Listing 1 - 10 of 585 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit basisboek Freinetonderwijs is een rijke bron ter kennismaking met de eigen wijze van werken in het freinetonderwijs. Het is een ruim geïllustreerd naslagwerk om je praktijk te spiegelen en om met collega's stappen te blijven zetten die het werk verbeteren.Voor beginnende en ervaren leerkrachten in basis- en middelbaar onderwijs, voor studenten en docenten van lerarenopleidingen worden het hoe en het waarom op een toegankelijke manier met elkaar verbonden. Dat zorgt voor inzicht in de onderliggende principes die freinetonderwijs effectief maken en voorkomt onbegrepen en oppervlakkige toepassingen. Honderd jaar ervaring en onderzoek in de freinetbeweging zorgen voor vele valide handvatten, tips en prikkelende praktijkvoorbeelden.Centraal staan de stevig gewortelde freinettechnieken. Uitgaan van ervaringen, leren in levende samenhang met betekenisvolle gehelen, overleggen en communiceren, samenwerken en leren met en van elkaar, vrijheid in een sociaal leerproces, burgerschap, diversiteit en inclusie, expressie, ontdekkend leren, zelfwerkzaamheid... Het zijn begrippen uit onderwijsdiscussies, die in dit boek vorm en inhoud krijgen.Jeroen Tans (1950) was leerkracht in het speciaal onderwijs, werkte vijfentwintig jaar in freinetgroepen en was twaalf jaar directeur van een freinetschool. Hij was docent vernieuwingsonderwijs op de pabo, was begeleider in de Vlaamse driejarige verdiepende freinetscholing en begeleidde freinetteams. Hij heeft onder meer meegewerkt aan het onderzoek Cultuur in de Spiegel van de Rijksuniversiteit Groningen.Katrien Nijs (1979) was klastitularis in freinetgroepen en werkte als pedagogisch begeleider van freinetteams in basis- en secundair onderwijs. Zij was begeleider in de Vlaamse driejarige verdiepende freinetscholing en is actief in de freinetbeweging met veel contacten in de Franse en de internationale beweging. Sinds 2020 is zij leerkracht Nederlands in Franstalig freinetonderwijs.https://gompel-svacina.eu/product/freinetonderwijs
Freinetonderwijs --- Freinetonderwijs. --- Educational systems. Teaching systems --- methodescholen
Choose an application
Waarom gaat onderwijs over meer dan enkel pedagogische kwesties? In welke leeromgeving kunnen leraren en studenten zichzelf motiveren? Hoe kun je de school systemisch herontwerpen?Onderwijs is georganiseerd binnen een systeem met eigen wetten en structuren. Het gebeurt binnen een bepaalde plaats (de school of de klas), binnen een bepaalde termijn (een school of academiejaar) en heeft de ambitie om sterke leerresultaten bij de studenten voort te brengen. Maar wat als we vaststellen dat het huidige systeem niet goed functioneert? En dat het leren van leerlingen niet langer op de eerste plaats komt, maar wel het in stand houden van een verouderde manier van werken?Het design van onderwijssystemen brengt onderwijsdesign naar voren als nieuwe benadering. Het biedt een kader om de huidige problemen in het onderwijs diepgaander te begrijpen, en stelt kennisontwikkeling en bruikbare oplossingen in levensechte situaties voorop. Wil je binnen de veelheid aan uitdagingen verandering teweegbrengen in jouw school? Dit boek bevat een handig model en talrijke tips waarmee je meteen aan de slag kan. Met als grootste ambitie: leren zo fantastisch maken dat geen enkele leerling of leraar wil dat het ooit nog stopt.Bron: https://www.lannoocampus.be/nl/het-design-van-onderwijssystemen?utm_medium=email
School management --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijsstructuur --- leren --- Onderwijsvernieuwing
Choose an application
7
Operating systems (Computers) --- Besturingssystemen --- Besturingssysteem
Choose an application
Information systems --- Diagrammen --- Infografiek --- Diagram
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
The field of design research has been gaining momentum over the last five years, particularly in educational studies. As papers and articles have grown in number, definition of the domain is now beginning to standardise. This book fulfils a growing need by providing a synthesised assessment of the use of development research in education. It looks at four main elements: > background information including origins, definitions of development research, description of applications and benefits and risks associated with studies of this kind > how the approach can serve the design of learning environments and educational technology > quality assurance - how to safeguard academic rigor while conducting design and development studies > a synthesis and overview of the topic along with relevant reflections. Contents Part 1: What and Why Introducing Educational Design Research Toward Productive Design Studies Part 2: Examples from the Field Design research from the Learning Design Perspective Design Research from the Technology Perspective Design Research from a Curriculum Perspective Part 3: Quality Assessing the Quality of Design Research Proposals: Some Philosophical Perspectives Balancing Innovation and Risk: Assessing Design Research Proposals Quality Criteria for Design Research: Evidence and Commitments Part 4: Moving ahead From Design Research to Large-Scale Impact: Engineering Research in Education Educational Design Research: The Value of Variety
Onderwijsonderzoek. --- Research on teaching --- Educational systems. Teaching systems --- Instructional systems --- Learning systems --- Education --- Educational technology --- Teaching --- Design&delete& --- Research --- Onderwijskunde --- Onderwijsvernieuwing --- methodology --- Design
Choose an application
Information systems --- Informatieverschaffing --- Organisaties --- Administratieve organisatie --- Organisatie
Listing 1 - 10 of 585 | << page >> |
Sort by
|