Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Songs, French --- History and criticism --- 78.41.2 --- Liederen, Frans --- Liedkunst
Choose an application
zangkunst --- Music --- techniek --- 411 --- Stemtechniek (algemeen) --- 78.41.1 --- stemvorming --- 639 --- Vocale didactiek - Stemtechniek --- Zang --- Didactiek --- 20e eeuw --- Nederland
Choose an application
Madrigals --- Madrigaux --- History and criticism --- Histoire et critique --- Madrigalists --- Bio-bibliography --- 78.41.2 --- 78.24 --- Muziekgeschiedenis --- Italië --- 16e eeuw
Choose an application
Schumann, Robert, --- 78.21.1 Schumann --- 78.41.2 --- Duitsland --- Schumann, Robert (1810-1856) --- 19e eeuw --- Liederen
Choose an application
muziekgeschiedenis --- Music --- liederen --- Songs --- Chansons --- Handbooks, manuals, etc. --- Guides, manuels, etc --- Analysis, appreciation --- History and criticism --- Analysis, appreciation. --- History and criticism. --- 78.41.2 --- 770 --- muziek --- musique --- Songs - Analysis, appreciation --- Songs - History and criticism --- Melodieën --- Encyclopedieën --- Liederen
Choose an application
Dans le répertoire des chanteurs, la mélodie française occupe une place précieuse et privilégiée. Prolongement de la poésie, elle suppose une compréhension intime du texte et des intentions musicales du compositeur. On ne trouve actuellement sur le marché français aucun livre qui aide les interprètes souhaitant, en France aussi bien qu'à l'étranger, aborder ce répertoire, alors même que l'ouvrage majeur de Pierre Bernac, The Interpretation of French Song, n'existe qu'en anglais. François Le Roux, qui enseigne les subtilités de ce répertoire à de nombreux jeunes chanteurs, transmet ici, avec le concours de Romain Raynaldy, le fruit de son expérience de lecteur, d'interprète et de pédagogue.Après un panorama général qui expose les principes du rapport entre la langue et la musique, les auteurs présentent une sélection du répertoire de la mélodie française et en étudient précisément cinquante-deux, donnant pour chacune, à partir du poème original et d'extraits de la partition, des directives précises pour faire jaillir du texte poético-musical sa pleine saveur.Les cinquante-deux mélodies choisies permettent de passer en revue presque deux siècles de répertoire, de ses débuts à l'époque contemporaine ; si, après l'âge romantique (Berlioz), les chefs-d'œuvre de Debussy et Fauré constituent l'apogée du genre, l'ouvrage montre qu'une floraison remarquable leur a succédé (notamment avec le groupe des Six, Poulenc s'y distinguant particulièrement) ; les plus récentes créations sont présentes également, avec des mélodies d'Henri Dutilleux, Philippe Hersant et Thierry Lancino.
Songs, French --- Chansons françaises --- History and criticism --- Histoire et critique --- Chansons françaises --- Songs --- France --- Interpretation (Phrasing, dynamics, etc.) --- Singing --- 78.41.2 --- 78.77.3 --- Songs, French - France - History and criticism. --- Frans --- Poëzie --- 19e eeuw --- 20e eeuw
Choose an application
Song cycles --- Music --- History and criticism --- History --- Cycles, Song --- Cycles (Literature) --- Songs --- 78.41.2 --- 78.27 --- Song cycles - History and criticism --- Music - France - History --- Vocaal --- Melodieën --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Frankrijk
Choose an application
Hiller's Treatise on Vocal Performance and Ornamentation was published in Germany in 1780 and is an important manual on vocal technique and performance in the eighteenth century. Hiller was a masterful educator and was active not only as a teacher but as a critic, composer, conductor and music director. Thus, his observations served not only to raise the standards of singing in Germany, based on the Italian model, but to present complicated material, particularly ornamentation, in a manner that his peers, the middle class, could emulate. This present edition, translated with an introduction and extensive commentary by musicologist Suzanne J. Beicken, makes Hiller's treatise available for the first time in English. With its emphasis on practical aspects of ornamentation, declamation and style it will be valuable to instrumentalists as well as singers and is a significant contribution to the understanding of performance practice in the eighteenth-century.
Singing --- Methods --- Embellishment (Music) --- Early works to 1800 --- 78.41.1 --- Diminution (Music) --- Ornamentation (Music) --- Ornaments (Music) --- Music --- Performance practice (Music) --- Vocal methods --- Voice methods --- Performance --- Zangpedagogie --- 18e eeuw
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|