Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Steeds meer kinderen kampen met schrijfproblemen. In de huidige digitale maatschappij lijkt het vanzelfsprekend dat typen een gelijkwaardige vervanger is van schrijven met de hand. Netjes op de lijn en leesbaar leren schrijven lijkt verspilling van tijd en energie. Op school wordt dan ook minder tijd besteed aan het leren schrijven, met als gevolg een groeiend aantal kinderen met schrijfproblemen. Deze problemen lopen uiteen van kinderen met een onleesbaar handschrift, tot kinderen die klagen over een zere arm, hand of nek vanwege een gespannen, krampachtige houding of verkeerde pengreep.Wat je met de hand schrijft, onthoud en begrijp je beterDe afgelopen jaren zijn computers en tablets in het onderwijs steeds belangrijker geworden. Hierdoor wordt er minder belang gehecht aan het leren schrijven met de hand. Wetenschappelijk onderzoek laat echter in toenemende mate zien dat jonge kinderen al schrijvend hun brein ontwikkelen en daardoor betere schoolresultaten behalen. Wat je met de hand schrijft, onthoud en begrijp je beter.Aan de slag met handschriftonderwijs is een praktisch boek over het belang van leren schrijven met de hand. Het boek geeft inzicht in wetenschappelijk onderzochte feiten die het belang van schrijven onderbouwen. Het staat vol met praktische tips over hoe het leren schrijven kan worden bevorderd, geeft oefeningen voor individueel en klassikaal handschriftonderwijs en biedt oplossingen voor kinderen die ondersteuning nodig hebben bij het leren schrijven. Met de vele praktische handvatten in dit boek kun je leerlingen die vastlopen in eerste instantie zelf verder helpen, zonder ze meteen door te hoeven verwijzen naar een therapeut.Dit boek is tot stand gekomen in samenwerking met verschillende handschriftexperts uit het onderwijs, het therapeutisch werkveld en de wetenschap.Voor wie?Dit boek is bedoeld voor (aankomende) leerkrachten, intern begeleiders en onderwijsondersteuners die werken met leerlingen uit groep 1 t/m 8 van het primair onderwijs en leerkrachten van het speciaal (basis)onderwijs. Bron: https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-8373_Aan-de-slag-met-handschriftonderwijs
Schrijven --- Didactiek : basisonderwijs --- 372.45 --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- schrijven --- motoriek --- Aanvankelijk schrijven --- Schrift --- Lager onderwijs --- Schrijfmotoriek --- Schrijfproblemen --- 373.3 --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- Handschrift --- Kleuteronderwijs --- Fijne motoriek --- schrijfvoorwaarden --- aanvankelijk schrijven --- Handschrift (persoon) --- Schrijfprobleem --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
In dit boek biedt de auteur concrete en heldere antwoorden op de vragen die ouders en begeleiders zich stellen. Hij beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. De auteur beschrijft de voorwaarden waaraan kinderen moeten voldoen om goed te leren schrijven, biedt een overzicht van alle problemen en oplossingen, geeft tal van bruikbare checklists en schema's en introduceert een leuk en motiverend oefenprogramma. (Bron: covertekst)
612.8 --- #KVHB:Schrijven --- aanvankelijk schrijven --- basisonderwijs --- didactiek --- kleuteronderwijs --- schrijven --- 475.1 --- Aanvankelijk schrijven --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarden --- 475.24 --- Didactiek --- Kindertekeningen --- Linkshandigheid --- Ontwikkeling van kinderen --- Schrijfvaardigheid --- Voorbereidend schrijven --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- 024409.jpg --- Schrift: didactiek --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schrijven --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: schrijven) --- Schrijfstoornissen. --- Schrijfvaardigheden. --- schrijfmotoriek --- 420 --- opvoeding --- leerproblemen --- pédagogie
Choose an application
Dit boek geeft een overzichtelijk beeld van hoe de schrijfontwikkeling van kinderen verloopt. Het behandelt o.a. de therorie over schrijfactiviteiten, de leeromgeving, schrijfmethodes, schrijfdidactiek, voorbeeldlessen, lesgeven aan een groep, motorische vaardigheden, schrijf- en hulpmiddelen, leesbaarheid, schrijfproblemen en nog veel meer. Er is aandacht voor het schrijven in zowel de onder-, midden- als bovenbouw van de basisschool. Het herkennen en aanpakken van schrijfproblemen bij kinderen is een belangrijk onderdeel in het boek. Alle hoofdstukken zijn op dezelfde manier opgebouwd. In elk hoofdstuk zijn bovendien voorbeeldlessen opgenomen waarbij de theorie in de praktijk is gebracht. Het boek behandelt o.a. de theorie over schrijfactiviteiten, de leeromgeving, schrijfmethodes, schrijfdidactiek, voorbeeldlessen, lesgeven aan een groep, motorische vaardigheden, schrijf- en hulpmiddelen, leesbaarheid, schrijfproblemen en nog veel meer. (Bron: covertekst)
aanvankelijk schrijven --- schrijfdidactiek --- schrijfproblemen --- schrijven --- 475.24 --- Aanvankelijk schrijven --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Linkshandigheid --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarden --- Schrijven --- 475.1 --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- schrift (ler) --- schrijfvaardigheid --- 101090.jpg --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Schrijfvaardigheid --- Schrijfproblemen --- Schrijfstoornissen --- Schrijfstoornis --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Dit boek laat zien hoe het schrijfonderwijs op de basisschool gegeven kan worden. Het boek bevat theorie en praktijkvoorbeelden van alle fasen van de schrijfontwikkeling van kinderen op de basisschool. aan de orde komen de algemene schrijfvoorwaarden, de schrijfhouding, de voorkeurshand en het voorbereidend, aanvankelijk en voortgezet schrijven. Speciale aandacht gaat uit naar de motorische vaardigheden. (Bron: covertekst)
aanvankelijk schrijven --- schrijven --- Didactics of Kindergarten --- schrift --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- 475.24 --- Aanvankelijk schrijven --- Basisonderwijs --- Communicatie --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Nederlands --- Ontluikend schrijven --- Schrijfvoorwaarden --- Schrijven --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Schrijfhouding --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarde --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Kleine sporenmakers laat kindeen doelgericht afdrukken en sporen maken. Daardoor ontwikkelen zij hun fijne motoriek en oog-handcoördiantie en worden ze op weg geholpen naar schrijfvaardigheid.
Motoriek --- Manuele expressie --- Kleuteronderwijs --- Kleuters. --- Kleuteronderwijs. --- Didactiek. --- vakoverschrijdende thema's --- dramatische expressie --- socio-emotionele ontwikkeling --- Didactics of the arts --- handvaardigheid --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- PXL-Education 2013 --- peuteronderwijs --- kleuteronderwijs --- experimenten --- zintuigen --- techniek --- didactiek --- kleuters --- knutselen --- wereldoriëntatie --- 471.49 --- creativiteit --- expressie --- kunsteducatie --- motoriek --- motorische ontwikkeling --- 471.45 --- Fijne motoriek --- Oog-handcoördinatie --- Schrijfvoorwaarden --- 471.4 --- Sporen --- fijne motoriek --- oog- handcoördinatie --- sporen --- 477 --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Motoriek ; kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Beeldende opvoeding --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Knutselen --- Handvaardigheid --- Kleuters --- Beeldopvoeding --- Oog- handcoördinatie --- Kleuter --- Beeldeducatie --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- didactiek kleuteronderwijs --- Lint (textiel) --- Kastanje --- Herfstvrucht --- Zeep --- Creatieve activiteiten
Choose an application
Dit is een eigentijds standaardwerk over de schrijfontwikkeling van kinderen op de basisschool. Het boek sluit qua vorm en inhoud naadloos aan op de nieuwste ontwikkelingen in het onderwijsveld. Dit boek over de theorie en de didactiek van het schrijfonderwijs leent zich uitstekend voor zelfstudie dankzij de praktijkgerichte (veriepings)opdrachten. Een belangrijk onderdeel is oefening van de eigen vaardigheden ter voorbereiding op de stage en de beropespraktijk. Daarmee is het boek geschikt voor competentiegericht opleiden.
Schrijven --- Tekenen --- Motoriek. --- Kleuters. --- tekeningen --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend schrijven --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Didactics of Dutch --- lager onderwijs --- schrijfonderwijs --- Didactics of primary education --- aanvankelijk schrijven --- schrijven --- 475.1 --- Nederlands --- didactiek --- kindertekeningen --- 471.41 --- 475.24 --- Aanvankelijk schrijven --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kindertekeningen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Linkshandigheid --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrift --- Schrijfmotoriek --- Schrijfvoorwaarden --- Geschiedenis --- Schrijfonderwijs --- Voorbereidend schrijven --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- geschiedenis --- linkshandigheid --- schrift --- schrijfmotoriek --- Competenties --- Motoriek --- Motorische ontwikkeling --- Schrijven; ba.o. --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Schrijven; ba.o --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Kleuters --- Kleuter --- Kindertekening --- Handschrift (persoon) --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|