Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Theoretische beschrijving van de sociale ontwikkeling van het jonge kind die ervan uitgaat dat kinderen over een aangeboren vermogen beschikken om sociaal te zijn. Behandeld zijn de achtergronden van populariteit, agressie, sociale vaardigheden, vriendschap, pesten, de al dan niet veilige hechting als mogelijke oorzaak voor kwetsbaar zijn en slachtoffer zijn, alsmede voor opvallend gedrag als agressie en treiteren. Mensen die met jonge kinderen werken en leven krijgen hier inzicht in het sociale bestaan en gedrag van peuters en kleuters. Relevante en praktische informatie voor leidsters in kindercentra, leerkrachten en ouders van jonge kinderen.
sociale ontwikkeling --- Educational sciences --- Age group sociology --- Affective and dynamic functions --- opvoeding --- ontwikkelingspsychologie --- agressie --- gehoorzaamheid --- kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- psychologie --- 416.23 --- 433.4 --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- 416.1 --- Agressie --- Agressieve kinderen --- Angstige kinderen --- Egoïsme --- Fiske, Alain --- Gehoorzaamheid --- Kind --- Kleuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Pesten --- Relatie tussen kleuters --- Sociale ontwikkeling --- Sociometrie --- Vriendschap --- Zelfsturing --- 416.5 --- Fixatie --- Sociale psychologie --- kleuterschool: sociale opvoeding --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Sociale en emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|