Choose an application
l: Det musiske menneske
muziekpedagogiek --- Music --- Sociology of culture --- muzieksociologie --- Didactics of the arts --- muzische vorming --- muzikale opvoeding --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- #PBIB:+117.60 --- 456.77 --- 471.46 --- 781.5 --- Jeugdcultuur --- Kinderliederen --- Musiceren --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Spelen --- Zingen --- Muzische vorming : Muziek --- Muzikale expressie --- Psychologie der muziek --- Muzikale vorming --- Muzische opvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Pedagogie --- Jeugd --- Zang --- Liederen
Choose an application
0-674-6
genre-thema"">
Choose an application
De kleine zeppelin biedt didactische ondersteuning bij het ontwerpen van kunstzinnige (muzische) activiteiten voor kinderen van 3 tot 6 jaar. Leerkrachten kleuteronderwijs (in opleiding) en begeleiders van kunstzinnige leerprocessen ontdekken een waaier aan mogelijkheden om drama, dans, muziek, beeld en media in te zetten in hun praktijk.Vanuit een helder didactisch kader krijg je zicht op de werkvormen en bouwstenen in de verschillende kunstzinnige domeinen. Je ontdekt hoe je muzische groeikansen kunt creëren en kunstzinnige ontwikkeling kunt ondersteunen.De kleine zeppelin pikt in op de specifieke, speelse manier van leren die eigen is aan jonge kinderen. In het boek verken je vier vormen van kunstzinnig werken: vrij muzisch spel, zelfstandig hoekenwerk, gedeelde sturing en geleide opdrachten. Door de heldere schema?s, overzichtelijke stappenplannen en concrete praktijkvoorbeelden krijg je veel inspiratie, en heb je meteen zin om ermee aan de slag te gaan.
477 --- muzische vorming --- 472.6 --- 471.46 --- didactiek --- muziikale opvoeding --- expressie --- Muzische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Didactiek --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Didactics of the arts --- muzikale vorming --- muziek --- Didactics of Kindergarten --- Music --- Didactiek van de kunst --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Muziek --- PXL-Education 2019 --- kleuteronderwijs --- kunstzinnige vorming --- cultuureducatie --- didactische werkvormen --- 471.45 --- Muzische vorming --- Kleuteronderwijs --- Kunsteducatie --- Dansen --- Drama --- Beeldende opvoeding --- kunsteducatie --- Instruction and study --- Muzische opvoeding --- Kunstzinnige opvoeding --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Dansante vorming --- Mediaopvoeding --- 632 --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- kleuterdidactiek --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming ; didactiek --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Muzikale vorming ; didactiek --- werkvormen --- leerstijlen --- hoekenwerk --- Beeldeducatie --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Pedagogie --- Kunstonderwijs --- Kleuteronderwijs. --- Kunst.
Choose an application
Ritmiek bij kinderen bestaat uit vier grote delen. Een inleidend hoofdstuk geeft een omschrijving van het begrip ritmiek en bied een aantal praktische suggesties en aandachtspunten voor een ritmiekles. Het tweede deel behandelt ritmiek in de kleuterschool en geeft praktische tips voor de uitwerking van ritmieklessen met kleuters. Er volgen ook een dertigtal volledig uitgewerkte lesjes met verschillend materiaal. Het hoofdstuk ritmiek in de lagere school behandelt een aantal domeinen waar ritmiek een waardevolle rol kan spelen in de ontwikkeling. Concentratie, lichaamsschema, lateralisatie, auditieve en visuele discriminatie, beleving van vorm, ruimte en tijd, innrerlijke voorstelling, ordenen en structureren komen hierbij aan bod. Behalve een beknopte verantwoording wordt telkens een reeks praktische oefeningen voorgesteld. Het boek sluit af met een aantal gevalstudies. Vanuit de praktijk wordt er op gewezen aan welke houdingen of gedragingen van kinderen leerproblemen opgemerkt kunnen worden. Hierbij geeft de auteur aan welke hulp ritmiek kan betekenen voor het wegwerken van bepaalde leermoeilijkheden.
Lerarenopleiding --- Muzikale vorming --- Psycho-motoriek. --- Ritmiek. --- (vak)didactiek wetenschappen. --- Basisonderwijs. --- Didactics of the arts --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- muzikale vorming --- Didactics of primary education --- 793.3 --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- muzikale opvoeding --- ritmiek --- 471.47 --- 477.8 --- 616.2 --- 791 --- 791.93 --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Kinderen --- Muzikale opvoeding --- Ritmiek --- 3-8 jr --- 471.46 --- 616.6 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters-ritmiek --- Partneroefeningen --- 796.412 --- Bewegen --- Kleuteronderwijs --- Lesplannen --- 472.7 --- Ritmiek : basisonderwijs --- kleuterschool: ritmiek --- lagere school: lichamelijke opvoeding --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- 793.3 Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Gymnastiek; algemeen --- Dans- en bewegingskunst --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- 793.3 Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Art of movement. Eurhytmics. Dance --- Kleuters --- Lager onderwijs --- België --- 20e eeuw
Choose an application
Liedjes, verhalen en spelletjes voor de muzikale vorming in de basisschool. Elke les gaat uit van een liedje met een aansluitend verhaaltje en een spel. Dat spel kan een klankspel, een tekstimprovisatie, een luisterproject of een ritmespel zijn. (Bron: uitgeverscatalogus)
Muzikale vorming --- Basisonderwijs. --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- Lager onderwijs --- Muzikale opvoeding --- 3e graad l.o. --- 471.46 --- 471.47 --- 788.2 --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Bossen --- Carnaval --- Dansexpressie --- Diefstal --- Familie --- Feesten --- Handboek/cursus --- Kinderliederen --- Koude --- Liederen --- Muziekinstrumenten --- Muzische vorming --- Regen --- Scholen --- Sneeuwmannen --- Spreken --- Tantes --- Toveren --- Verliefdheid --- Vogels --- Wolken --- handboek --- liedjes --- spel-muziek --- verhalen --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- CD --- carnaval --- feesten --- kinderliedjes --- kolder --- kou --- muziek --- muzikale spelletjes --- oom --- pianoles --- regenjas --- sneeuwpop --- tante --- tovenaars --- vogels --- wolken --- Leermiddelen --- Muzikale opvoeding: lagere school: liedjes --- muzikale opvoeding: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Kleuteronderwijs --- Beren --- Bijen --- Boerderijen --- Eekhoorns --- Ezels --- Hagedissen --- Heksen --- Kermissen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lichaamsschema --- Pasen --- Sinterklaas --- Stranden --- Treinen --- beren --- Kleuters: liedjes: verhalen: spelletjes --- muzikale opvoeding: kleuters: liedjes --- 3e graad l.o --- Muzikale verhalen --- Muzikale spelen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Muzikaal verhaal --- Muzikaal spel --- Kinderlied --- Muziekleer --- Basisschool --- 20e eeuw
Choose an application
Het boek beoogt een duidelijk beeld te geven van competentiegericht onderwijs, aanwijzingen te geven om traditioneel vakgericht curriculum om te bouwen tot een competentiegericht curriculum, mogelijkheden voor het creeërenvan krachtige praktijkgericht leer- en toetsomgevingen aan te bieden en de betekenis van ICT en een elektronische leeromgeving voor een compettentiegericht curriculum aan te geven
Arbeids- en organisatiepsychologie --- Personeelsbeleid en -opleiding. --- Leeromgeving. --- Onderwijskunde. --- Competentiegericht onderwijs. --- Competentieleren. --- Human resource management(=HRM). --- Overheidsmanagement: personeel. --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- didactiek --- Hoger onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiemanagement --- Bedrijfsopleidingen --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- hoger onderwijs --- Competentiegericht opleiden --- #SBIB:35H2103 --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:IO --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Management --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 360 --- 489 --- competenties --- economie --- leeromgeving --- management --- onderwijs --- 371.39 --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Competentieleren --- Leeromgeving --- beroepsopleiding --- competentiegericht onderwijs --- competentiegerichte leeromgeving --- competentiegerichte toets --- elektronische leeromgeving --- 371.3 --- 378 --- Personeelsmanagement bij de overheid: vorming en opleiding --- Organisatieleer: mensen --- Hoger onderwijs; algemeen --- 454.21 --- ICT --- curriculum vitae --- 454.21 ) Projectonderwijs --- projectonderwijs --- Competentiegericht onderwwijs --- D40943.jpg --- Didactische werkvormen --- onderwijspsychologie --- Nederland --- competentiegericht leren --- 331.36 --- 331.5 --- 378:331 --- 450.46 --- Competenties --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- arbeidsmarkt --- leren leren --- onderwijsonderzoek --- politieke sociologie --- zelfstudie --- 454.2 --- competentie (ler) --- Leerpsychologie --- Leren --- opleiding --- virtueel bedrijf --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- hogescholen en de bedrijfswereld --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Arbeidsmarkt --- Personeelsmanagement --- Motivatie --- Opvoeding en onderwijs --- Innovatie --- Leermethoden --- Leermiddelen --- 370.02 --- Bedrijfsopleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leermethode --- Leermiddel --- Competentie --- Pedagogie --- 20e eeuw
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|