Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Musique --- Muziek --- Music --- History and criticism --- 530 --- Academic collection --- #A9201A --- Muziekwetenschappelijke essays --- #A9110A --- History and criticism. --- Muziekgeschiedenis --- Muziektheorie --- 20e eeuw
Choose an application
Dodécaphonisme sériel --- Musical serialism --- Musique sérielle --- Muzikale serialisme --- Serial composition (Music) --- Serialism (Music) --- Sérialisme --- Sérialisme musical --- Sérielle, Musique --- Séries (Musique) --- Technique sérielle --- Total serialism (Music) --- Music --- Musique --- History and criticism. --- Histoire et critique --- Geschichte 1947-1957. --- History and criticism --- Academic collection --- Musique sérielle --- Composition (Music) --- 20th century --- Music - 20th century - History and criticism --- Essays --- Hedendaagse muziek --- Serialisme --- 20e eeuw
Choose an application
"MY FAVORITE MUSIC IS THE MUSIC I HAVEN’T YET HEARD." Deze vaak geciteerde uitspraak van componist John Cage is van toepassing op heel veel componisten én luisteraars. In de westerse kunstmuziek van na 1950 is veel moois te ontdekken: de zoektocht naar vernieuwing kende een ongeziene piek, die uitwaaierde in talloze stromingen en tendensen. Veel van die stijlen klinken menig luisteraar vreemd in de oren en net daarom focust dit boek op dat segment van de ‘nieuwe muziek’. Een kleine muziekgeschiedenis van hier en nu wil een gids zijn om het veelzijdige landschap van de nieuwe muziek te verkennen, met het volle besef dat geen enkele wandelroute de volledige omgeving kan laten zien. Dit boek combineert een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen en hun muziekhistorische wortels met een thematische dwarsdoorsnede van begrippen zoals tijd en ruimte, multimedia en de rol van het internet. Ruim een dozijn auteurs verleende zijn expertise aan deze publicatie. De meesten onder hen zijn verbonden aan universiteiten en conservatoria in Nederland en België. Allen zijn ze begeesterd door nieuwe muziek. Het boek is dan ook niet alleen bedoeld als handboek voor muziekstudenten, het richt zich ook tot een breed publiek van nieuwsgierige cultuurliefhebbers en (toekomstige) luisteraars van hedendaagse muziek.
78 --- muziekgeschiedenis --- muziek --- Aesthetics of art --- Music --- Contemporary [style of art] --- 78.038 --- 78.039 --- Muziekgeschiedenis ; 20ste en 21ste eeuw --- Muziek ; 1950 - 2000 --- Muziek ; 2000 - 2050 --- hedendaagse muziek --- anno 1950-1959 --- anno 1960-1969 --- anno 1980-1989 --- anno 1990-1999 --- 78.28.1 --- 78.28.2 --- 78.48 --- 78.29.1 --- Muziekgeschiedenis --- 20e eeuw --- 21e eeuw
Choose an application
Music --- muziekgeschiedenis --- kamermuziek --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099 --- Flanders --- Flandres. Musique --- Vlaanderen. Muziek --- Chamber music --- History and criticism --- History and criticism. --- Academic collection --- 525 --- Muziekgeschiedenis (20e - 21e eeuw) --- Contains audio-visual material --- 20th century --- Belgium --- Chamber music - Belgium - Flanders - 20th century - History and criticism --- Chamber music - Belgium - Flanders - 21st century - History and criticism --- Chamber music - Belgium - Flanders - Catalogs --- Chamber music - Belgium - Flanders - Discography --- Repertoire --- Vlaanderen --- 21e eeuw --- 20e eeuw --- Kamermuziek
Choose an application
muziekanalyse --- muziektheorie --- Music --- Atonality --- Musical analysis --- Second Viennese school (Group of composers) --- Academic collection --- New Vienna school (Group of composers) --- Schoenberg school (Group of composers) --- Second Vienna school (Group of composers) --- Vienna school (Group of 20th-century composers) --- Viennese school, Second (Group of composers) --- Young Viennese school (Group of composers) --- Analysis, Musical --- Analytical guides (Music) --- Hermeneutics (Music) --- Music analysis --- Music theory --- Music appreciation --- Tonality --- Analysis, appreciation --- Analytical guides --- Instruction and study --- Muziekanalyses --- Harmonie --- Atonaliteit --- Tweede Weense School --- 20e eeuw --- Oostenrijk --- Wiener Schule --- Freie Atonalität --- Freie Atonalität.
Choose an application
Music --- anno 2000-2009 --- anno 1980-1989 --- anno 1960-1969 --- anno 1950-1959 --- anno 1970-1979 --- anno 1990-1999 --- Netherlands --- Flanders --- 78.29.1 --- Klassieke muziek --- 20e eeuw --- 21e eeuw --- Nederland --- 628 Muziek --- 78 <492/493> "19/20" --- 840 --- Muziek--Nederland-België--20e eeuw. --- Muziekgeschiedenis: essays (histor. onderwerpen, literaire analyses) --- 525 --- Muziek--Nederland-België--20e eeuw --- Muziekgeschiedenis (20e - 21e eeuw) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Hedendaagse muziek --- Vlaanderen --- Muziek
Choose an application
Music --- symfonische muziek --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099 --- Flanders --- Academic collection --- 525 --- Muziekgeschiedenis (20e - 21e eeuw) --- Flemish music --- 78.28.1 --- 78.28.2 --- Belgium --- Flanders (County) --- 20th century --- Orkest --- Vlaanderen --- 20e eeuw
Choose an application
Vlaanderen. Muziek --- 78.28.1 --- 78.28.2 --- 525 --- Muziekgeschiedenis (20e - 21e eeuw) --- Opera's --- Muziektheater --- Vlaanderen --- 20e eeuw
Choose an application
Vlaanderen --- 20e eeuw --- Ensembles
Choose an application
Dans ce volume se trouvent recueillies les contributions au colloque international qui réunissait, à Louvain en octobre 2002, une douzaine de spécialistes autour de l'objet musico-littéraire «Pierrot Lunaire». Issu d'un projet de recherche interdisciplinaire dont il constitue l'aboutissement, ce colloque s'inscrivait dans l'intersection entre les recherches musicologiques et littéraires les plus récentes sur le sujet afin d'en confronter les résultats et d'en dresser le bilan. Focalisée sur les différentes transformations tant littéraires que musicales subies par l'oeuvre - du recueil en vers d'Albert Giraud à la traduction allemande par Otto Erich Hartleben et de la composition musicale d'Arnold Schoenberg à la retraduction en français de l'oeuvre - la discussion engagée ici n'a pas négligé le contexte culturel et historique avec lequel ces différentes mutations interférent et qui les explique en partie. Aussi la réception des différents états de l'oeuvre par le public contemporain a-t-elle reçu une attention particulière. Les éditeurs ont renoncé à l'idée d'une publication unilingue de ces Actes. Ce volume trilingue traduira tant la nature interdisciplinaire de l'objet d'étude que son retentissement international. Ce colloque constituait en même temps l'encadrement scientifique d'un concert par la London Sinfonietta dirigée par Diego Masson, avec Alison Wells (Sprechstimme) et Dirk Roofthooft (récitant).
Music and literature --- Musique et littérature --- Congresses. --- Congrès --- Schoenberg, Arnold, --- Giraud, Albert, --- Hartleben, Otto Erich, --- Congresses --- Academic collection --- Conferences - Meetings --- Musique et littérature --- Congrès --- Gielen, Michael, --- Giraud, Albert --- Schönberg, Arnold --- Hartleben, Otto Erich --- Essays --- Werken --- 20e eeuw --- Oostenrijk
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|